به گزارش مشرق سید نظام الدین موسوی سخنگوی هیات رئیسه مجلس در کانال تلگرامی خود نوشت: ‏سخنگوی محترم دولت مدعی است مصوبه مجلس یازدهم موجب شد نتوانیم تحریمها را لغو کنیم.

جناب آقای  ربیعی! مجلس قبلی ۲۰ دقیقه ای به برجام شما مجوز داد اما تحریمها را لغو که نکردید هیچ، بر آنها افزودید.

ضمناً بفرمایید در مذاکرات اخیر جز قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریمها مصوب مجلس یازدهم، اصلاً چه امتیازی در دست داشتید که غربیها مجدداً پای میز مذاکره با شما حاضر شوند؟
 

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
    3 0
    ما در مقابله‌ی با تحریم دو راه میتوانیم برویم: یکی اینکه برویم سراغ تحریم‌کننده و از او خواهش کنیم، بگوییم «آقا شما ما را تحریم کردید، ما خواهش میکنیم که حالا مثلاً شما این تحریم را کم کنید یا بردارید»، او هم بگوید خیلی خب حرفی ندارم، این کارها را انجام بدهید -چند خواسته‌ی استکباری روی میز بگذارد، بگوید این کارها را انجام بدهید- من یک مقدار از تحریم را کم میکنم؛ این یک راه است که در واقع راه ذلّت، راه انحطاط، راه عقب‌ماندگی است. یک راه دیگر هم این است که نیروی داخلی خودمان را فعّال کنیم؛ ما توانایی‌های خوبی داریم؛ این نیروها را فعّال کنیم و کالای تحریمی را در داخل تولید کنیم. آن طرفِ مقابل وقتی دید در داخل دارد این کالا تولید میشود، خودش به دست و پا می‌افتد؛ چون خود آنها سود میبرند از این تجارت کالا و از بازارهای کشورها -یک سود عمده‌ی دولتها این است- لذاست که خود این موجب میشود که تحریم یا برداشته بشود یا لغو بشود یا بی‌اثر بشود.
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
    2 4
    چرا اقای قالیباف بازدیدهای میدانی از خوزستان را بعد از انتخابات رها کرده اند؟
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
    2 0
    به نام خدا موضوع: درخواست از مجلس برای تصویب قانون راهبردی برای بی اثر سازی تحریم ها سلام علیکم ان شاء الله از این پس باید به جای لغو تحریم، به دنبال بی اثر سازی تحریم باشیم. دیپلماسی عزتمندانه و مقتدرانه گرچه می تواند از فریب خوردن مجدد ما در مذاکرات جلوگیری نموده و جلوی سوء استفاده از بهانه تراشی های دشمنان علیه ما را بگیرد، اما مطمئناً منجر به لغو تمام تحریم ها هم نخواهد شد. دشمنان می خواهند با این بهانه تراشی ها ما را از متن به حاشیه برانند و جلوی پیشرفت ما را بگیرند. باید تمام انرژی کشور در هشت سال آینده صرف مقاوم سازی اقتصاد از درون گردد. لذا در امتداد قانون خوب اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران؛ لازم است: 1- قانون تعلیق مذاکرات و خروج موقت و دائم از برجام با برنامه ی زمانی مشخص شده در آن به عنوان یک اهرم فشار بر دشمن به دلیل عدم لغو تمام تحریم ها تصویب گردد. اما به موازات آن: 2- قانون بسیار مهم اقدام راهبردی برای بی اثر سازی تحریم ها هم باید تهیه و تصویب گردد و دولت جدید تمام همت خود را برای اجرای آن به کار بگیرد. نکته ی مهم این است که این قانون هم اهرم فشار به مراتب بزرگتری بر دشمن ایجاد خواهد کرد، و اتفاقاً برای اینکه ما را از رسیدن به این هدف باز دارند احتمال این وجود دارد که تحریم ها را تعلیق کنند و البته حتی اگر آن ها تحریم ها را هم تعلیق کنند ما باز باید به طور جدی دنبال بی اثر سازی تحریم ها باشیم؛ چرا که تعلیق تحریم ها همیشه موقت و برای نیازمند کردن ماست.
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
    4 0
    مطمئناً اگر مهره های گاندو[!] در داخل نبودند، برجام به این شکل خفت بار اجرا نمیشد که هنوز مهر برجام خشک نشده ما تمامی تعهدات را پیش از قدم های طرف مقابل اجرا کنیم و طرف هم بدون امتیازی برجام رو پاره کنه و بگه اون چیزی که میخواستم گرفتم خداحافظ ..! تازه امریکا هنوزم قانع نشده، میگه بیا مذاکره کنیم تا با همون امتیازات قبلی برجام، بقیه اش رو هم از تو بگیرم! به نظرم اینا رو ممنوع الخروج کنید!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس