کد خبر 1249948
تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۱
دوربین‌های حرارتی و افشای هلی برن داعشی‌ها به دست نظامیان آمریکایی

یکی از فرماندهان حشد شعبی عراق اعلام کرد: آمریکا حامی تروریسم است و دوربین‌های حرارتی در صلاح الدین، هلی برن عناصر داعشی در داخل اراضی عراق از سوی بالگردهای آمریکایی را ثبت کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از المعلومه، «قاسم الکریطی» از فرماندهان حشد شعبی عراق از هلی برن داعشی‌ها به دست نظامیان آمریکایی پرده برداشت.

وی افزود: آمریکا برای خروج از عراق جدی نیست و قصدی برای بیرون بردن نیروهایش ندارد. ما توان اداره کشور را داریم.

بیشتر بخوانید:

تروریست داعشی در جنوب بغداد به دام افتاد

الکریطی گفت: حضور نیروهای رزمی آمریکا، پوچ بودن موضع گیری‌های دولت عراق و طرف آمریکایی را نشان می‌دهد.

وی افزود: آمریکا حامی تروریسم است و دوربین‌های حرارتی در صلاح الدین، هلی برن عناصر داعشی در داخل اراضی عراق از سوی بالگردهای آمریکایی را ثبت کرده است.

الکریطی تاکید کرد: ملت عراق درباره ماندن با بیرون راندن نظامیان آمریکایی تصمیم می‌گیرد.

وی گفت: عراق نیازی به حضور نیروهای خارجی ندارد و نیروهای امنیتی و حشد شعبی توان صیانت از اراضی عراق را دارند.

عراق نیازی به حضور نظامیان آمریکایی ندارد

از سوی دیگر «یاسین العبیدی» از رهبران جبهه عربی کرکوک گفت که عراق نیازی به حضور نظامیان آمریکایی ندارد.

وی افزود: دیگر نیازی به حضور نظامی آمریکا نیست و آنانی که خواهان ادامه حضور این نیروها هستند فقط گروه‌های سیاسی مفلس و احزاب کُردی هستند که می‌دانند این نیروها حامی آنها در بازگشت نیروهای پیشمرگه به کرکوک و دیگر مناطق مورد مناقشه هستند.

العبیدی تاکید کرد: حشد شعبی و نیروهای امنیتی عراق و فرزندان عشایر توان کافی برای مقابله با تحرکات داعش را دارند.

وی افزود: تحرکاتی از سوی کردها و رسانه‌های وابسته به آنها برای ایجاد هراس در میان عراقی‌ها با هدف ادامه حضور نظامیان آمریکایی و برای مدت طولانی‌تر وجود دارد.

نیروهای عراقی توان دفاع از کشور را دارند

همزمان «بدر الزیادی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق اعلام کرد که عراق نیازی به نظامیان آمریکایی برای آموزش نیروهای عراقی ندارد.

وی افزود: هنگامی که ما تصمیم می‌گیریم که نیروهای خارجی برای آموزش وجود داشته باشند نیاز به این حجم از نیروهای خارجی نیست و برعکس نیروهای امنیتی عراق توانا هستند و نیازی به آموزش نظامی ندارند.

الزیادی تاکید کرد: کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق موضع رسمی خود را اعلام کرده است مبنی بر اینکه ماندن نیروهای خارجی در عراق فایده‌ای ندارد.

یادآور می‌شود که مصطفی کاظمی، نخست وزیر عراق روز دوشنبه برای ادامه گفتگوهای راهبردی با ایالات متحده بر سر خروج نظامیان آمریکایی از کشورش در کاخ سفید با «جو بایدن» ملاقات می‌کند.

 وی در جریان این سفر که سه ماه پیش از برگزاری انتخابات پارلمانی در عراق صورت می‌گیرد تلاش خواهد کرد تا ضمن کسب حمایت سیاسی از جانب واشنگتن، گفتگوهای راهبردی بر سر خروج نظامیان آمریکایی را نیز با مقامات کاخ سفید پیش ببرد.

این در حالی است که آمریکا از زمان آغاز رسمی اشغالگری خود در عراق که سال ۲۰۰۳ با حمله نظامی واشنگتن به خاک این کشور آغاز شد، همواره به دنبال جستجوی راه‌های متعددی جهت تثبیت و تقویت حضور نظامی خود در عراق بوده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس