مجلس نمایه

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت:با توجه به تغییراتی که در آیین نامه داخلی مجلس رخ داده است پس از بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی در کمیسیون ها، باید هر کمیسیون نیز در زمان رای اعتماد به وزرا گزارش ارائه دهد.

به گزارش مشرق، مجتبی یوسفی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در هفته جاری مجلس در روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه جلسه علنی خواهد داشت، گفت: با توجه به اینکه در هفته‌های آتی تحلیف و رای اعتماد به وزرای دولت جدید را داریم در هیئت رئیسه تصمیم گرفته شده است که به سرعت به طرح‌ها و لوایح رسیدگی شود.

بیشتر بخوانید:

۴ گزینه احتمالی دولت برای وزارت ورزش

وی ادامه داد: حتی تصمیم گرفته شده است که تعطیلی های مجلس برای سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه نیز کمتر شود تا بتوانیم سریعتر برخی طرح‌ها و لوایح را مورد بررسی قرار دهیم.

نماینده اهواز در مجلس با بیان اینکه روز پنجشنبه ۱۴ مرداد مراسم تحلیف رییس جمهور منتخب در مجلس برگزار می شود، عنوان کرد: یک گمان زنی این است که آقای رئیسی روز تحلیف کابینه و برنامه‌ها را به مجلس ارائه کند.

عضو هیات رئیسه مجلس با تاکید بر اینکه اگر روز چهاردهم اعضای کابینه به مجلس معرفی شوند روند بررسی برنامه های آنها در کمیسیون ها به مدت یک هفته انجام می شود، اظهار داشت: با توجه به تغییراتی که در آیین نامه داخلی مجلس رخ داده است پس از بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی در کمیسیون ها، باید هر کمیسیون نیز در زمان رای اعتماد به وزرا گزارش خود را درباره آن وزیر به صحن ارائه دهد.

یوسفی عنوان کرد:اگر وزرای پیشنهادی روز تحلیف به مجلس اعلام شوند، احتمالا از روز یکشنبه ۲۳ مردادماه روند بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی در صحن مجلس آغاز می‌شود و پیش‌بینی می‌شود که رأی‌گیری در مورد کابینه پیشنهادی آقای رئیسی در روز چهارشنبه ۲۶ مردادماه انجام شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس