روسای جمهور تانزانیا و کنیا به رییسی تبریک گفتند

رییسان جمهور تانزانیا و کنیا و کفیل نخست وزیری اسواتینی در پیامهای جداگانه به حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رییسی پیروزی انتخاب وی را سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تبریک گفت.

به گزارش مشرق از سفارت جمهوری اسلامی ایران در تانزانیا ، « سامیا  سولوهو حسن» رئیس جمهور تانزانیا  با ارسال پیامی خطاب به حجت الاسلام و المسلمین رئیسی، رئیس جمهور منتخب، به نمایندگی از مردم تانزانیا، انتخاب ایشان به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت.

رئیس جمهور تانزانیا در این پیام پیروزی رئیسی را نشانه اعتماد مردم ایران به ایشان دانسته و  حمایت خود و دولت تانزانیا از ادامه توسعه همکاری‌های دوجانبه در زمینه های مورد علاقه طرفین در بالاترین سطح را اعلام نموده است.

وی همچنین بر تعهد دولت متبوع خود برای ادامه همکاری با  رئیس جمهور جدید کشورمان،دولت و مردم ایران تاکید کرد.

امروز همچنین « اوهورو کنیاتا» رئیس جمهور کنیا با ارسال پیامی خطاب به حجت الاسلام و المسلمین رئیسی، از سوی خود ، مردم و دولت جمهوری کنیا، انتخاب ایشان به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت.

بر اساس اعلام سفارت جمهوری اسلامی ایران در کنیا، اوهوروکنیاتا در این پیام  تاکید کرد: جمهوری کنیا و جمهوری اسلامی ایران طی سالهای گذشته از روابط قوی،مثمر ثمر و مبتنی بر دوستی ،احترام و اعتماد متقابل برخوردار بوده اند.این روابط دوجانبه در طول سالها و فراز و نشیب‌ها بطور مستحکم و ارزشمند بر مبنای گفت و گوی سازنده و همکاری‌های دوجانبه موثر تداوم یافته است.

« اوهورو کنیاتا» همچنین ابراز امیدواری کرد: در دوره ریاست جمهوری دکتر رئیسی ، همکاریهای دو کشور نزدیک تر شده و روابط گرم و صمیمانه دوجانبه فیمابین تقویت گردد.

«تمبا ماسوکو»  کفیل نخست وزیری کشور اسواتینی (سوازیلند سابق ) هم با ارسال پیامی خطاب به حجه الاسلام و المسلمین رئیسی، از سوی «امسواتی سوم » پادشاه اسواتینی، ملکه این کشور،خود ، مردم و دولت پادشاهی اسواتینی ، انتخاب ایشان به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت.

بر اساس اعلام سفارت ایران درافریقای جنوبی کفیل نخست وزیری اسواتینی  در این پیام اعتقاد راسخ خود مبنی براینکه ،با استقرار دولت جدید در جمهوری اسلامی ایران روابط برادرانه ای که همواره بین دو کشور وجود داشته ،در سالهای پیش رو ،به سود منافع دوملت مستحکم تر خواهد شد، را  ابراز داشته است .

کفیل نخست وزیری اسواتینی در پایان پیام خود بهترینها را برای رئیس جمهور منتخب و در جهت صلح و سعادت مردم ایران آرزو نموده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
    0 0
    لیاقتتون همین کشورها هستن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس