جمهوری آذربایجان: هر لحظه باید آماده جنگ باشیم

وزیر دفاع جمهوری آذربایجان در سخنانی رویکرد ارمنستان را به شدت مخرب توصیف کرد و با وجود اعلام پایان درگیری ها با ارمنستان از آمادگی کامل نیروهای نظامی این کشور خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از ترند نیوز، ژنرال «ذاکر حسن‌اف»، وزیر دفاع جمهوری آذربایجان در سخنانی رویکرد ارمنستان را به شدت مخرب توصیف کرد.

این مقام جمهوری آذربایجان در سخنان خود ارمنستان را مسئول تشدید تنش در منطقه بر شمرد و گفت: با وجود پایان جنگ، اما ما آماده هستیم و هر لحظه باید آماده جنگ باشیم.

وزیر دفاع جمهوری آذربایجان این سخنان را در نشست معاونان وزیر دفاع، فرماندهان نظامی و فرماندهان تشکیلات نظامی این کشور عنوان کرده است.

مقام ارشد نظامی جمهوری آذربایجان همچنین بر افزایش سطح هوشیاری پرسنل نظامی و افزایش توانایی‌های پشتیبانی لجستیکی واحدها تاکید کرد و همزمان ارمنستان را مسئول تشدید تنش عنوان کرد.

این سخنان وزیر دفاع جمهوری آذربایجان پس از مواضع رئیس جمهور این کشور درباره تنش با ارمنستان عنوان شده است.

«الهام علی‌اف» رئیس جمهور آذربایجان در نشست مطبوعاتی مشترک با «شارل میشل» رئیس شورای اروپا در باکو گفت: آذربایجان به درگیری طولانی مدت پایان داد و قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل را تحقق بخشید. درگیری به پایان رسیده است، اکنون زمان آن است که به صلح بیاندیشیم.

گفتنی است، در پایان سپتامبر سال ۲۰۲۰ با آغاز جنگ در قره باغ کوهستانی و تبدیل شدن آن به یک درگیری طولانی مدت میان نظامیان آذربایجان و ارمنستان دوطرف متحمل تلفات غیرنظامی فراوانی شدند.

با این حال، تلاش‌های بسیار طرفین برای انعقاد آتش بس سرانجام در شب دهم نوامبر ۲۰۲۰ به ثمر رسید و جمهوری آذربایجان و ارمنستان در نهایت با وساطت مسکو توافق کردند که تبادل آتش را کاملاً متوقف کرده و زندانیان و اجساد کشته شدگان را مبادله کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    41 2
    روزی کشور های حامی ارمنی ها تاوان سنگینی خواهند داد
  • اراز اراز CA ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    23 1
    ارمنستان ۲ هفته هم نمی تواند در مقابل اذربایجان دوام بیاورد خودشان هم این را می دانند و در ضمن این را هم می دانند کل ارمنستان را روسیه و انگلیس و فرانسه در سرزمین اذربایجان بنا نها ده اند. در نتیجه این روسیه است نمی خواهد بین ارمنستان و اذربایجان صلح ایجاد شود. ارمنستان بدون اجازه روسیه یک کلوله هم جرعت ندارد به طرف اذربایجان شلیک کند. عثمانی- انگلیس- اسپانیا - پرتقال بمروز از صفحه روزگار حذف شدند و اما بنظر روسیه تزاری حذف نشده و نسبت به سایر کشور ها در منطقه گردن کلفت است و مزاحمت ایجاد می کند صد در صد برای حذف روسیه تدابیری در پشت پرده روی میز است. و ما شاهد ان خواهیم بود
  • US ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    2 61
    آذربایجان جعلی روسها
  • IR ۰۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    17 2
    کجا طولانی بود کجا تلفات دو طرفه بود ظرف 44 روز ارمنستان مفتضحانه شکست خورد
  • IR ۰۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    16 1
    اگه ارمنستان باز هم بخواد جنگ راه بندازه دیگه خاکی براش نمی‌مونه. آذربایجان از شرق و ترکیه از غرب قیچی خواهد کرد دشمن را
  • ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    11 4
    با اتحادی که بین ترکیه آمریکایی و آذربایجان اسراییلی و گرجستان اروپایی وجو دارد احتمال این وجود دارد که در چند سال آینده کشور مستقل ارمنستان را از روی نقشه بردارند و اسمی از این کشور متمدن باقی نگذارند و بین خود تقسیم جغرافیایی داشته باشند
    • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
      5 13
      ارمنستان یه کشور مستقل به حساب میاد و با قره باغ فرق می کنه. هر گونه سعی در تغییر مرز می تواند به جنگ های بزرگتر و خانمان سوز منجر شود. در اون صورت ایران و روسیه هم می توانند ادعای اراضی داشته باشند.
    • ببببببببب IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
      14 0
      متمدن؟؟؟ برادر متمدن رو شما چطور تعریف می کنین نکنه ایران و آذربایجان و ترکیه وحشی هستن فقط ارمنستان متمدنه ؟ ارمنی های توحش خودشون رو تو قتل عام خوجالی و آوراه کردن و کشتار آذربایجانیها در ایروان و زنگه زور و محال گویچه اثبات کرده اند شما دیگه لازم نیست برا ییک قوم وحشی متمدن بگید
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    4 51
    جمهور جعلی آذربایجان بزرگترنی پایگاه اسراییل در قفقاز است.
    • IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
      45 3
      رژیم جعلی تهران بزرگ ترین پایگاه امپرالیسم در منطقه است
  • آریوبرزن IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    0 1
    مشخص شد کسانیکه به این خبر واکنش نشان داده اند ، همگی ربات هستند و وجود خارجی ندارند ف چون بدجوری از صهیونیسم دفاع کرده اند ، البته که قره باغ خاک اسلام است و ایران در جنگ اول قره باغ شهید داد ، شما زیاد جوش نزنید رباتهای عزیز چون به زودی رژیم جعلی باکو به آغوش مام میهن ایران بزرگ می پیونده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس