برخورد زیردریایی اتمی روسیه و ناو انگلیسی در شمال اقیانوس اطلس

رسانه‌های انگلیس شامگاه پنجشنبه گزارش دادند یک زیردریایی اتمی روسیه در سال ۲۰۲۰ با بخشی از یک کشتی جنگی انگلیسی در آب‌های قطب شمال برخورد کرده است.

به گزارش مشرق، رسانه‌های انگلیسی روز پنجشنبه اعلام کردند یک کشتی جنگی ناوگان سلطنتی این کشور با یک زیردریایی روسیه برخورد کرده است.

به نوشته روزنامه «سان»، کشتی جنگی انگلیسی «اچ‌ام‌اس نورث‌تامبرلند» برای جست‌وجوی یک زیردریایی روسی دارای قابلیت حمل اژدرهای اتمی در دویست کیلومتری شمال اسکاتلند اعزام شده و به این منظور کابلی پوشیده از هیدروفون (به قطر یک ناودان) را آزاد کرد.

این روزنامه به نقل از یک فرد مطلع نوشت، به دلیل برخورد این کابل سونار کشتی انگلیسی به بدنه زیردریایی روس و کشیده شدن بر روی آن، مأموریت اچ‌ام‌اس نورث‌تامبرلند لغو شده خدمه مجبور شدند برای انجام تعمیرات به پایگاه خود برگردند.

سان به نقل از فرمانده وقت این کشتی جنگی انگلیسی نوشت: «سوال اینجا است که آیا این اتفاق به‌طور عمدی رخ یا فقط یک حادثه بود».

این روزنامه به نقل از سخنگوی وزارت دفاع انگلیس نوشت: «در اواخر سال ۲۰۲۰ زیردریایی روسیه توسط اچ‌ام‌اس نورث‌تامبرلند ردیابی شد و با کابل متصل شده به آن برخورد کرد».

با اینکه این حادثه حدود یک سال پیش رخ داده اما روز پنجشنبه برای اولین بار از سوی رسانه‌های انگلیسی به آن پرداخته شده است. به گفته این رسانه‌ها چنین حادثه‌ای از زمان جنگ سرد بی‌سابقه بوده است.

این خبر در حالی منتشر شده که اخیراً رصد تحرکات مسکو در دریای شمال توسط لندن خبرساز شده است. روزنامه «تلگراف» در گزارش خود نوشته، ناوچه «اچ‌ام‌اس وستمینیستر» هم اکنون در دریای شمال مستقر است تا تحرکات کشتی‌ها و زیدریایی‌های روسیه در این دریا را تحت نظر داشته باشد.

رسانه‌ای شدن تدارک انگلیس برای رصد تحرکات دریایی روسیه در بحبوحه تنش‌های غربی‌ها با مسکو بر سر موضوعاتی از قبیل اوکراین و هشدارهای روسیه درباره عضویت احتمالی این کشور در ناتو انجام شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    15 2
    یک کشور مورچه ای با گنده گوئی سلطان و سلطنت گوئی دارند هذیان می گویند انگلیس یک انگل ضد بشر است و قدرت بحساب نمی آید با قمپوز هم نمی شود مردم این زمان را فریب داد - یک زمانی در هند بزرگ می گفتید بریتانیای کبیر عصر غفلت و جهل هندیهای بود انگلیسی ها با دروغ و دقل با کلمات دروغین کبیر و و.. بیچاره هندیهارا فریب می دادید گذشت دروغ عاقبت ندارد - مثل آدم باید سرتان بندازید پائین آدم بشید با جامعه بشری زندگی انسانی داشته باشید دست از زشتخوئی باید بردارید
    • نقی IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      1 1
      انگلستان تابحال در بیش از هزار و صد جنگ، پیروز بوده و محل شوخی کردن نیست ! لطفاً اول مطالعه بعد سخنرانی ! ممنون
    • افشین IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      1 0
      این از خود راضيها از رو نميرن. اينا فکر میکنند هنوز خورشید در مستعمراتشون غروب نمی کنه. نفهمیدن که جزيرشون در حال غروب هست. خداوند جواب ظلمهاي اینا به ایران و هندوستان و عراق و خیلی از کشورهای آفریقایی رو خواهد داد. قتل عام نیمی از ملت ایران در قحطی دست ساز این انگلها در جنگ اول جهانی که هیچ ربطی بما نداشت مهمترین سند جنایتکار بودن این خبائث هست.
  • .ملا اسحاق IR ۰۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    0 0
    چقدر هم خوب‌

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس