جزئیات آغاز رجیستری برخی تبلتها از ساعت ۲۴ امشب + بخشنامه گمرک

با تصمیم کمیته راهبری طرح پیشگیری از قاچاق تلفن همراه و تجهیزات دارای سیم کارت، رجیستر تبلت لنوو از ساعت ۲۴ امشب در گمرکات ورودی کشور برای مسافران آغاز می شود.

به گزارش مشرق،  با آغاز مرحله دوم رجیستر دستگاه های دارای سیم کارت از ۱۲ تیرماه در چهار گام رجیستر ساعت هوشمند، بارکد اسکنر، مبدل تلفن ثابت به سیار و PDA در روزهای ۱۲تیر و ۱۹ تیر ماه در مبادی رسمی ورودی به کشور آغاز شده بود که در گام سوم رجیستر  انواع تبلت  لنوو از ساعت ۲۴ امشب و با آغاز دوم مرداد ماه برای مسافرانی که این نوع تبلت را به همراه دارند انجام می شود. 

 مسافرانی که از ساعت ۲۴ امشب  از مرزهای، هوایی، زمینی و دریایی وارد کشور می شوند در صورت به همراه داشتن تبلت لنوو می بایست قبل از خروج از گمرک ورودی آن را به بخش مسافری همان گمرک اظهار کنند تا فرایند رجیستر آن دستگاه آغاز شود. 

در ادامه بخشنامه علی وکیلی مدیر کل دفتر واردات گمرک ایران در این خصوص قابل مشاهده است.

گمرک جمهوری اسلامی ایران ,

بخش مسافری گمرکات ورودی پس از بررسی غیر تجاری بودن دستگاه تبلت لنوو ی همراه مسافر و   بررسی هویت و اوراق سفر، فرایند اجباری رجیستر تبلت را فعال می کنند.  رجیستر سایر برندهای  تبلت در رویه مسافری از نهم مرداد ماه آغاز می شود. 

با تصمیمات اخذ شده در کمیته فوق، اولویت ارزی تبلت از ۲۴ به ۲۳ تغییر می کند. 

براساس بند ۹ و ۱۰ صورتجلسه سی ام خرداد ماه کمیته راهبری طرح پیشگیری از قاچاق گوشی تلفن همراه و تجهیزات دارای سیم کارت، در رابطه با اجرای پروژه ملی پیاده سازی و اجرای فنی سامانه شناسایی گوشی تلفن همراه و تجهیزات دارای سیم کارت،  گمرک جمهوری اسلامی ایران موظف شد تا  نسبت به اخذ و ثبت اطلاعات دستگاه‎های همراه مسافرین اقدام کند و در همین زمینه  اطلاع‌رسانی به مسافرین را در دستور کار خود قرار دهد. 

 رجیستر تلفن همراه مسافری، ساعت هوشمند و سایر دستگاههای سیم کارت خور در مبادی ورودی کشور برای مسافران همچنان به قوت خود باقی است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
    2 0
    بالاخره باید یه جوری جیب دولت پر شود
    • امیر کارشناس گمرک IR ۰۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
      0 0
      قبلا هم باید عوارض می دادن واردکنندگان،فقط برادران قاچاقچی، حقوق ورودی برای تلفن نمی دادن،!!!؟؟؟؟کی تلفن همراه وارداتی از پرداخت حقوق گمرکی معاف بوده؟؟؟ضمن اینکه گوشی تلفن همراه کمترین تعرفه گمرکی،،دو درصد بعلاوه،یک درصد سود بازرگانی را دارد،،
  • حسين IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
    1 0
    اين طرح ظاهرا با هدف انتقام از برندهايى مثل اپل انجام مى شود ولى در اين طرح احتملا كليه تجهيزات سيم كارت خور مانند مودم gsm-4g, 3g, ردياب خودرو، ردياب انسان (طفل، سالمند، بيمار اوتيسم و ...)، ردياب حيوانات، دزدگير، dvr ، سيستمهاى اتوماسيون گلخانه، منزل و ويلا، آبيارى خودكار و ... هم به همراه تبلتهاى اپل كه امكان ارسال sms و ussd را ندارند هم از كار خواهند افتاد. من به سهم خودم، شروع به اعتراض كرده ام ولى اين اعتراض ، نيازمند يك حركت جمعى است. تلفن ها و پيامك هاى صداو سيما، نظام صنفى رايانه اى، وزارت ارتباطات و وزارت صمت و مجلس محلى جهت رساندن صداى اعتراض به گوش برخى از مسئولين خواهد بود. آنهايى كه با ناديده گرفتن مشكلات و نيازهاى مردم، با اقدامات نسنجيده خود بر مشكلات مى افزايند و حتى با بى اعتنايى به اصل برائت (قانون و فقه) ، همه مالكان تجهيزات gsm را قاچاقچى مى دانند مگر آنكه خلافش ثابت شود!
    • IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
      0 0
      اینهایی که گفتی هیچکدام رو ندارم.
  • اسكندر اعوانى US ۰۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
    0 0
    بهتر است در مبادى ورودى هاى كشور به مسافران ياد آورى شود و با نصب تابلو هاى نئؤن و پلاكارد ، هشدار داده شود كه نسبت به ثبت موبايل يا تبلت اقدام كنند !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس