کد خبر 1247973
تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۱
چرا امروز بیت کوین سقوط کرد؟

در معاملات امروز شاهد آن بودیم که بیت کوین به یکباره کانال ۳۱ هزار دلاری خود را هم از دست داد و به قیمت حدود ۲۹ هزار و ۶۰۰ دلار رسید.

به گزارش مشرق، حدود دو ماه بود که بیت کوین بین ۳۰ تا ۴۲ هزار دلار در حال معامله بود، اما امروز به یکباره به زیر ۳۰ هزار دلار سقوط کرد و نسبت به دیروز ۶ درصد ریخت.

صبح امروز تحلیل‌گران تکنیکال به دقت پیگیر آن بودند که آیا بیت کوین حمایت ۳۰ هزار دلار را خواهد شکست و بر این باور بودند در صورتی که حمایت ۳۰ هزار دلاری بشکند شاهد سرعت گرفت افت قیمت بیت کوین در بازار جهانی خواهیم بود.

برخی از کارشناسان بر این باورند که همان گونه که شاهد سقوط بورس آمریکا در شب گذشته بودیم و دلیل آن هم بازگشت موج شیوع کرونا در این کشور بود، بازار ارزهای مجازی هم با همین الگو سقوط کرده است. 

کیت لرنر، کارشناس ارشد موسسه تریوس، بر این باور است که سرمایه‌گذاری در ارزهای مجازی بر مبنای اطمینان و نقدینگی است و زمانی که شما شاهد کاهش اطمینان هستید، می‌بینیم که فضا در کوتاه مدت در بازار جهانی ارزهای مجازی ملتهب می‌شود.

نکته قابل تأمل اینکه این ادعا که بیت کوین می‌تواند پناهگاهی برای دارایی‌ها در برابر تورم باشد نیز زیر سوال رفته است. طرفداران سرمایه‌گذاری در بیت کوین می‌گفتند به لطف محدود بودن عرضه بیت کوین، این ارز مجازی می‌تواند از دارایی‌های آنها در برابر کاهش ارزش ناشی از بالا رفتن تورم حمایت کند، اما حالا شاهد آن هستیم که در ماه جولای قیمت بیت کوین ۱۰ درصد سقوط کرده و قیمت آن نسبت به ابتدای سال تنها رشد ۶ درصدی داشته است و این در حالی است که شاخص S&P۵۰۰ در بورس آمریکا از ابتدای سال جاری تاکنون ۹ درصد رشد کرده است. 

لرنر بر این باور است که زمانی که شاهد بالا رفتن ریسک در فضای اقتصادی باشیم، در بازار جهانی ارزهای مجازی هم خود را نشان خواهد داد. 

شیوع نوع دلتای ویروس کرونا در بسیاری از کشورها نگرانی‌های جدی را نسبت به تداوم روند بهبود اوضاع اقتصادی در جهان ایجاد کرده و بازارهای مالی را تحت‌الشعاع قرار داده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    1 0
    بیت کوین صعود کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس