وزیر کشاورزی

وزیر جهادکشاورزی گفت: به منظور اصلاح شرایط فعلی و بهبود عملکرد تولید نخلستان‌ها در شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان نیز مبلغ چهار هزار میلیارد ریال به عنوان منابع بانکی پیش بینی شده است.

به گزارش مشرق، کاظم خاوازی  در نشست ستاد مدیریت بحران و شورای کشاورزی در محل استانداری خوزستان اظهار داشت: دولت مبلغ ۳۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات با نرخ چهار درصد برای بخش کشاورزی درنظرگرفته است و خوزستان در اولویت پرداخت این منابع بانکی قرار دارد.

وی افزود: بخش قابل توجهی از این تسهیلات به توسعه آب در مرزعه اختصاص دارد که مواردی مانند لایروبی کانال ها را دربرخواهد گرفت.

وزیر جهادکشاورزی گفت: همچنین استمهال وام کشاورزان نیز از جمله اقداماتی است که در دستور کار دولت قرار دارد و در این زمینه آمادگی های لازم وهماهنگی های صورت گرفته، برای حمایت از کشاورزان خوزستانی فراهم شده است.

خاوازی در بخش دیگری از این نشست ضمن ابراز نگرانی از وضعیت نخیلات استان خوزستان که دچار تنش آبی و مبتلا به آفات مختلف شده اند گفت: به منظور اصلاح شرایط فعلی و بهبود عملکرد تولید نخلستان ها در شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان نیز مبلغ چهار هزار میلیارد ریال به عنوان منابع بانکی پیش بینی شده است.

وی در خصوص اختصاص مبلغ ۷۰۰ میلیارد ریال به حوزه جنگل‌ها در استان خوزستان اظهار داشت: همچنین برای تامین علوفه مورد نیاز مناطق دارای تنش آبی نیز مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار درنظر گرفته شده است.

وزیر جهادکشاورزی از اختصاص ۱۵ هزار تن نهاده دامی ویژه استان خوزستان خبر داد و گفت: این میزان علاوه بر سهمیه مورد استان خوزستان اختصاص یافته است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس