حلب.jpg

رژیم صهیونیستی پس از غوغای رسانه ای بدون نتیجه و ناکامی در هدف قرار دادن پایگاه های نظامی سوریه حالا در راهبردی جدید با حمله به مراکز اقتصادی به دنبال فشار بر مردم این کشور و رسیدن به اهدافش است.

سرویس جهان مشرق؛ در آخرین دقایق روز دوشنبه، بیست و هشتم تیرماه (ساعت ۲۳:۳۷ به وقت دمشق) رژیم صهیونیستی بار دیگر در تجاوزی آشکار نظامی حاکمیت ملی سوریه را با حمله موشکی به چند منطقه نقض کرد.

براساس اطلاعاتی که یک منبع مطلع میدانی از جزئیات حملات هوایی دوشنبه شب در اختیار گذاشته است، جنگنده های رژیم صهیونیستی در ابتدا حومه منطقه «السفیره» را در مرکز استان حلب (شرق شهر حلب) هدف قرار دادند.

این منبع میدانی با بیان این که همزمان با حملات موشکی، سامانه دفاع هوایی ارتش سوریه برای رهگیری و انهدام موشک ها فعال شد، افزود: این سامانه دفاعی توانست بسیار زیادی از موشک های شلیک شده را قبل از اصابت به هدف در آسمان ساقط کند.

این منبع میدانی که تحولات را در سوریه از نزدیک دنبال می کند، افزود: یکی از موشک های شلیک شده به یک کارخانه در منطقه السفیره و خط انتقال برق برخورد کرد که همین مسئله باعث شد شهر حلب برای چند ساعت خاموش شود.

تفاوت در حملات هوایی پس از روی کار آمدن «نفتالی بنت» / مراکز اقتصادی هدف جدید صهیونیست‌ها برای عصبانی‌کردن مردم سوریه + نقشه میدانی و عکس

وی به منبع موشک های شلیک شده به سمت استان حلب سوریه هم اشاره کرد و گفت: به نظر می رسد جنگنده های ارتش رژیم صهیونیستی حملات را از آسمان جنوب لبنان یا از سمت دریای مدیترانه ترتیب داده اند تا از واکنش سامانه دفاع هوایی سوریه در امان بمانند.

از سویی دیگر، برخی رسانه ها مدعی شدند در حمله موشکی صهیونیست ها، فرودگاه نظامی «النیرب» و مرکز تحقیقات در حومه شهر حلب همزمان با منطقه السفیره هدف قرار گرفته شدند اما منابع میدانی این خبرهای منتشر شده را دقیق ندانستند.

به گزارش مشرق، حمله موشکی دوشنبه شب به منطقه «السفیره» در استان حلب نخستین عملیات علیه تمامیت ارضی کشور سوریه پس از روی کار آمدن «نفتالی بنت» نخست وزیر جدید رژیم صهیونیستی محسوب می شود.

آخرین حمله هوایی رژیم صهیونیستی به استان حلب (منطقه السفیره) بیست و یکم شهریورماه سال گذشته صورت گرفت که جنگنده ها با چند موشک این محور را هدف قرار دادند که با واکنش به موقع سامانه های دفاع هوایی ارتش سوریه مواجه شدند.

تحلیل حمله هوایی دوشنبه شب یک تفاوت اساسی با عملیات های پیشین را نشان می دهد و صهیونیست ها که پیشتر به دنبال هدف قرار دادن پایگاه ها و مقرهای نظامی بودند در راهبرد جدید در تلاش هستند به مراکز مهم اقتصادی کشور سوریه خسارت وارد آوردند.

تفاوت در حملات هوایی پس از روی کار آمدن «نفتالی بنت» / مراکز اقتصادی هدف جدید صهیونیست‌ها برای عصبانی‌کردن مردم سوریه + نقشه میدانی و عکس

به گفته منابع میدانی، صهیونیست ها در فصل گرما و همزمان با افزایش مصرف برق درصدد هستند خطوط و شبکه های انتقال برق را هدف قرار دهند تا فشار بر مردم سوریه چند برابر و خاموشی های مکرر آنان را عصبانی تر کند.

براساس اطلاعات به دست آمده، صهیونیست ها از حمله به پایگاه های نظامی ناامید شده اند چرا که با واکنش های دفاعی ارتش سوریه به نتیجه ای نرسیده اند و حالا با انهدام مراکز اقتصادی قصد دارند زمینه برای نارضایتی بیشتر مردم سوریه فراهم شود.

به گزارش مشرق، روند تحولات به خوبی نشان می دهد حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مقرهای نظامی که با جوسازی گسترده رسانه ای صورت می گرفت بر خلاف تبلیغات دروغین ناکام مانده و حالا این رژیم با هدف قرار دادن مراکز اقتصادی قصد دارد به اهدافش دست یابد اما واقعیت های میدانی ثابت می کند باز هم به نتیجه ای نخواهد رسید و اگر به دنبال ماجراجویی بیشتر باشد با واکنش قاطع مواجه خواهد شد و شلیک دو راکت از جنوب لبنان به سمت سرزمین های اشغالی حاوی یک پیام روشن است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 33
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • NL ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
    24 7
    بخشی از نامه شهید عباس دوران به همسرش: «...درباره خودم هم شاید باورت نشه، اما تا به حال هر مأموریتی انجام دادم سر زن و بچه‌های مردم بمب نریختم. اگر کسی را هم دیدم دوری زدم تا وقتی آدمی نبوده ادامه دادم...»
    • ساسان IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
      6 4
      بنظر میرسه وقتش رسیده که در مورد سوریه تغییر تاکتیک بدیم حضور نظامی و انباشت تسلیحات و موشک طی چند سال اخیر نقطه ضعفی داشته و اونهم دست برتر اسرائیل در هوا بوده ، ضمن اینکه این حملات با توجه به تنگنای فعلی ما در پاسخ میتونه نوعی دلسردی در نظام حاکم و شخص اسد و حتی توده های مردم سوریه نسبت به نقش ما ایجاد کنه ، الگوی لبنان در حال حاضر میتونه موفق تر عمل کنه ، بوجود آوردن گروه های شبیه حزب الله با آموزش و سازمان قوی مستقل از نظام حاکم و کمک به این گروه یا گروه ها تا حدی که مثل حزب الله بعد از چند سال صاحب نفوذ سیاسی نظامی اقتصادی بشن در کل پهنای سرزمینی و بافت اجتماعی و نظام دولتی سوریه
    • آدریان دریا IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
      11 4
      بنده یک نقد جدی که به برخی تحلیل های رسانه های انقلابی دارم اینه که بعد از رفتن مثلا امثال نتانیاهو چنان شور و شعفی راه میندازن که انگار عروسی شده و شاهد یک اسرائیل جدیدیم.این مورد هیچ وقت برای بنده هضم نشد.یا اومدن بایدن به جای ترامپ که آقا کجایید که بایدن اومد و... .الانم تو سوریه وضع با اومدن بنت بدتر نشه بهتر نمیشه.اسرائیل باید از صفحه روزگار محو بشه
  • مهماندار هواپیما IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
    15 16
    سوریه باید مرکز اتمی اسراییل بزنه تا دیگه غلط اضافی نکنه
    • IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
      17 8
      به نظرت چرا نمیزنه؟ فکر میکنی قد تو نمیفهمه؟
    • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
      4 10
      خصلت اسرائیل به سگ میمونه اگر فرار کنی دنبالت میکنه اگه به سمتش سنگ پرت کنی دمش را می زاره روی کولش و در میره....... سوریه اگر روز اول به نصیحت ایران گوش داده بود و معادله پاسخ در مقابل تجاوز را به کار می برد حالا اسیر این رفتار سگ صهیون نمی شدند
    • مهدی IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
      10 8
      اسرائیل از چیزی نمیترسه، اینو خودتون هم خوب میدونید! افسانه ی ترسو بودن اسرائیلی ها هم فقط خوراک داخلی داره ...
    • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
      2 7
      ببخشید خوراک داخلی گفتید پس چرا تا کنون اسرائیل در جنگی جز جنگ اعراب که تازه اونم مشکوک است پیروز نشد؟
  • DE ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
    23 11
    خدا رحمتش کنه و روحش شاد آن بزرگواری که پدران و مادران نفتالی و نتانیاهو رو در ارودگاه کار اجباری حبس کرد و ازشون کار کشید . خیلی خوب این جماعت خبیث رو میشناخت .
  • IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
    18 6
    چیزی که عوض داره گلله نداره سوریه هم منابع اقتصادی اسرائیل بزنه تا این ننه مرده ها دست تسلیم بالا ببرند
  • IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
    14 9
    باید اینا هم یه جا تل آویو رو با صدتا موشک بزنن تا این روند بزن دررو یهودیا تموم بشه.. وگرنه همون آش و همون کاسه
    • IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
      7 2
      آفرین! ولی ایران هم از این کارا نکرده تا حالا ایسرل زورش زیاده و همه ازش میترسن
    • IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
      3 4
      ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱ ترس ؟!!از اینا که تو هر جنگی مثل سگ فرار کردن یک گروه حماس رو نمی تونن از بین ببرن ترس خخخ فعلا خائن های داخلی دارن براش وقت می خرن والا کسی که جلو حماس با اون تجهیزات وا می ده فکر کن جلوی متحدان ایران نه ایران شیر بچه های فاطمیون همین الان لب مرزشون وایسادن می دونی چرا تو اکثرا صحبت هاشون می گن برای دستور جمع کردن اسرائیل وسط کویر داغون سوریه لب مرز واقعا بنظرت کسی ترسی داره البته اگر از اینا باشی باید به خودت امید بدی دیگه.
  • بختیاری IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
    1 6
    این خونخواران وحشی فقط زبان زور می فهمند. باید به ازای هر موشک وحشی ها ۲ موشک جواب داد تا به لانه موش ها خزیده بشن.یا از اون پاسخ های تیر غیبی
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
    3 4
    فقط شیر مردان یمنی که ارامکو را بدون ترس زدند شتر سواری دولا دولا نمیشه
  • بیسیمچی IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
    2 4
    مثل روز روشنه که دشمنی که نتونسته برخورد مستقیم نظامی با مقاومت داشته باشه، به این حملات روی آورده و روی اعتراضات و در پی اون اغتشاشات ناشی از نارضایتی همزمان همه کشورهای مقاومتوحساب ویژه باز کرده
    • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
      5 0
      برخورد از اين مستقيمتر؟!
  • IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
    25 1
    روسیه نمی گذاره حتی یه فشنگ از سوریه به اسرائیل شلیک شود.اسرائیل شریک راهبردی روسیه است.
  • IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
    5 5
    ترس مرگ تدریجی است دولت سوریه یک بار مثل حماس مراکز نظامی و اقتصادی اسرائیل را موشک باران کند مشکل تجاوز اشغال گران یرای همیشه حل خواهد شد
  • پرویز DE ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
    5 2
    چرا سوریه جواب حملات اسرائیل را نمی‌دهد ، کدام یک از قوانین بین المالکی دفاع از خود را منع میکند ، چرا سوریه به اسرائیل ضربه نمی‌زند ، حکومتی که قادر نباشد از تمامیت ارضی کشورش دفاع کند لیاقت حکومت بر یک کشور و یک ملت را ندارد ، اسد تا کی باید توسری خور اسرائیل باشد ، دولت سوریه حتا به قیمت آغاز یک جنگ فراگیر باید پاسخ اسرائیل را بدهد ، شاید این برای بحرکت در آوردن سایر. حکومت های عربی و مسلمان کارگرباشد
  • مهندس م ش از امریکا US ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
    4 0
    سوریه هنوز توانش را ندارد پاسخ دهد. به محض پاسخ اسراییل چند برابر حمله میکند همانطور که چند وقت پیش در جولان دیدیم. تا زمانی که پدافند قدرتمند و قدرت آتش انبوه نداشته باشد همین است. برای همین تکرار میکنم ایران تحت هیج شرایطی نباید مولفه های قدرت خود را مذاکره کند چون فقط یک احمق خود را ضعیف میکند.
  • NL ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
    4 1
    اقتصاد؟؟؟!!!! سوریه!!!!!؟؟؟؟؟
  • دلسوز IR ۰۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
    4 2
    این خودس یک نوع شکست برای محور مقاومته. خاک بر سرشون اگر سوریه یکبار پاسخ بده اسرائیل کوتاه میاد. چون دورتادورشو جریانهای محورمقاومت گرفتن. اما این زدن راحت بمعنی اینه ک اسرائیل کاملا دست برتز داره و هرکاری میخواد میکنه
  • رضا IR ۰۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
    5 1
    خاک بر سر سوریه .از حماس کمتر.تا کی تو سری .بجنگ . شما که چیزی برای از دست دا دن نداری.
  • مجتبی از زنجان IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
    4 1
    سوریه شانس نداره1.با اداره خودگردان شمال و شمال شرقی رابطه نداره2.با اسراییل و ترکیه همسایه است3.مردم سوریه روز خوش ندیدن4.یه رییس جمهور تکراری
    • IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
      0 5
      تا امروز هزار بار سوریه رو تمام شده اعلام کردن هیچی نشد ترکیه و اسرائیل کاری که دیگه نبوده تو این 8 سال نکرده باشن خوب چی شد؟ این شانسی که شما می گی بیشتر از اون طرف معنی می ده می شه 8 سال آمریکا ابرقدرت کاغذی ،اسرائیل ،مزدور های داخلی مجرم های خارجی بنام داعش ،ترکیه ،اردن ،مصر ،فرانسه چند تا دیگه بشمرم؟! نتونی کار یک کشور رو تموم کنه که بعد از خدا یک ایران و متحدانش دورش هستن خیلی جالبه
  • US ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
    5 1
    روسیه نمی گذاره حتی یه فشنگ از سوریه به اسرائیل شلیک شود.اسرائیل شریک راهبردی روسیه است. آفرین درست گفتی. متاسفانه روسیه توی هردو نفوذ کرده و اینهم خطای استراتژیک شهید سلیمانی بود که ندانست با ورود روسیه نفوذ ایران در سوریه کمرنگ و ضعیف میشه و دیگه نمیتونه اهدافشو دنبال کنه.
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
    4 0
    خاورمیانه انگار جنگ برقه
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
    6 0
    اون جنگنده اسرائیلی تو عکس که آماده شلیک شده، نزدیک پایگاه روسیه در لاذقیه هست!!! رادارهای روسی واکنشی نشون نداده؟
    • IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
      1 4
      پدافند هوایی توانایی دفاع کامل را نداره. بارها ثابت شده. هیچ پدافندی چه روسی چه غربی نمیتونه صد درصد حملات هوایی را دفع کنه. ضمن این که خطر حمله به اهداف غیر نظامی و خودی هم وجود داره
  • IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
    4 0
    ولی یک چیز جالب نیست ؟ اینکه این نیرو ها موشک ها و تجهیزات رو فقط از روسیه یا بعضاً از چین خریداری میشه ( مثلا توپخانه خودکششی یا موشک ها ) . بعد روسیه و چین هردو متحد اسرائیل هستند . یک چیز جالب هم این بود که روسیه درخواست ایران برای خرید سامانه ای ۴۰۰ رد کرد حدود ۲ سال پیش و سخنگو گفت بخاطر منافع اسرائیل این کارو کرده . بنظرتون این دوستانی که نزدیک ما هستند ، دستشون پشت اسرائیل و عربستان و.... نیست ؟
  • IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
    0 0
    تازه زمانی که جواب ندی آش همین آشه کاسه همین کاسه
  • IR ۰۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
    0 0
    سلام از کارآیی سامانه باور ۳۷۳ در سوریه چه خبر، نتایج خوب بوده؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس