کد خبر 1248010
تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۱
جهانپور

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، در ارتباط با میزان واردات واکسن اسپوتنیک وی از روسیه توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش مشرق، کیانوش جهانپور گفت: میزان واردات واکسن اسپوتنیک وی از روسیه ۹۲۰ هزار دوز بوده است.

وی افزود: مطابق توافق‌های انجام شده و قراردادی که با روسیه منعقد شد، باید ۶۲ میلیون دوز واکسن تحویل بگیریم.

جهانپور با اشاره به نیاز خود روسیه به واکسن است و توان پاسخگویی به نیاز ۶۵ کشور خواهان واکسن اسپوتنیک وی نیست، گفت: امیدواریم بخشی از توافقات و قراردادی که با روسیه داریم، از محل تولید مشترک واکسن اسپوتنیک وی در داخل کشور تأمین شود.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تاکید کرد: قرارداد ما تحویل ۶۲ میلیون دوز واکسن اسپوتنیک وی از روسیه است که باید دو میلیون دوز را همان ابتدا تحویل می‌گرفتیم و ۶۰ میلیون دوز باقیمانده نیز می‌بایست از خرداد ۱۴۰۰ شروع می‌شد و در نهایت تا پایان سال ۲۰۲۱ تحویل شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    3 2
    روس گدا ها چرا صداشون درنمیاد؟امریکا که اینقدر گفتید واکسن نمیده به همه ی کشورا طبق قرارداد واکسن داده ولی روسیه چطور با ایران برخورد کرد؟
    • AU ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
      2 2
      اولا امریکا اول مردم خودشو واکسینه کرد اما روسیه با وجود معضل کرونا در کشور خودش، به کشورهای دیگه هم واکسن داد امروز تعداد قربانیان کرونا در روسیه بیشتر از 700 نفر بود دوما امریکا به کدوم کشورها فایزر داد؟ سوما امریکا در زمینه ی دارویی تحریممون کرد از داشتن ونتیلاتور و خیلی لوازم اضطراری در شرایط بحرانی محروممون کرد قصد داشت بیرحمانه با کرونا به زمین بزنتمون، اونوقت بهمون واکسن میداد؟ اصلا گیریم واکسن میداد 90 درصد امکان دستکاری تو واکسناش علیه ایرانیها وجود داشت. عقل سلیم رهبر مملکت بود که اجازه نداد وارد بشه. جریان خون های الوده فرانسوی هنوزم داره به نام ایدز ازمون قربانی میگیره،نمیگیره؟ مگه چند بار از یه سوراخ باید گزیده بشیم تا عبرت بشه.چرا یه جوری رفتار میکنید انگار از هیچی خبر ندارید امریکا گداها!!؟ شما تشریف ببر ارمنستان تو صف شاید واکسن گیرت بیاد فایزرم بزن اگه پیدا کردی البته امریکا فقط چشم و ابروی مارو دوست داره ولی به ارمنی ها فایزر نداده.
  • IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    1 0
    در ارتباط با عقد قرارداد با روسیه روی ۶۰ میلیون دوز اسپوتنیک، از مدتها پیش می دانستیم ماهانه ۵ میلیون دوز تولید می کند. خطهای مختلف را تحت لیسانس خود به کشورهای دیگر داده است. خطی هم به ما داده که به درد ما نمی خورد. اگرچه واکسن‌های اسپوتنیک تولید مشترک در ایران تولید می‌شوند و ایران در اولویت دریافت این واکسن هاست اما قطعی و حتمی این واکسن‌ها برای ایران نیست و ما روی آن حساب نکرده ایم
  • IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    1 0
    روسیه کدام حرف و عملش درست بود که این یکی درست باشد به همه چیز نگاه ابزاری دارد سیاست خارجی ما باید به گونه ای باشد که در تمام زمینه ها نه از روسیه زیاد دور شویم و نه زیاد به این کشور نزدیک شویم براحتی دوستان و هم پیمانان خود را معامله می کند
  • MD ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    4 0
    ما مگه خودمون واکسن تولید داخل نداریم چرا لنگ واکسن خارجی هستیم؟ همون برکتو بزنید به همه بره دیگه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس