کد خبر 1240202
تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷
آتش سوزی گسترده باعث تخلیه غرب کانادا شد

در پی آتش سوزی گسترده در جنگل های غرب کانادا، مقامات محلی محبور شدند دستور تخلیه منازل مسکونی را صادر کنند.

به گزارش مشرق، وقوع آتش سوزی در غرب کانادا به علت افزایش دمای هوایی رخ داده که در طول سه روز گذشته به صورت کم سابقه ای به بالاترین میزان خود رسیده است.

ببینید:

فیلم/ آتش‌سوزی کلیسا در منطقه بومی نشین کانادا

بر اثر آتش سوزی بخش زیادی از شهر کوچک «لایتون» در غرب کانادا نابود شده است.

در همین حال مقامات استان بریتیش کلمبیا روز پنجشنبه به وقت محلی دستور دادند تا منازل مسکونی این منطقه تخلیه شوند.

به گزارش رویترز، پس از گسترش غافلگیرانه آتش سوزی بیش از هزار نفر در شهر لایتون و پیرامون آن روز چهارشنبه خانه های خود را ترک کردند.

 مقامات محلی گفته اند در حال بررسی علت وقوع این آتش سوزی هستند.

 پیشتر مقامات کانادا روز سه‌شنبه اعلام کردند که به دلیل گرمای بی‌سابقه ۴۹.۵ درجه‌ سانتی‌گراد در این کشور تاکنون صدها نفر در شهر "ونکوور" و کل ایالت "بریتیش کلمبیا" جان خود را از دست داده و آتش‌سوزی‌هایی رخ داده است.

پایگاه خبری "ABC" در این باره نوشت بر اساس آمار منتشر شده توسط اداره پلیس شهرستان منطقه و پلیس رویال کانادا، حداقل ۱۳۴ نفر از روز جمعه به طور ناگهانی و در اثر گرمای شدید در شهر "ونکوور" جان خود را از دست داده‌اند!

۲۳۳ مورد مرگ در کل ایالت "بریتیش کلمبیا" بین روزهای جمعه تا دوشنبه ثبت شده است که ۱۳۰ نفر از آنها مربوط به ونکوور هستند و مابقی در شهرهای دیگر اتفاق افتاده است.

این در حالی است که کشور کانادا برای چهارمین روز متوالی دمای ۴۹.۵ درجه سانتی‌گراد را در شهرهای "لیتون" ، "بریتیش کلمبیا" و "ونکوور" به ثبت رسانده است.

"استیو آدیسون"، گروهبان پلیس ونکوور در این باره گفت: «ونکوور هرگز اینگونه گرما را در ده‌های اخیر تجربه نکرده است و متاسفانه صدها نفر به دلیل گرمای بیش از حد در بیمارستان هستند.»

همچنین گرمای شدید هوا همراه با خشکسالی شدید، شرایط مناسبی را برای شروع چندین آتش‌سوزی در مناطق مربوطه ایجاد کرده است.

یک آتش سوزی در منطقه "ککی کریک" به وسعت ۳۷۰۰ هکتار رخ داده و بسیاری از مراتع را دچار حریق کرده است؛ همچنین در منطقه "تامپسون ــ نیکولا" در "بریتیش کلمبیا" آتش‌سوزی به وسعت ۷۵۰ هکتار رخ داده که مقامات آن دستور به تخلیه شهر داده‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس