علائم تابلو‌های راهنمایی و رانندگی بین المللی هستند

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا گفت: هیچ گاه چنین فکری برای پلیس پیش نیامده که در کنار تابلوهای موجود از تابلوهایی با نوشتار فارسی هم استفاده شود.

به گزارش مشرق، احمد شیرانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا در خصوص انتقادها از ناکافی بودن تابلوهای راهنمایی و رانندگی و جانمایی نامناسب آن‌ها، گفت: سعی شده تابلوهای راهنمایی و رانندگی با نظر مهندسان ترافیک در جاهایی نصب شود که بنا به تشخیص آن‌ها نقاط مناسبی بوده است. بر این مبنا تابلوها در نقاط مورد نیاز نصب می‌شود. در جاده‌ها متولی نصب تابلوها اداره راهداری است. در معابر درون شهری هم این شهرداری‌ها هستند که چنین وظیفه‌ای را بر عهده دارند.

بیشتربخوانید:

دستگیری سارقان ۵۰۰ تابلو علائم هشداردهنده جاده ای

وی درباره پیگیری پلیس دراین مورد گفت: پلیس هم طبق محاسباتی که انجام می‌دهد هر کجا احساس نیاز وجود داشته باشد آن را به متولیان اعلام می‌کند و دستگاه‌های ذیربط هم برای نصب تابلوها اقدام می‌کنند.

شیرانی درخصوص گمانه‌های مطرح درباره حذف نوشتار خارجی از روی تابلوهای راهنمایی و رانندگی گفت: نوشتار تابلوهای راهنمایی و رانندگی در واقع مصوبات بین المللی محسوب می‌شوند. آنچه در این تابلوها مشاهده می‌شود مطابق چیزی است که در کنوانسیون بین الملل است. هیچ تغییری هم در این تابلوها انجام نشده است.

وی درباره برنامه احتمالی برای تغییر این تابلوها در آینده گفت: این تابلوها بین المللی هستند. چه تغییری می‌توان در آن‌ها وارد کرد. ایران هم عضو کنوانسیون است و تغییری در این تابلوها نخواهد داشت.

شیرانی درباره احتمال نصب تابلوهایی با نوشتار فارسی گفت: علایم تابلوهای راهنمایی و رانندگی مشخص است و در سطح بین المللی هم این تابلوها همه جا وضع یکسانی دارند. در ایران هم همین وضعیت وجود دارد. من تا به حال چیزی در این باره نشنیده ام. این مطلبی است که برای اولین بار به گوش من خورده است. البته اگر مردم در این خصوص نظری داشته باشند می‌توانند با شماره تلفن ۱۹۷ تماس بگیرند و نقطه نظراتشان را به ما منتقل کنند.

وی ادامه داد: هیچ گاه چنین فکری برای پلیس پیش نیامده که در کنار تابلوهای موجود از تابلوهایی با نوشتار فارسی هم استفاده شود.

شیرانی افزود: تابلوهای راهنمایی و رانندگی مصوبات بین المللی هستند و در همه جای دنیا کشورها براساس مفاد کنوانسیون عمل می‌کنند. وقتی یک چیزی رسمی و بین المللی باشد نیازی به تغییر ندارد. چیزی که در مقالات علمی آمده تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی در همه کشورها به صورت یکسان استفاده می‌شود.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس