کد خبر 1249606
تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۶
وضعیت کالیفرنیا و نوادای آمریکا اضطراری اعلام شد

مقامات دو ایالت کالیفرنیا و نوادای آمریکا وضعیت این دو ایالت را به دلیل گسترش آتش سوزی های جنگلی اضطراری اعلام کردند.

به گزارش مشرق، شبکه سی ان ان آمریکا گزارش داد شدت آتش سوزی های جنگلی در این دو ایالت به حدی زیاد است که مقامات مسوول وضعیت را اضطراری اعلام کرده اند.

به گفته مرکز ملی آتش نشانی بین المللی ،  کارکنان این مرکز در حال مبارزه با ۸۳ آتش سوزی در سراسر آمریکا هستند و نزدیک به ۲۲ هزار آتش نشان و کارکنان پشتیبانی مستقر شده اند.

این آتش سوزی ها در مجموع بیش از ۱.۳ میلیون هکتار اراضی را سوزانده ئ بحران آب و هوایی باعث آتش سوزی های ویرانگر و کشنده تری شده است.

سی ان ان پیش از گزارش داده بود ۳۳ هزار و ۹۵۳ مورد آتش سوزی در نواحی و ایالت های غربی آمریکا رخ داده که در مجموع بیش از ۸۳۴ هزار هکتار از اراضی را طعمه حریق کرده است.

بر اساس گزارش این رسانه آمریکایی، وسعت آتش سوزی های و مناطقی که طعمه حریق شده اند پنج برابر وسعت شهر نیویورک بوده و وضعیت خشکسالی و آتش سوزی های سال جاری نسبت به سال های قبل بی سابقه است.

دمای بالا، نبود بارندگی های مناسب و خشکسالی در غرب آمریکا و  کانادا باعث شده تا این مناطق به طرز بی سابقه ای با بحران و آتش سوزی های مهیب مواجه شوند به نحوی که هر روز این شرایط وخیم تر از گذشته می شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس