نگرانی بایدن از اوضاع کرونا و خودداری کاخ سفید از شفاف سازی

در حالیکه تلاش ها برای واکسیناسیون مردم آمریکا مشکل شده و تعداد مبتلایان به دلیل مسری تر بودن گونه دلتای ویروس کرونا در حال افزایش است،بایدن با نگرانی به آمریکایی هایی که واکسن نزده اند، هشدار می دهد.

به گزارش مشرق، بایدن  که ابتدای دوره اش با موفقیت در مهار کردن همه گیری سپری شد، با از بین رفتن برخی از این دستاوردها پس از جشن های چهارم جولای (۱۳ تیر) – جشن استقلال آمریکا  و پیشرفت در مبارزه با کرونا- با نگرانی در تلاش برای بهبود اوضاع است.

کار بایدن در برابر ویروس احتمالاً در ماه های آینده به شدت در پیام های سیاسی وی تأثیرگذار است و دستیارانش گفته اند انتظار دارند او همچنان بر اقدامات خود در زمینه این بیماری همه گیر متمرکز شود.

رئیس جمهوری آمریکا در جدیدترین اظهارنظر در حساب کاربری خود در توییتر نوشت کرونای دلتا شوخی نیست. لطفا از خود و عزیزانتان محافظت کنید و واکسن بزنید.

بایدن پیش از این اعلام کرده بود ۱۲ عضو تیم مقابله با کرونا در حال بررسی روند افزایش موارد و بستری شدن در بخش قابل توجهی از کشور هستند که هنوز واکسینه نشده اند و تعیین اینکه آیا توصیه های جدید ماسک لازم است یا نه.

تلاش بایدن و تیم پزشکی دولت آمریکا برای تشویق آمریکایی ها به تزریق واکسن کرونا در حالی است که کاخ سفید از انتشار علنی مبتلایان به کووید ۱۹ در میان کارکنان واکسینه شده خودداری می کند.

کاخ سفید پس از مثبت شدن آزمایش ویروس کرونای یکی از دستیاران در اوایل هفته جاری ، از انتشار موارد مثبت کرونا در میان کارکنان واکسینه شده خودداری کرده است.

به گزارش یو اس تودی، جن ساکی سخنگوی کاخ سفید در این باره گفته است مردم به این اطلاعات احتیاج ندارند.

ساکی در نشستی توجیهی در کاخ سفید گفته است همانطور که بسیاری از متخصصان پزشکی در داخل و خارج از دولت گفته اند ، کسانی که واکسینه می شوند از بیماری جدی در امان می مانند. اگر افراد واکسینه شده باشند ، اکثرا بدون نشانه هستند.هنگامی که خبرنگاری  دوباره از جن ساکی خواسته اطلاعاتی در این زمینه ارائه کند، سخنگوی کاخ سفید خطاب به این خبرنگار گفته است چرا شما باید این اطلاعات را داشته باشید؟

خبرنگار پاسخ داده برای شفافیت،  نفع عموم مردم و درک بهتر از چگونگی کار موفق پیرامون موارد ابتلا در کاخ سفید.

منابع آگاه به سی ان ان گفته اند بحث و گفتگوهای مجدد بین مقامات در مورد بازنگری در توصیه های پیرامون ماسک، حول پیام های مربوط به کاخ سفید و راهنمایی هایی مراکز مدیریت و پیشگیری بیماری وجود دارد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس