کد خبر 1241985
تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۱
پاسخ

پیام کتبی رئیسی به تبریک ولادیمیر پوتین توسط سفیر ایران در مسکو به دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه تسلیم شد.

به گزارش مشرق، «کاظم جلالی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه امروز (سه‌شنبه) ۱۵ تیر ماه ۱۴۰۰ با «آندری فورسنکو» دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه دیدار و پاسخ کتبی سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور منتخب به پیام تبریک ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را به وی تقدیم کرد.

رئیسی به پیام تبریک پوتین پاسخ داد

جلالی در این دیدار ابراز امیدواری کرد دوره ریاست جمهوری جدید در ایران دوره‌ای تاره از رشد و شکوفایی همکاری‌های دوجانبه ایران و روسیه باشد.

وی همچنین مشکلات ایجاد شده برای دانشجویان و تجار ایرانی در پی ممنوعیت‌های ورود به روسیه را مطرح و خواستار حل این مشکل شد.

دستیار رئیس جمهور روسیه تقویت و تحکیم روابط ایران و روسیه را در شرایط پیچیده جهانی ضرورتی اجتناب ناپذیر خواند و گفت: اعتقاد راسخ دارم استقامت، پایداری و استقلال جمهوری اسلامی ایران برای بسیاری از کشورها الگو است و ایران جزو مستقل‌ترین کشورهای جهان است.

فورسنکو در این دیدار در خصوص مشکلات ورود دانشجویان و تجار ایرانی به روسیه هم عنوان کرد: با مقامات دولت، معاون نخست‌وزیر و وزارت علوم در این باره صحبت خواهم کرد و تلاش می‌کنم تا موانع موجود از جمله تزریق و ارسال واکسن را حل کنیم.

ولادیمیر پوتین اولین مقام خارجی بود که پس از پیروزی رئیسی در سیزدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری به وی تبریک گفت. وی در این پیام به حسن همجواری و روابط دوستانه ایران و روسیه اشاره و ابراز امیدواری کرده که در این دوران شاهد گسترش روزافزون همکاری‌ دوجانبه دو کشور باشیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    1 7
    دوستان غربگدا آب رو بریزن....
  • ایران IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    30 0
    احسن و خیلی عالی، تا زمانی که این احترام متقابل بین ایران و روسیه برقرار است و از زمان روی کار آمدن جناب پوتین تقویت شده و افزایش چشمگیری داشته باید به این روابط دوستانه تحکیم بخشید، هرچند که غربی ها و غول رسانه ای شون ازطریق شبکه های ماهواره ای سعی در وارونه نمایی میکنند و میخان به مخاطبان ایرانی القا کنند که ایران از دست رفت، ایران رفته زیر سلطه روسیه و از اینجور اراجیف وحال کدام انسان عاقلی هست که نداند روسیه با این ابرقدرتیش احترامی که رءیس جمهورش برای ایران و رهبرایرانیان در دیدارها و رفتارهاو گفتارها قایل بوده در برخورد با سران جهان بی نظیر بوده و یا احترام ویژه به سردار ایرانیان سلیمانی عزیز که از اون دیدار معروف دو ساعت و چهل و پنج دقیقه آقای پوتین وسردارسلیمانی که منجر به متقاعدشدن و وارد شدن پوتین برای مبارزه با داعش میشود کاملآ مشهود می باشد. واین یعنی روابط دوستانه درمقابل احترام متقابل کشورها.
    • IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
      0 2
      تکرار تاریخ!!!!!!
    • AU ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
      0 0
      سلام.اونا کاری به روسیه و چین ندارن! مدرک میخواید! امارات! ترکیه! چرا از اونا خوششون میاد؟! و از روسیه و چین که قدرت درجه 1 هستن ..!؟. اونا به هرکسی که به ایران کمک کنه بدشون میاد(تقویت دین)،بعد در جامعه علیه اش جوء درست میکن! و مردم القاء میکن که اینا دشمن! حالا تصور کنید،قضیه برعکس بود! مثلا روسیه و چین جهان خوار بودن! کل دنیا دورشون میچرخیدن! امریکا ضعیف بود و یک کشور قدرتمند معمولی! و با ایران دوست بود! فکر میکنی چی می گفتن!؟ رفتید با یک کشوری که سرخ پوستان رو کشتن و نسلشون رو نابود کردن دوست شدید؟! امریکایی که نفت ما رو غارت میکرده و .. ظالم تر از امریکا نیست! . منطق اونا،منطق لجاجت کفر گونه است،بشدت متعصبانه! اونا کلا نمیخوان دین حاکم باشه. چرا که دلشون لک زده برای برده و نوکر کردن مردم! بزن تویه سرشون و ثروتشون رو بگیرن! ناموسشون هم حتا در اختیارشون باشه!فخر فروشی ها کن! به مردم که غرق در فقر و جهل هستن ! . امروز یک کارخانه دار، رو میشه کارخانه اش رو ازش گرفت و اموال رو برگدوند به مردم! امروز یک بازیگر حرف بزنه،مردم علیه اش قیام کنه! دیکتاتور و فخر فروشیش تمام میشه! در حالی که قدیم که اینطوری نبود! خان میرفت! تویه روستا ها و هرکاری دلش میخواست انجام میداد،از غیراخلاقی تا ..!. آری بودن دین،بدجور اونا رو عصبانی کرده! گرگ ها درنده که هیچ کس جزء خودشون و منافع شخصی خودشون رو قبول ندران.که شرایط محیا بشه،خواهید دید پادشاهان قبلی در مقابل هیچ محسوب میشن! ..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس