پاریس درباره جاسوسی تل‌آویو از ماکرون توضیح می‌خواهد/ شرکت اسرائیلی: جاسوسی می‌کنیم اما نه از ماکرون

یک رسانه اسرائیلی فاش کرد، دولت فرانسه از اسرائیل در رابطه با جاسوسی از امانوئل ماکرون رئیس جمهور این کشور به وسیله برنامه تولیدی شرکت اسرائیلی (ان‌ اس او) رسما توضیح خواهد خواست.

به گزارش مشرق، منابع آگاه اسرائیلی به روزنامه عبری زبان یدیعوت احارانوت خبر دادند، کاخ الیزه به شدت از دست داشتن اسرائیل در این مسئله خشمگین است و اطلاعاتی به دستشان رسیده است که نشان می‌دهد، فرانسوی‌ها به زودی  از اسرائیل خواهند خواست توضیحاتی در رابطه با چگونگی موافقت وزارت جنگ اسرائیل با صدور این برنامه سایبری به کشورهای مختلف جهان ارائه کند.

به گفته این منابع، فرانسوی‌ها از برنامه‌های پیش روی اسرائیل برای ادامه این فعالیت هم خواهند پرسید که محور آن گسترش یا کاهش صادرات برنامه های امنیتی و شنود فضای سایبری (جاسوسی سایبری) در آینده آن هم در سایه این رسوایی خواهد بود.

یکی دیگر از پرسش‌هایی که پیش از رسیدن درخواست رسمی به گوش منابع اسرائیلی‌ها رسیده آن است که آیا اسرائیل و شرکت (ان‌ اس او) هم در جریان اطلاعاتی که به مشتریانش رسیده قرار گرفته یا صرفا این اطلاعات به دست مشتریان رسیده است.

در ادامه گزارش آمده است: بنی‌گانتس وزیر جنگ هم در واکنش به این امر اعلام کرد نهادهای امنیتی در حال بررسی پرونده (ان‌ اس او) هستند.

در این گزارش به نقل از بنی‌گانتس به طور ضمنی اعتراف شده است که اسرائیل به شرکت‌های اینترنت اسرائیلی اجازه همکاری در بخش امنیتی (جاسوسی) را با کشورهای مختلف می‌دهد اما در عین حال ادعا کرد، این اقدام با هدف مبارزه با جرم و جنایت انجام می‌شود.

اعتراف دیگر موجود در این گزارش، اذعان (ان‌ اس او) به جاسوسی علیه اشخاص و افراد مختلف است، این شرکت امنیتی ـ سایبری اسرائیلی ضمن اعتراف به جاسوسی از تلفن‌های همراه ادعا کرد، امانوئل ماکرون، محمد ششم پادشاه مغرب و شخصیت‌های دیگری که نامشان در لیست‌های مختلف منتشر شده جزو لیست افراد تحت کنترل برنامه بیگاسوس (برنامه جاسوسی شرکت (ان‌ اس او) نبوده و این لیست را تکذیب می‌کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
    12 2
    بنده اول فکر میکردم هموزن ماکارونی هستی ولی الان دیدم از آن هم کمتری شلغم پخته .... خخخخ .... نوکر صهیونهای موش صفت شبیه کفتار البته بلانسبت حیوانات ....
  • FR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
    0 3
    والله در فرانسه که کشور مغرب را متهم کرده اند
  • IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
    1 2
    مکرون که خر خودمونه ... نیازی به جاسوسی نیست
  • IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
    1 3
    میشود صهیونیست باشی و دروغ نگویی ؟ غیر قابل باور است
  • سید محسن ۱۹ ساله IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
    0 2
    مکروصهیونیست. حساب تو رو هم میرسیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس