جاسوسی

دفتر دادستان پاریس امروز صبح از آغاز رسیدگی به پرونده استفاده گسترده از جاسوس افزار ساخت رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از اسوشیتدپرس، در پی افشا شدن رسوایی مربوط به استفاده گسترده دولت‌ها از جاسوس افزار ساخت اسرائیل برای رصد و دسترسی به اطلاعات محرمانه مخالفین خود، دفتر دادستان پاریس امروز صبح از آغاز رسیدگی به پرونده استفاده گسترده از این جاسوس افزار خبر داد.

بر اساس این گزارش، دفتر دادستان پاریس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که دادستان پایتخت فرانسه پرونده رسیدگی به استفاده از این جاسوس افزار اسرائیلی که توسط شرکت «ان اس او» اسرائیل ساخته شده را به جرم استفاده غیر قانونی از اطلاعات، نقض حریم خصوصی و فروش غیر قانونی این جاسوس افزار به جریان انداخته است.

گفته می‌شود دادستان پاریس این پرونده را بر اساس شکایت دو روزنامه نگار فرانسوی و وب سایت «مدیا پارت» این کشور به جریان انداخته است.

لازم به ذکر است سرویس رایانش ابری آمازون نیز امروز زیربنا و حساب‌های کاربری مربوط به شرکت صهیونیستی NSO Group را خاموش کرده است.

گزارش ۱۷ رسانه نشان می‌دهد جاسوس افزار این شرکت برای هک موبایل خبرنگاران، مقامات دولتی و فعالان حقوق بشر در سراسر جهان استفاده شده است.

شرکت صهیونیستی مذکور این اتهامات را رد و اعلام کرد محصولات آن فقط برای استفاده سازمان‌های اطلاعاتی و آژانس‌های مجری قانون جهت مقابله با جرایم و تروریسم ارائه شده است.

سخنگوی آمازون در بیانیه‌ای در این خصوص گفت: هنگامی که متوجه این فعالیت شدیم، به سرعت وارد عمل شدیم تا زیرساخت و حساب‌های مرتبط با آن را حذف کنیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس