کد خبر 1247564
تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۹
عربستان

سرمایه گذاری‌های کودکانه محمد بن سلمان ولیعهد سعودی اقتصاد عربستان به شدت تحت تاثیر خود قرار داده است.

به گزارش مشرق، روزنامه بریتانیایی تلگراف در گزارشی در این رابطه نوشت: اقتصاد عربستان بهای سرمایه گذاری‌های بچه گانه و سردرگم محمد بن سلمان ولیعهد عربستان را می‌پردازد در حالی که فساد در کشور و نبود برنامه ریزی و ساز و کارهای نظارتی ضربات مهلکی را بر این اقتصاد وارد کرده است.

براساس گزارش این رسانه بریتانیایی، محمد بن سلمان از زمان به قدرت رسیدن چندین سرمایه گذاری اقتصادی شکست خورده داشت که اقتصاد عربستان بهای سنگین آن را پرداخت کرده است.

صندوق ذخیره عربستان چندی پیش بخشی از سهام شرکت خودرو سازی (McLaren) را به ارزش ۵۵۰ پوند خرید.

این معامله در حالی انجام گرفت که شرکت بریتانیایی در سال قبل ۶۰ درصد از بازار خود را از دست داده و زیان‌هایی بالغ بر ۳۱۲ میلیون پوند متحمل شده بود.

به اعتقاد صاحب نظران یکه تازی محمد بن سلمان در روند تصمیم گیری‌ها و نبود هیچ نوع نظارت مردمی یا پارلمانی بر تصمیمات وی به خطر مهیبی بر منابع مالی عربستان تبدیل شده است.

خبرگزاری رویترز هم اخیر خبر داد صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان در حال بررسی فروش سهام خود در شرکت ارتباطات عربستان (اس تی سی) است و به زودی این معامله از طریق بانک‌های کارگزار انجام خواهد شد.

صندوق سرمایه گذاری عمومی که بن سلمان ریاست آن را عهده دارد، ۷۰ درصد از سهام شرکت ارتباطات عربستان را در اختیار دارد.

کارشناسان تاکید می‌کنند اقتصاد عربستان طی چند سال اخیر به دلیل شکست‌های متوالی در برنامه ریزی و سیاست گذاری‌های ولیعهد عربستان روز به روز دچار ضربات و مشکلات بیشتری شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    0 0
    فعلا مال خودمون زیر پرس 1000 تنی روحانیه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس