کد خبر 1248536
تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۹
جوجه یکروزه ارزان شد

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران‌گوشتی از کاهش قیمت جوجه یکروزه خبر داد و گفت: نرخ کنونی هر قطعه جوجه یکروزه ۶ هزار و ۵۰۰ تومان است.

به گزارش مشرق، حبیب اسداله نژاد نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران‌گوشتی از کاهش قیمت جوجه یکروزه خبر داد و گفت: نرخ کنونی هر قطعه جوجه یکروزه ۶ هزار و ۵۰۰ تومان است.

وی با اشاره به اینکه بازار مرغ تعریفی ندارد، افزود: در حال حاضر بازار شرایط خوبی ندارد چرا که مدیریت دقیقی بر بازار صورت نمی گیرد که انتظار می رود در دولت آینده توجه جدی به مقوله تولید مرغ به عنوان کالای استراتژیک صورت گیرد.

اسداله نژاد ادامه داد: علی رغم تمامی مشکلات و چالش های پیش روی تولید، مرغداران مرغ را با نرخ مصوب ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان در اختیار کشتارگاه ها قرار می دهند که با این وجود عرضه مرغ گرم بالاتر از نرخ ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان گرانفروشی است.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی با اشاره به تاثیر گرانی مرغ بر بازار بیان کرد: با توجه به آنکه گرانی مرغ منجر به کاهش قدرت خرید خانوار می شود، از این رو مرغداران موافق این موضوع نیستند، اما زمانیکه که قیمت مولفه های تولید همچون ذرت، کنجاله، دان آماده و حمل و نقل تغییر می کند، چاره ای جز اصلاح قیمت نیست.

به گفته وی، هم اکنون مرغداران مرغ تولیدی را با نرخ مصوب یا حداکثر ۵۰۰ تومان بالاتر از قیمت مصوب عرضه می کنند که با این وجود عرضه با نرخ های فعلی در بازار منطقی نیست.

این مقام مسئول درباره آینده تولید مرغ افزود: آینده تولید به میزان جوجه ریزی بستگی دارد، گرچه بنابر آمار سامانه سماصط مشکلی در جوجه ریزی وجود ندارد و علی القاعده نباید کمبودی در بازار داشته باشیم، اما به اعتقاد بنده آمار این سامانه باید راست آزمایی شود.

وی با اشاره به اینکه بازار نهاده های دامی تعریفی ندارد، افزود: بارگیری نهاده های دامی با تاخیر در حال انجام است که این امر چالش های متعددی برای مرغداران ایجاد کرده است چرا که برخی واحدها به رغم خرید ذرت طی ۴۵ روز اخیر، اما هنوز نهاده بدستشان نرسیده که با این وجود ناگریز به تامین از بازار آزاد با نرخ بالا هستند.

اسداله نژاد با اشاره به انتقاد مرغداران از بی کیفیتی نهاده های دامی اظهار کرد: بخشی از کاهش کیفیت مربوط به نهاده پشتیبانی امور دام است که مرغداران نسبت به کپک زدگی آن  گلایه مند هستند و بخش دیگر بی کیفیتی نهاده های وارداتی است.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی در پایان با اشاره به اینکه کیفیت نهاده های دامی با استاندارد جهانی فاصله دارد، تصریح کزد: کاهش کیفیت نهاده به سبب تاثیر گذاری بر جیره غذایی منجر به افت تولید و کاهش وزن می شود.

انتهای پیام

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس