کد خبر 1250041
تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۷
ژاپن

اوتا و هیفومی آبه، دو خواهر و برادر ژاپنی طی یک ساعت موفق به کسب مدال طلای المپیک شدند.

به گزارش مشرق، خانواده آبه روزی تاریخی را نیپون بودوکان توکیو سپری کردند و دو فرزند این خانواده در مدت زمانی کوتاه موفق به کسب مدال طلا شدند. ابتدا اوتا آبه، جودوکار زن ژاپنی امروز در وزن ۵۲- کیلوگرم رده بانوان در توکیو به مدال طلا دست یافت. اما ساعتی قبل برادر اوتا یعنی هیفومی نیز در فینال وزن ۶۶- کیلوگرم مردان نیز پیروز شده طلا گرفت تا این دو نفر به عنوان اولین خواهر و برادر تاریخ، موفق به کسب مدال طلا در یک روز شوند.

خواهر و برادر ژاپنی تاریخ‌ساز شدند +عکس

خواهر و برادر ژاپنی تاریخ‌ساز شدند +عکس

اوتای ۲۱ ساله در تمام مسابقات خود تا قبل از فینال با اقتدار به پیروزی  رسیده بود. اما در دیدار فینال مقابل آماندین بوچارد فرانسوی شرایط دشوار شده و این دیدار به وقت اضافه رسید، اما سرانجام اوتا موفق به غلبه بر حریف قدرتمند خود شده و به مدال طلا دست یافت.

خواهر و برادر ژاپنی تاریخ‌ساز شدند +عکس

خواهر و برادر ژاپنی تاریخ‌ساز شدند +عکس

اما در فینال مردان، هیفومی آبه ۲۳ ساله موفق به غلبه بر وازها مارگولاشویلی از گرجستان شده و او نیز مدال طلا گرفت. مدال های برنز به بائول آن از کره جنوبی و دنیل کارنین از برزیل تعلق گرفت. هیفومی آبه در نیمه نهایی دانیل کارگنین برزیلی را مغلوب کرد و در نهایت در فینال نیز کار خیلی دشواری برای کسب پیروزی نداشت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    6 1
    نتیجه سخت کوشی یک ملت
  • بوفالوی عجیب IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    0 2
    به درک قهرمان شدن حالا که چی برا من اصلا مهم نیست ی عده بیکار دور هم جمع شدن این اون دنبال میکنه اون اینو ، این اینو بعد یکی مثلا اول میشه زرت ی سکو میذارن بیا تو مدال گرفتی برا من اصلا مهم نیست .
  • داود IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    0 0
    بابا دلتون خوش هست.
  • IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    0 0
    آفرین به این خواهر برادر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس