روسیه

رئیس جمهور روسیه امروز در مراسم رژه نیروی دریایی این کشور هشدار داد: مسکو می‌تواند حمله اجتناب ناپذیری را علیه هر دشمنی انجام بدهد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رویترز، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه امروز یکشنبه و در مراسم رژه نیروی دریایی این کشور در سخنانی اعلام کرد که کشورش قادر به شناسایی و برخورد با دشمن در هر سطحی است.

رئیس جمهور روسیه در این باره تصریح کرد: مسکو قادر است هر دشمنی را شناسایی کند و در صورت لزوم یک حمله اجتناب ناپذیر علیه آن را به انجام برساند. مسکو در کمترین زمان ممکن جایگاه ارزشمندی در میان قدرت‌های پیشرو دریایی به دست آورده است.

سرویس مطبوعاتی ناوگان پاسیفیک روسیه ساعاتی پیش از برگزاری رژه مشترک با شناورهای نیروی دریایی ویتنام خبر داده بود.

این رژه دریایی در بندر «ولادی وستوک» روسیه در محدوده خلیج «شاخ طلایی» برگزار شد و هدف از آن بزرگداشت روز نیروی دریایی روسیه بود.

این در حالی است که ناو «سهند» و ناوبندر «مکران» از یگان‌های شناور نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز که در روزهای اخیر وارد بندر «سنت پترزبورگ» شده‌اند، با همراهی بیش از ۵۴ ناو جنگی و ده‌ها فروند زیردریایی از روسیه و کشورهای آسیایی، آفریقایی و آمریکای جنوبی در رژه روز نیروی دریایی روسیه شرکت خواهند کرد.

رژه اصلی نیروی دریایی روسیه نیز امروز در سنت پترزبورگ در حضور پوتین برگزار شد.

پیش از ظهر دوم تیر ماه سال جاری یک فروند رزمناو روسی به سوی ناو انگلیسی «دیفندر» در دریای سیاه تیراندازی کرد. مسکو تأکید کرد که این ناو وارد آب های سرزمینی روسیه شده بود.

شبکه اول تلویزیون روسیه نیز اعلام کرد که یک فروند شکاری سوخو ۲۴ ام روسیه به ناو انگلیسی به صورت هشدار آمیز تیراندازی کرده است.

بر اساس گزارش رسانه ها، حادثه در نزدیکی دماغه فیولنت در دریای سیاه رخ داد و رزمناو ناوگان روسیه در دریای سیاه با همکاری جنگنده سوخ و-۲۴ ام مانع از نقض حریم دریایی روسیه شدند.

در واکنش به این اقدام، وزارت خارجه روسیه از احضار وابسته نظامی انگلیس در مسکو به دلیل حادثه امروز در دریای سیاه خبر داد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    2 6
    کشوری که با فروش نفت گذران میکنه و با وجود داشتن وسیع ترین خاک و بیشترین اب شیرین دنیا از نظر تولیدات کشاورزی نمیتونه به خودکفایی برسه و شدیدا محتاج واردات هست و رشد معکوس جمعیت داره و درگیر کروناست و صنایع نه چندان معتبر خودروسازی داره که از چین هم بسیار عقب مونده و درگیر تحریمهاست و در حال جنگ سرد با اوکراین گرجستان امریکا هست و نفسهای ناتو رو در کنار مرزهای خودش حس میکنه و بخاطر نامردیهای فراوان سیاسی متحدی دور و برش نمونده ببین داره چه رجز خوانی میکنه
    • IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
      0 5
      روسیه ۲۰ دیگه یا کشوری با اکثریت مسلمان هست یا تجزیه شده.
    • US ۰۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
      5 2
      احمق جان روسیه توانایی انجام حملات کوبنده و موثر رو داره فکر کردی با یک کشور ضعیف و دوزاری طرف هستید خیر چند کشور ضعیف با حمایت امریکا شده ناتو جنگ که شروع بشه روسیه ظرف سه تا پنج روز شرق اروپا رو خواهد بلعید
    • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
      0 10
      03:42 احمق جون روسیه از ترس ناتو غالب تهی کرده ادوات جنگی اونم ناکارامده نبرد هسته ای هم بخواد شروع کنه کارش تمومه ناتو با اتم نابودش میکنه در شرق اروپا بقدر موشک انداز و پدافند هست که روسها جراتی چنین شکر خوردنی نمیکنند زمان شوروی نیست الان اوکراین و گرجستان هم بزرگترین دشمنان روسیه هستند با شروع یک جنگ چند جمهوری تازه تاسیس از دل روسیه بیرون میاد
    • ایرانی IR ۰۴:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
      0 1
      سلام.ب شماوتمام هم‌وطنان چراشماب هم توهین میکنین ببخشیدبنده قصدم نصیحت ب شمانیست شماگلیدروسیه هرچه‌ باشدروزی کشورمارا حجمه حمله خودش کردوواقعانابودکردهرچه باشه ایرانی جماعت دل خوشی ازش نداردبعدنامرده دقیقه نودتنهات میگذارداعتبارندارددل خوشی ندارددوستون دارم ببخشیدباز

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس