کد خبر 1249019
تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۷
انتشار ویدئویی از عملیات جدید ارتش یمن در مرز با عربستان

پیشروی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در استان «شبوه» در جنوب یمن ادامه دارد.

به گزارش مشرق، منابع نظامی یمنی به زخمی شدن یکی از فرماندهان ارشد نیروهای «هادی» درجنگ با نیروهای ارتش وکمیته‌های مردمی یمن در محور بیحان در استان شبوه در جنوب یمن اشاره کردند.

این منابع بیان کردند: «محمد المذب» در درگیری  با نیروهای صنعا در محور «بیحان» زخمی شده است.

منابع مذکور تاکید کردند: نبرد در محور «بیحان» پس از تسلط نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بر «عقبه القنذع» مشرف به بیحان در نزدیکی این منطقه جریان دارد.

ادامه پیشروی نیروهای صنعا در البیضاء

منابع نظامی یمنی در جبهه البیضاء اعلام کردند که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن موفق به تسلط بر «القرحی الکبیره» و «القرحی الصغیره» و «دشم الفقراء» و «عشار» شدند.

این منابع به فروپاشی گسترده نیروهای وابسته به دولت «هادی» و تروریست‌ها اشاره کردند.

قبل از آن هم نیروهای صنعا بر «القنذع» واقع میان استان البیضاء و شبوه مسلط شده بودند.

همزمان جنگنده‌های ائتلاف سعودی برای ممانت از پیشروی‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به بمباران گسترده روی آورده‌اند به ویژه که ائتلاف نگران قطع خطوط امداد رسانی از مناطق «الصومعه» و «طیار» است.

جنگنده‌های ائتلاف سعودی صبح امروز، حملاتی به مواضع نیروهای صنعا در استان شبوه یکی از مهمترین استانهای جنوب یمن، انجام دادند.

منابع یمنی اعلام کردند: همزمان با رسیدن نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به یکی از مهمترین استانهای جنوب یمن واقع میان مأرب و عدن، این حملات هوایی ائتلاف سعودی تشدید شده است.

منابع محلی از حمله به منطقه القنذع مشرف به شهر «بیحان» خبر دادند و اعلام کردند: منطقه «القنذع» یکی از مناطق راهبردی است که به دست نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن افتاده است.

این منابع افزودند: طی ساعات گذشته نیروهای صنعا بر مناطق گسترده‌ای در طول نوار مرزی میان مأرب و شبوه مسلط شده‌اند.

منابع یمنی تاکید کردند: مشخص نیست که عملیات نیروهای صنعا در راستای محاصره نیروهای وابسته به ائتلاف و عوامل آنها در داخل شهر مأرب هستند یا استراتژی دیگری را دنبال می کنند؛ اما به هر حال حملات ائتلاف سعودی تاکیدی بر این است که نیروهای صنعا که اخیرا در البیضاء دستاوردهای چشمگیری به دست آورده‌اند، به دنبال انتقال عملیات به عمق مناطق تحت کنترل ائتلاف سعودی است.

تداوم درگیری عوامل امارات و عربستان در حضرموت

شورای انتقالی جنوب مورد حمایت امارات درباره برگزاری جلسه پارلمان وابسته به «هادی» در استان حضرموت هشدار داد.

«احمد بن بریک» از رهبران شورای انتقالی هشدار داد که اگر دولت هادی اقدام به برگزاری جلسه پارلمان خود در حضرموت کنند، واکنش نشان خواهد داد.

وی اعلام کرد که تحرکات شدید در «سیئون» و «وادی حضرموت» در صورت برگزاری جلسه این پارلمان به عمل خواهد آورد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
    0 0
    باید فشارها بر تعز نیز افزایش یابد
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
    0 0
    نبود سامانه‌ هاي ضدهوایی پیش رويهای انصار الله با مشکل مواجه کرده اگر پدافند هوايي بدست رزمندگان انصار الله می‌رسید باسااقط کردن جنگنده‌هاویامتواری کردن آنهازمینه براي آزاد سازی کل یمن فراهم‌ مي شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس