کد خبر 1248195
تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۱
ذ

این اتوبوس از اسلامشهر به مقصد گرگان در حرکت بود در محدوده پنجاب واژگون شد. در این حادثه ۳۳ نفر مجروح شدند و ۳ نفر جان باختند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    9 0
    بخدا این اتوبوسها مشکل استاندارد دارندتعادل ندارند ارتفاعشان نسبت به عرضشان زیادتر هست و مال چاده های پیچ دار نیستند!!!!!!!!! سازمان استاندارد ما خوابه؟؟!!!!!!!!! برای حفظ تعادل تجهیزات دیگری داره که در اتوبوسهای عقاب حذف شده است-- تا حالا دیده بودید اتوبوس بنز چپ کنه این حد زیاد؟
    • قاسم IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
      2 0
      کاملا با شما موافقم . وقتی داخلش نشستی بخصوص عقب اتوبوس تکانهای جانبی این اتوبوسهای شاسی بلند را کاملا میتوانید حس کنید این اتوبوسهای جدید مشکل تعادل دارند و راننده ها باید حین راندن بسیار دقت کنند .بی دقتی و بیکفایتی در خرید و واردات و حتی تولید اینگونه اتوبوسها کاملا مشهود است.
    • معلم رانندگی در اینجا FI ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
      0 0
      این استاندارد استاندارد خود کارخانه اسکانیا است که امروز در خیلی دیگر از کشورها با نام های دیگر مثل ایران به نام اتوبوسهای عقاب ساخته میشود. مگر شرکت اسکانیا اجازه میدهد که شما عقاب ایران استانداردش را تغییر دهید؟امکان ندارد اجازه بدهد! اینها اتاقشان کمی بلند تر از اتوبوس های قدیمی بنز است این است در چپ کردنش باد هم کمی کمک میکند یعنی باد مشگل ساز میشود.شرکت.اسکانیا همیشه بازرس میفرستد به تمام آن کشورها!؟ عرض امروره که آزاد است تردد کنید ۲.۵۵ تا ۲.۶۵ متر و ۶۵ سانتیمتر است ارتفاع ۴.۲۰ و طول در اروپا ۱۷ متر و ۸۷ سانتی متر است که در کشور فنلاند و سوئد به ۲۵متر و ۲۵ سانتی متر است تغییر میکند در سوئد ارتفاع ۴ متر و ۴۰ سانتی متر است برای باری ها.
  • ایرانی IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    2 1
    خدایا داریم تاوان چی را پس میدیم،،،، قطعا تاوان خون شهدا،،،،، دینمان را ادا نکردیم و در مقابل ظلم ظالمان سکوت کردیم،،،
    • IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
      0 1
      احسنت
  • احمد FI ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    2 1
    ژیان و اتوبوس چپ کردن هنر میخواهد چون خیلی به سختی چپ میکنند.ببینید چه سرعت غیر مجازی داشته تو آن پیچهای نسبتأ سرازیری که توانسته اتوبوس را بخواباند به بغل واقعأ هنر داشته راننده اش خخ.....
  • آذربایجانی IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    0 0
    اتوبوسهای قدیمی بنز 302 با موتور 9 لیتری با 198 اسب بخار موتورهایی ضعیف بودند که در سربالاییها بیشتر ضعف اونها نمود پیدا میکرد ولی در عوض موتورهایی بسیار جان سخت بودند که بعد از 30 سال کار روی چاههای اب نصب میشوند و سالها هم انجا کار میکنند این موتورها 6 سیلندر خطی هستند بدنه اتوبوسهای بنز 302 مخصوصا مدلهای ایران پیما از استحکام بالایی برخوردار بودند و بخاطر عرض و ارتفاع متناسب و ارتفاع کم خطر واژگونی انها بسیار کمتر بود هزینه های نگهداری پایینی داشتند ایرودینامیک خوبی داشتند صندلیهایی نرم و شیشه هایی که قابلیت باز شدن داشتن اون اتوبوسها رو برای سفر مناسب میکردند درسته اکثرا کولر اونها خراب بود{بخاطر قدمت زیادشون} ولی مشکلات شایع برقی و اتش سوزی رو هم نداشتند بر عکس اتوبوسهای فعلی که قدرت موتور بالایی دارند ولی در مقابل واژگونی اونها بسیار زیاده همچنین اتش سوزی و مشکلات عمده برقی و ترمز رو نداشتند به نظر من اگه اتوبوسهای جدید بر روی پلت فرم بنزهای 302 ساخته میشدند با ظاهری جدیدتر و امکانات بیشتر و از پیشرانه قویتر بنز 1924 با حجم 12 لیتر و قدرت 222 اسب بخار بعلاوه نصب توربو شارژر که میتوانست قدرت رو به 240 یا 250 اسب بخار برسونه شاهد اینهمه تلفات نبودیم مخصوصا که بدنه اتوبوسهای جدید بخاطر گرانی زیاد /روفیل صنعتی از پروفیل ساختمانی استفاده میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس