نیروی نظامی آمریکا

مشاور امنیت ملی عراق با تاکید بر عدم نیاز کشورش به حضور نیروهای رزمی آمریکایی، به صورت تلویحی از زمان خروج این نیروها از عراق خبر داد.

به گزارش مشرق، «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق که برای حضور در نشست‌های دور چهارم گفت‌وگوی راهبردی با آمریکا در واشنگتن به سر می‌برد، به صورت تلویحی از زمان خروج نیروهای رزمی آمریکایی از خاک کشورش خبر داد.

وی طی بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «الفرات»، منتشر شد، اعلام کرد که عراق به طرف آمریکایی تاکید کرد که نیازی به نیروهای رزمی خارجی در خاکش ندارد. 

بیشتر بخوانید:

بلینکن: آمریکا از تلاش‌های دولت عراق حمایت می‌کند

وی تصریح کرد: «ما به طرف آمریکایی تاکید کردیم که عراق نیازی به هیچ نیروی رزمی خارجی در خاکش ندارد. روز ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱، طعم خاصی خواهد داشت».

دور چهارم مذاکرات میان بغداد و واشنگتن در چارچوب آنچه گفت‌وگوهای راهبردی میان دو کشور خوانده می‌شود، دیروز (جمعه- ۲۳ ژوئیه) در واشنگتن به ریاست وزیران خارجه دو کشور آغاز شد.

«فؤاد حسین» وزیر خارجه عراق دیروز، در جریان دور چهارم گفت‌وگوی راهبردی، ضمن تقدیر از کمک‌ها و حمایت‌های آمریکا در مسیر مبارزه با تروریسم، صرفا بر نیاز آموزشی و تجهیزاتی کشورش تأکید و تصریح کرد که «نیروهای امنیتی ما همچنان نیازمند برنامه‌هایی است که آمریکا در زمینه آموزش، تسلیح، تجهیز و ساخت توانایی نیروهای ما ارائه می‌دهد»

اظهاراتی که با واکنش «قیس الخزعلی» دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق عراق همراه شد و وی با انتقاد از این موضع فؤاد حسین، طی پستی در توئیتر نوشت: «سخنان وزیر خارجه عراق درباره اینکه نیروهای امنیتی عراق هنوز به کمک نیروهای آمریکایی نیاز دارند، سخنانی بسیار تاسف‌بار است که ما و هر عراقی که به نهادهای نظامی و امنیتی کشورش مفتخر است،  با آن مخالفیم».

الخزعلی تاکید کرد: «همه می‌دانند که حضور آمریکا در عراق هیچ ارتباطی با منافع عراق ندارد، بلکه با منفعت رژیم اسرائیل مرتبط است که عراق و عراقی‌ها را دشمن اول خود می‌داند»

پارلمان عراق در دی ماه سال ۹۸، در پی اقدام جنایتکارانه آمریکا در ترور سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و شهید ابومهدی المهندس نائب رئیس شهید سازمان الحشد الشعبی عراق، طرح اخراج نظامیان آمریکایی از خاک این کشور را تصویب کرد؛ اما با این حال، آمریکا همچنان بر نقض این مصوبه و باقی ماندن در خاک عراق اصرار می‌ورزد.

به‌رغم اظهارات مقامات آمریکایی و عراقی درباره محدود شدن مأموریت نظامیان بیگانه به آموزش و اقدامات مستشاری به نیروهای عراقی، گروه‌های مقاومت عراق با اشاره به ورود گسترده کاروان‌های لجستیکی آمریکایی به خاک این کشور و مشارکت نیروهای آمریکایی در عملیات‌های نظامی عراق تأکید دارند که این اقدامات نمی‌تواند بیانگر محدود شدن مأموریت نظامیان آمریکایی باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
    1 0
    خخخخخخ باشه به همین خیال باش که امریکا از عراق خارج شه خخخخخخخخ. امریکا خارج بشه هم خودش خواسته خارج شه
    • KIAN71 IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
      1 0
      ذوق‌مرگ نشی حالا! این خط _ این نشون + آمریکا چه خودش بخاد بره چه وادارش کنن شرشو کم کنه، درهرصورت باااید بره. #باید. سربازان سلیمانی حریف میطلبن، اگر مردش هستن بسم‌الله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس