افزایش تولید نفت ایران به 2.4 میلیون بشکه/ ایران در مسیر بازگشت به جایگاه قبلی خود در اوپک - کراپ‌شده

منابعی آگاه اعلام کردند که یک شرکت چینی در دوران تحریم‌های آمریکا علیه ایران نقش اصلی در تجارت نفت را داشته است.

به گزارش مشرق، خبرگزاری رویترز در گزارشی به نقل از چندین منبع آگاه اعلام کرد که یک شرکت نفتی چین در زمان تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا و ایران، نقش اصلی را در صادرات نفت این کشورها ایفا کرده است.

بیشتر بخوانید:

گزارش «نشنال اینترست» از قدرت موشکی ایران

رویترز با بیان آنکه این مسئله را ۷ منبع آگاه به این خبرگزاری اعلام کردند، افزود: «شرکت نفتی کنکورد پترولیوم چین (CCPC) نقش برجسته‌ای در تجارت نفت ونزوئلا داشته است، تحلیلگران می‌گویند گسترش تجارت این شرکت با ونزوئلا بیانگر برجستگی سیستم محدودیتی آمریکا است.»

این خبرگزاری همچنین اعلام کرد در معاملات این شرکت نفتی، طیف وسیعی از افراد ازجمله «منبعی مستقر در چین و آگاه با این شرکت، یک مقام ایرانی، و منبعی از شرکت نفت دولتی ونزوئلا (PDVSA /پترولئوس دی ونزوئلا)» نقش داشتند.

همچنین این شرکت چینی سال جاری با معاملاتی که در ابتدا با پالایشگاه‌های کوچک نفتی در چین، بارگیری و صادرات ماهانه و علاوه‌بر آن ردیابی تانکرهای نفتی ونزئلا داشت، توانست به تجارت با ونزوئلا دست یابد.

پس از اعمال تحریم‌ها ازسوی آمریکا بسیاری از پالایشگاه‌ها در جهان تجارت نفتی خود با ایران و ونزوئلا را متوقف کردند. اما دو منبع آگاه اکنون اعلام کردند که در سال گذشته شرکت نفتی کنکورد پترولیوم چین دست‌کم از ۱۴ تانکر برای انتقال نفت به ایران و ونزوئلا استفاده کرده است.

رویترز به شماره تماس فردی از این شرکت دست یافته است، اما او نخواست نامش فاش شود و گفت که از چنین معاملاتی آگاهی ندارد. همچنین شماره تماس و ایمیلی که از این شرکت چینی در وبگاه خزانه‌داری آمریکا آمده است در حال حاضر پاسخگو نیست.

وزرات نفت و پترولئوس دی ونزوئلا نیز واکنشی به این خبر نداشتند. همچنین وزارت نفت ایران نیز از پاسخ به سوالات در این باره امتناع ورزیده است.

یک سخنگوی وزارت خارجه چین درباره فعالیت شرکت‌های نفتی چین در دوران تحریم‌ها گفت: «چین به تجارت نرمال و قانونی خود تحت چارچوب بین‌المللی در دوران تحریم‌ها ادامه داده است.»

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
    1 0
    باید با پتروپالایشگاه مشتقات نفتی استخراج کنیم هم نیاز داخل تامین شود و هم بدون دخالت امریکا صادرات داشته باشیم
  • IR ۰۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
    4 0
    نفرمائید.رئیس جمهورگفتن دوساله مملکت روبدون پول نفت اداره کردن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس