کد خبر 1248749
تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۱
اثربخشی ۶۵ درصدی واکسن کرونای هندی علیه واریانت دلتا

مدیر اجرایی تولید واکسن داخلی کرونا با بیان اینکه ۱۶ میلیون دُز واکسن از طریق کواکس وارد کشور می‌شود، گفت: قراردادی برای دریافت ۳۰ میلیون دُز با شرکت اسپوتنیک بسته شده است.

به گزارش مشرق، حسین وطن پور، نماینده وزیر و مدیر اجرایی تولید واکسن داخلی کرونا در برنامه «سعادت آباد رادیو تهران» با اشاره به عدم تحقق واکسیناسیون روزانه ۴۰۰ هزار دُز واکسن، گفت: هدف برنامه ریزی ما متناسب با واردات و تولید داخلی با ظرفیت واکسیناسیون روزانه ۵۰۰ هزار دُز صورت گرفت.

وی ادامه داد: در این صورت تا پایان سال جمعیت زیادی از هموطنان واکسینه می‌شوند. با افزایش مراکز تزریق واکسن با همکاری نیروهای بسیج در محل‎های در نظر گرفته شده‌ سه دانشگاه علوم پزشکی، واکسیناسیون رو به افزایش و محل‌های بیشتر واکسیناسیون در حال تجهیز است.

بیشتر بخوانید:

رکورد واکسیناسیون در تهران شکسته شد

مدیر اجرایی تولید واکسن داخلی کرونا ابراز داشت: اگر بتوانیم روزانه ۵۰۰ هزار نفر را تزریق کنیم متناسب با واردات و تولید داخل، واکسیناسیون بدون تجمع انجام می‌شود؛ در حال حاضر حدود ۳۰۰ هزار نفر در روز واکسینه می‌شوند.

وطن پور با تاکید بر اینکه اگر شرایط واردات و تولید همچنان مطلوب باشد و تولید داخل و واردات با مشکل مواجه نشود این روند ادامه خواهد داشت، گفت:‌ بالغ بر ۸ میلیون دُز واکسن در دسترس است و تولید انبوه واکسن داخلی از مرداد و شهریور آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: بر اساس نظر کارشناسان کارآیی واکسن‌ها فرقی با هم ندارد و همه آنها تایید یه دارند. نگرانی هم برای ما وجود دارد که با تبلیغات یا تشویش اذهان عمومی، مردم به سمت یک نوع واکسن روی بیاورند؛ به همین دلیل برای جلوگیری از اختلال عملکرد در محل‌های واکسیناسیون، توزیع واکسن‌ها به صورت تصادفی توسط معاونت بهداشتی صورت می گیرد.

بیشتر بخوانید:

واکسن‌های ژاپنی کرونا وارد ایران می‌شود

مدیر اجرایی تولید واکسن داخلی کرونا خاطرنشان کرد: ما باید ۴۰ میلیون نفر را واکسن بزنیم که با تغییرات جمعیتی و رشد جمعیت از ۸۰ تا ۱۲۰ میلیون دز واکسن نیاز داریم.

وطن پور متذکر شد: ۱۶ میلیون دُز واکسن از طریق کواکس وارد کشور می‌شود. قرارداد مستقلی برای دریافت ۳۰ میلیون دُز با اسپوتنیک بسته شده و بر اساس قرارداد با سینوفارم ۲ میلیون دز به صورت ماهانه وارد کشور می‌شود که ۸۰ میلیون دُز حداقل نیاز کشور به وسیله واردات تا پایان سال تامین می شود.

وی در پاسخ به اینکه «آیا اختلالی در روند تولید واکسن داخلی به وجود آمده»، با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری برای تولید واکسن داخلی فوق العاده است، گفت: در طول سال‌های پس از انقلاب توسعه زیرساخت تولید واکسن وجود نداشته و قطعا کشور در آینده‌ای نزدیک از حیث تولید واکسن بیمه می‌شود.

بیشتر بخوانید:

هفتمین محموله واکسن کرونا وارد کشور شد

مدیر اجرایی تولید واکسن داخلی کرونا یادآور شد: اما طبیعی است وقتی زیرساختی ایجاد می شود زمانی طول می‌کشد تا مشکلات جزئی آن بر طرف شود؛ اگرچه مقداری در اعلام زمان تحویل واکسن عجله شد؛ اما در حال حاضر روی ریل تولید هستیم و تولیدکنندگان به قولی که داده اند عمل کرده اند.

وطن پور در پاسخ به اینکه «آیا واکسن کووبرکت بر روی ویروس کرونا تاثیر دارد؟»، با اشاره به اینکه در مقابله با کرونا هنوز در مرحله تحقیق هستیم و این امر فقط در مورد ایران مصداق ندارد، گفت: حتی تولیدکنندگان واکسن فایزر هم همچنان در رابطه با جهش های مختلف ویروس در حال تحقیق هستند.

وی تصریح کرد:‌با توجه به اینکه ویروس کرونا به صورت مداوم جهش دارد همچنان بر روی آن تست‌های مختلف انجام می‌شود. اگر واکسنی بتواند تا ۵۰ درصد تاثیر در مقابله با کرونا داشته باشد مورد تایید است. هنوز واکسنی معرفی نشده که تاثیرگذاری آن زیر ۵۰ درصد باشد. اگر این اتفاق بیفتد حتما اسامی واکسن ها اعلام خواهد شد.    

مدیر اجرایی تولید واکسن داخلی کرونا با تاکید بر اینکه برنامه ریزی برای توزیع واکسن در مراکز واکسیناسیون صورت گرفته است، گفت: برنامه ای برای تعطیلی واکسیناسیون وجود ندارد؛ اگرچه تعطیلات ۶ روزه پیش بینی نشده بود.

وطن پور بیان داشت: پیش از این برنامه توزیع و اجرای فرآیند واکسیناسیون انجام شده است؛ بنابراین روند واکسیناسیون ادامه خواهد داشت.

اصغر عبدلی، فناور واکسن کووبرکت نیز تاثیر این واکسن را بر روی ویروس دلتا اعلام کرده و گفته است تاثیرگذاری واکسن کوو برکت بر روی ویروس‌های جهش یافته انگلیسی و آفریقای جنوبی با انجام تست‌های متعدد به اثبات رسیده بود.  

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • در انتظار پيامك واكسيناسيون IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
    12 2
    بالاخره جواب نگرفتم واكسن بركت از چه مرجعى تاييد و مجوز گرفت؟
    • IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
      1 7
      تخصصتان را بفرمایید تا با توجه به آن برایتان توضیح دهم.
  • سیدمهدی IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
    14 0
    اگه برکت تا اخرشهریور ۵۰ میلیون دوز قرار بودتولید کنه که نیاز۲۵ میلیون رو رفع کنه چه نیازی به قراردادهای جدیدهست نه اینکه این ۵۰میلیون خالی بندی باشه وسقف تولیدبرکت ماهی یک میلیون بیشترنباشه
  • IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
    3 0
    طوری صحبت نکنید که ساده لوحان باورکنند.
  • US ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
    2 11
    باعث تاسفه، اکثر این واکسن ها از نوع انگلیسی هستند که برخلاف دستور رهبریست. اساسا نمیفهمم چرا اینقدر روی واکسن تاکید میشود در حالی که به عنوان مثل همین ژاپن فقط 35درصد مردمش واکسن زدند و کشورهایی که درصد بیشتری از مردمش واکسن زدند به هیچ وجه میزان شیوع کرونا کم نشده و معلوم شده که خاصیت چندانی نداشته
    • IR ۰۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
      3 0
      اولا شما چرا با پرچم ايران نيستي فك كنم اقا زاده هستي خخخ بعد امارو از كجا ميگيري از بابات احتمالا ضنا انگليس الان در روز ٣الي ٤كشته كرونايي داره برو تحقيق كن بعد حرف مفت بزن يادت رفته سري قبل ميگفتين انگليس كه واكسن ميزنه چرا ٧٠٠تا در روز كشته كرونايي داره واسه اين بود كلا نميفهمين يا خودتونو زدين به نفهمي
    • IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
      3 0
      تو نزن گوسفند و تعجب هم نکن
  • فاطمه IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
    9 0
    بالاخره واکسن برکت تاییدیه گرفت یا فقط یکسال واکسیناسیون رو به تاخیر انداختید
  • IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
    7 0
    هر وقت وارد کشور شد آنوقت اعلام کنید
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
    1 0
    یعنی یه بچه مهدکودکی ازشما بهترمدیریت میکنه لااقل اون بچه باتصمیمات محیرالعقول خراب کاری بیشترنمیکنه ومیشینه بااسباب بازیهاش بازی میکنه نزدیک ۱۰ ماهه امروز وفردا واینهفته وان هفته میکنن که داره میرسه ۲۰ میلیون میاد ۳۰ میلیون میرسه ۶۰ میلیون قراردادبستیم و....بماند که چقدر ادعا درمورد واکسن ایرانی بود که همه درحد ادعا باقی ماند بااین اعداد مورد ادعا اگه همه این قراره برسه ها روجمع بزنین نصف کره خاکی رامیشد واکسن زد !!!!!نه ۲تا ۳درصد جمعیت ایران که تاحالا واکسینه شدند!!!!!کشورهای فقیر وبدبخت که خیلیها هم درگیرنشده بودن دارند واکسن روتکمیل میکنن اینجا دولت همچنان ازرونمیره مصاحبه اخیرنمکی توهین به شعورمردم بود وقتی گفت کشورها برای نحوه مدیریت بیماری بامن تماس میگیرن توعصر ارتباطات که همه مردم ازاخبار همه نقاط دنیا ظرف ثانیه خبردارمیشن اینجور بازی باافکارعمومی یعنی اینکه مردم را به سخره گرفتن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس