کد خبر 1249631
تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۸
سفر مقام‌های ارشد دولت آمریکا به چین برای تنش زدایی - کراپ‌شده

مقام‌های ارشد دولت آمریکا در حالی قصد سفر به چین را دارند که منابع آگاه اهداف این سفر را کاهش تنش واشنگتن با پکن، از قدرت‌های حال حاضر جهانی می‌دانند.

به گزارش مشرق، مقام‌های ارشد آمریکایی روز شنبه گفتند که ایالات متحده دیدارهای سطح بالای آینده بین دیپلمات‌های آمریکایی و چینی را فرصتی برای جلوگیری از افزایش تنش‌های دوجانبه به سو تفاهم می‌داند.

به گزارش روزنامه «چاینا مورنینگ پست» «وندی شرمن» معاون وزارت خارجه آمریکا روز یکشنبه برای گفتگو با «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین و «زی فنگ» معاون وزیر خارجه چین وارد «تیانجین» می‌شود. مقامات دولت «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده این نشست‌ها را نه به عنوان فرصتی برای چانه زنی بلکه برای تعیین پارامترهایی ه برای روابط گسترده می‌دانند.

شرمن قصد دارد به همتایان خود بگوید که ایالات متحده از رقابت سخت و پایدار با چین استقبال می‌کند، اما همه باید طبق همان قوانین و در شرایط بازی برابر بازی کنند. شرمن که بالاترین مقام دولت بایدن برای دیدار از چین است، در میان تنش های دوجانبه که اخیراً به دلیل اتهامات متقابل حملات سایبری، تحریم‌های سنگین و تلاش‌های بیشتر واشنگتن برای تجمع شرکای خود برای مقابله با پکن، وارد این کشور می‌شود.

یک مقام ارشد دولت آمریکا گفت: «گفت‌وگوی صریح و آشکار، به ویژه در مواردی که ما اختلاف نظر داریم، برای کاهش سو تفاهم، حفظ صلح و امنیت جهانی و پیشرفت در موضوعات مهم بسیار مهم است.»

یک مقام دیگر دولت آمریکا  گفت که هدف  ازمذاکرات حفظ خطوط باز ارتباطی در سطح ارشد است. این سخنان در حالی بیان می‌شود که تحرکات نظامی چین در اطراف تایوان و اختلافات ارضی در دریای چین جنوبی کماکان ادامه دارد.

این در حالی است که وزیر دفاع دولت جو بایدن طی هفته جاری برای جلب حمایت کشورهای جنوب شرق آسیا از مواضع ضد چینی واشنگتن، به این منطقه سفر و با مقام‌های آنها دیدار می‌کند. «لوید آستین وزیر دفاع آمریکا برای اطمینان بخشی به متحدان نگران این کشور درباره افزایش توانمندی‌های فزاینده چین، راهی جنوب شرق آسیا شده است.

قرار است رئیس پنتاگون در این سفر دوره‌ای از سه کشور سنگاپور، ویتنام و فیلیپین دیدن کند. این اولین سفر یک عضو ارشد دولت جو بایدن به جنوب شرق آسیا و دومین سفر آستین در مقام وزیر دفاع آمریکا منطقه ایندوپاسیفیک (آسیا-اقیانوسیه) است».

طبق گزارش رسانه‌های آمریکایی، تمرکز اصلی آستین در سفر به این منطقه تاکید بر تعهد واشنگتن در قبال ایستادگی در برابر «ادعاهای غیرقانونی چین در دریای چین جنوبی» و متحد کردن کشورهای این منطقه با مواضع آمریکا است.

چین بارها نسبت به حضور نظامی آمریکا در منطقه اعتراض کرده و خواستار  خروج فوری ناوها و تجهیزات نظامی آمریکا از منطقه است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    0 0
    ماده سگ صهیونیست به دنبال ابجاد فتنه ای جدید است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس