کد خبر 1247797
تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴
افزایش ۵ درصدی جریمه‌های رانندگی در سال 1400

سفر به شهرهای قرمز جریمه یک میلیون تومانی دارد و سفر به شهرهای نارنجی و زرد، جریمه ۵۰۰ هزار تومانی. به عبارتی مسافران به هر شهری بخواهند بروند جریمه می‌شوند! البته تردد بین استانی جریمه ندارد.

به گزارش مشرق، از عصر دیروز اعمال محدودیت‌های سفر آغاز شده است. طبق آخرین اعلام، در حال حاضر بیش از ۱۶۰ شهر قرمز، ۱۶۰ شهر نارنجی و ۱۰۰ شهر زرد در کشور داریم و مسافران با تردد «از» و «به» شهرهای با وضعیت قرمز، نارنجی و زرد جریمه می‌شوند.

بر اساس آخرین رنگبندی کرونایی کشور، هیچ شهر آبی در کشور وجود ندارد و کلیه شهرهای ایران وضعیت قرمز تا زرد را دارند. بر این اساس سفر به هر شهر و استانی مشمول جریمه می‌شود.

سفر به شهرهای قرمز جریمه یک میلیون تومانی دارد و سفر به شهرهای نارنجی و زرد، جریمه ۵۰۰ هزار تومانی. به عبارتی مسافران به هر شهری بخواهند بروند جریمه می‌شوند! البته تردد بین استانی جریمه ندارد.

جانشین پلیس راهور ناجا نیز درباره محدودیت‌ها و تردد شبانه گفته: «خروج خودرو با پلاک بومی از شهرهای قرمز و نارنجی و ورود خودروهای غیربومی به این دسته از شهرها دارای محدودیت بوده. تردد از ساعت ۲۲ تا ۳ صبح در تمام شهرهای کشور با هر شرایط رنگی کرونایی غیر مجاز بوده و جریمه ۲۰۰ هزار تومانی را در پی خواهد داشت.»

البته آنگونه که پلیس راه اعلام کرده محدودیت‌های سفر جاده‌ای فقط مشمول جریمه نمی‌شود. بلکه پلیس در جاده مستقر است و خودورها را برمی‌گرداند.

همچنین با توجه به تعطیلی استان تهران و البرز، خروج خودرو از این دو استان کلا ممنوع است و پلیس مانع خروج خودروهای پلاک تهران و البرز می‌شود.

این اعمال محدودیت‌ها حداقل تا پایان روز یکشنبه که تهران تعطیل شده ادامه دارد و بعد از آن نیز تنها در صورت تغییر در وضعیت استان‌ها احتمالا محدودیت‌ها کم شود.

منبع:تجارت نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علي اصغر سهرابفر IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    0 6
    بنام خداوند يكتا با احترام ، ما نفهميديم آخر ملت نمي فهمند يا دولت نمي فهمه اما در مجموع عجب قلكي درست كرده دولت و جالب تر اينجاست كه با گسترش كرونا ملت به سفر مي روند تا جريمه شوند و چند هفته بعد با ورود محرم كرونا از بين مي رود تا دولت به اوج كربلاي معنوي برسد و بعد دوباره اين موج ادامه پيدا مي كند و متاسفانه بايد گفت ما گند زديم به فلسفه دين و زندگي و در آينده به ما لغت احمق ترين نسل انساني كشور دنيا را خواهند داد.
    • سروش IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
      0 0
      متوجه شدید با شروع عزاداری ها و اعیاد خاص اسلامی و یا دو هفته قبل از آن شهر های کرونایی از زنگ زرد به نارنجی و از نارنجی به قرمز نزدیک می شوند؟؟؟؟؟ این گفته شما برعکس هست تا بوده مراسم های مذهبی هدف قرار گرفته ورگنه شمال و حنوب کشور در هر شرایطی باز بوده اند داستان عید نوروز و مجوز مسافرت ها را به یاد آورید.
  • آرین IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
    0 0
    خدایا رحمی کن . روح ما مچاله شده از بس که سفر نرررفتیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس