کد خبر 1249764
تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۵
المپیک ۲۰۲۰ توکیو| دژیزگا: ایران، شرایط سختی را به ما تحمیل کرد/ سیستم دفاع و توپ‌گیری‌مان با شکست مواجه شد

کارشناس والیبال لهستان اعتقاد دارد ملی‌پوشان والیبال ایران شرایط سختی را به شاگردان هینن تحمیل کرده‌اند.

به گزارش مشرق، وویچخ دژیزگا کارشناس لهستانی والیبال در مورد شکست ۳ بر ۲ تیم ملی کشورش مقابل ایران در المپیک ۲۰۲۰ توکیو اظهار داشت: در ابتدای مسابقات بزرگ و به ویژه بازی‌های المپیک، همه انتظار شروع خوبی دارند. حریف برای ما شناخته شده بود. آنها با چیز خاصی ما را غافلگیر نکردند، اما مطمئناً این کار را از ست دوم انجام دادند و یک بازی خوب و قابل تکرار را انجام دادند.

کارشناس والیبال لهستان ادامه داد: والیبال، بازی تکرارهاست و ایرانی‌ها سطح بازی خود را تا پایان مسابقه حفظ کردند. به نظر می‌رسد که در این سیستم، پیش از هر چیز، ما فاقد نیروی تهاجمی کافی بودیم. ایرانی‌ها در حمله، کارایی بسیار خوبی داشتند، بنابراین سیستم  دفاع و توپ‌گیری ما با شکست مواجه شد. 

پدر پاسور تیم ملی والیبال لهستان گفت: پس از روز اول مسابقات، برای من بسیار سخت است که قضاوت قطعی کنم که تیم ما ضعیف بازی کرده است. خواهیم دید که در بازی دوم و سوم چه اتفاقی می‌افتد. ساده‌ترین راه این است که بگوییم امروز تیم با تمام قدرت خود ظاهر نشد. این مسئله در واقعیت نشان داده شد که برخی از بازیکنان در حمله مشکل دارند.

دژیزگا تصریح کرد: حریف، شرایط سختی را به ما تحمیل کرد و باید این موضوع را پذیرفت. ما بعد از اشتباهات زیاد یا انجام یک بازی دراماتیک، شکست نخوردیم. آنها خوب بازی کردند، ما والیبال ترکیبی و با برنامه‌ای سطح بالا ارائه نکردیم و دریافت بسیار متوسطی داشتیم.

وی اضافه کرد: من نمی‌خواهم  باخت تیم ملی لهستان را مشکلات عصبی، توجیه کنم چون فکر می‌کنم ما یک تیم بالغ هستیم و همچنین اولین مسابقه، سخت‌ترین بازی یک تورنمنت است. اما وقتی بازیکنان ۲۲ ساله ایرانی، فرصت عرض اندام پیدا می‌کند، دیگر هیچ بهانه‌ای پذیرفته نیست.

دژیزگا گفت: با این حال باید قبول کرد که بازی با ایران، مسابقه‌ای تأثیرگذار  نبود. ما فرصتی برای پیروزی داشتیم، چون در ست پنجم، هر تیمی می‌تواند برنده شود. با این حال، حریف یک بازی کاملاً مستحکم انجام داد و ما نتوانستیم راهی برای مقابله با آنها پیدا کنیم. ما با آنها با راه‌حل‌های ساده جنگیدیم، اما شانس و کیفیت بازی به سود ایران بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    31 0
    این همه غرور باختی بگو ایران بهتر بود
    • زمانپور IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
      12 0
      آفرین،۳ست باختی بپذیرایرانوبهتربود
  • رضا IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    10 0
    بازی والیبال بازی مدیریت تک تک لحظه هاست و بازی حفظ روحیه است در تک تک لحظه ها! ایران به لحاظ فنی هیچ مشکلی ندارد، بیشترین ضعفهای ایران به مسائل تدارکات و سهل انگاری و کم گرفتن حریف و ماندنگاری طولانی در زمان تضعیف روحیه است که عموم اینها مسائلی ریز و جانبی هستند. بزرگترین ضعف تیم ایران را، در حفظ پوینتهای بدست آورده به هنگام جلو بودن می‌شود مشاهده کرد که براحتی از دست می‌دهند و تقریبا کمتر تیمی اینگونه است. اعتماد بنفس، جنگندگی تا آخرین لحظه و با ضعیف ترین تیم و حفظ یکنواخت روحیه و البته مدیریت درست، دقیق و حساب شده مسافرت و تدارکات تیم اگر مورد توجه بیشتر و جدی‌تر قرار بگیرد، موفقیت تیم ایران در بسیاری از مناسبت‌ها و تورنمنت‌های، قطعی خواهد بود.
  • سیتا IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    2 0
    خلیی زذه خوب
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    5 0
    معلوم نیست این کارشناس های اسکول چرا باخت تیم کشورشان رو بدون توجیه قبول نمیکنن.
  • م۰م IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    6 0
    عامل موفقیت خارجی اینه،کم نمیارن
    • زمانپور IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
      10 0
      خب مثل ماتخریبگرنیستن دفاع میکنن درصورت باخت هم
  • از تبربز IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    5 0
    چرا هیچکس ننوشت که النکو تیم مارا متحول کرد وگرنه همان تیمی بودیم که چند روز فبل به هما ۳ صفر باخته بودیم... راست گو باشید تا از دنیا ضربه نخورید
  • mojtaba SE ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    3 0
    بهتر بود دژیزگا کنار نظر "فنی"که داد در مورد تیم لهستان به این نکته هم اشاره میکرد که کوته بینی و عقده ای بودن و زر کاله وار بازیکنان هم مهمترین دلیل شکستشون بود.تا ابد روشون کم شد و حس سرخوردگی میکنند..آلنگو و بازیکنانمان به ما افتخار دادند.و این برد برای من بمعنی ارزش اول شدن در کل المپیک توکیو رو داشت..پاینده ابر قدرت ایران پاینده رهبر
  • IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    3 0
    راستی یه چیزی!...دقت کردین تو لحظه ی آخر اون ضربه ای که عبادی پور زده بود به دست چه کسی بر خورد کرد و توپ به بیرون رفت؟... بازیکن سرعتی لهستان یعنی « بیه نیک!»... الان حتما دائم خودش و مسئول باخت تیمش می دونه که چرا خوب دفاع نکردم! ....می دونین چرا در این امتیاز حساس حتما این بازیکن باید انتخاب میشد؟!...چون چهار سال پیش وقتی ضربه ی قائمی به دست مدافعان لهستان نخورد و ایران بازی رو باخت (و همین بیه نیک هم اتفاقا روی تور بود! ) بعد بردشون در خوشحالی شون یک حرکت ناپسند دور از عرف اخلاق و همین بازیکن رو به سمت بازیکنان ما انجام داد!( یک عملی بی تربیتی بود!) که اتفاقا همون باعث دعوای بین دو تیم شد!!....الان بعد چهار سال دقیقا همون مسابقه انگار دوباره تکرار شد و همون لحظه هم دوباره مرور شد و این بار باز هم توپ به دست همین بیه نیک بر خورد کرد! که نتونست دفاع خوبی کنه و تیمش باخت و کل مردم لهستان و دیشب برد تو عــزا ! (نظراتشون و توی سایتاشون که می خوندم متوجه شدم ! :) ... آی اعصابا خورده، اعصابا خورده!! :)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس