حسینیه‌ای در قم که "سفره طعام اهل‌بیت(ع)" هر روز در آن پهن است+عکس

از ویژگی‌های حسینیه "کربلاء المقدسه" اطعام همه‌روزه بالغ بر ۵۰۰ نفر بر سر سفره اباعبدالله است؛ سنتی که در طول ۳۰ سال گذشته حتی در سخت‌ترین شرایط اقلیمی و معیشتی هم با تدبیر مدیران و سخاوت بانیان تعطیل نشده است.

به گزارش مشرق، حسینیه "کربلاء المقدسه" که سال ۱۳۵۰ در قم با همت مرحوم آیت‌الله "سید محمدعلی حائری طبسی" بنا نهاده شد، امروز با گذشت پنج دهه به پایگاهی برای نشر معارف، اجتماع اهل ایمان و مواسات با اقشار مستضعف تبدیل شده است.

هم‌اکنون حجت‌الاسلام "سیدمرتضی حائری طبسی" به‌عنوان وصی پدر، تولیت حسینیه را بر عهده دارد و مجموعه را اداره می‌کند.

در طول سال بیش از ۴۰۰ جلسه وعظ، مدح‌خوانی و مرثیه‌سرایی، بیان احکام و عقاید با شرکت هزاران مستمع در این مکان برگزار می‌شود و ۶۹ دسته عزاداری در مناسبت‌های مختلف به‌سمت حرم مطهر حضرت معصومه (س) حرکت می‌کند.

استانداری قم , هیئت , کربلا ,

از ویژگی‌های منحصربه‌فرد حسینیه "کربلاء المقدسه" اطعام همه‌روزه بالغ بر ۵۰۰ نفر بر سر سفره اباعبدالله است؛ سنتی که در طول ۳۰ سال گذشته حتی در سخت‌ترین شرایط اقلیمی و معیشتی هم با تدبیر مدیران و سخاوت بانیان تعطیل نشده است؛ چراکه بسیاری از نیازمندان شهر تنها وعده غذای گرم خود را همین‌جا دریافت می‌کنند.

پذیرایی از حاضران در افزون بر ۵۰ جلسه مهدوی و دعای ندبه را نیز باید به فهرست فعالیت‌های این حسینیه اضافه کرد.

تمرکز تولیت این حسینیه بر اکرام محبان اهل‌بیت و توجه به نیازهای معنوی آحاد جامعه، اقبال فراگیر علمای اعلام، نخبگان حوزوی، شخصیت‌های موجه، مقامات مسئول، معتمدین اصناف و همچنین نسل جوان را در بر  داشته است که استقبال انبوه از مراسمات جاری، شاهدی بر این مدعا است؛ به‌گونه‌ای که خطبا و مداحان مطرح با شوق و انگیزه تمام در این محفل حضور می‌یابند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    2 0
    خوش به سعادت بانیان این مجالس ابا عبدالله الحسین کاش ماهم در آنجا بودیم واز جلسات معرفتی ودعا و...... بهره می بردیم. در همسایگی ما که مساجد به بهانه کرونا یا تعطیل است و یا مراسمی اجرا نمی شود. اما عروسی ها وشب نشینی ها وبزن وبکوب ها به راه است. اللهم صل علی فاطمه و ابیها وبعلها وبنیها وسرالمستودع فیها بعدد ما احاط به علمک. اللهم عجل لولیک الفرج خداوند توفیقتان را بیشتر کند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس