کد خبر 1247531
تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۳

هر چند نبرد «شمشیر قدس»(جنگ یازده روزه اخیر رژیم صهیونیستی) پایان یافته اما پیامدهای آن همچنان دامنگیر مراکز تصمیم‌گیری در دستگاه امنیتی اسرائیل است و آنها را رها نمی‌کند.

به گزارش مشرق، هر چند نبرد «شمشیر قدس» (جنگ یازده روزه اخیر رژیم صهیونیستی) پایان یافته اما پیامدهای آن همچنان دامنگیر مراکز تصمیم‌گیری در دستگاه امنیتی اسرائیل است به طوری که «آوی کوخاوی»، رئیس ستاد مشترک ارتش اشغالگر چهارده کمیته برای مطالعه کاستی‌ها و شکاف‌هایی تشکیل داده که بر عملکرد واحدهای نظامی رژیم طی ۱۱ روز جنگ تأثیر داشته است، شکاف‌ها و کاستی‌هایی که از پایان جنگ سال ۲۰۱۴ انباشته شده است.

«نائل ابوعودة» از فرماندهان گردان‌های المجاهدین درباره موفقیت مقاومت فلسطین در این تقابل با رژیم صهیونیستی می‌گوید: شمشیر قدس نقطه عطف جدید در ماهیت مبارزه با اشغالگران صهیونیست بود و  مقاومت در مدت ۱۱ روز رویارویی با این رژیم اشغالگر صهیونیستی، نبردی از نوع جدید و قوانین درگیری جدیدی را بر اشغالگران تحمیل کرد و سیستم ارتشی را ساقط کرد که خود را شکست ناپذیر می‌خواند و سامانه بازدارندگی را ساقط کرد که رژیم اشغالگر به مدت بیش از هفتاد سال به وسیله آن احساس بی‌نیازی و افتخار می‌کرد و می‌خواست به تمام منطقه نشان دهد و القا کند که قدرتی بزرگ در آن است.

این فرمانده ادامه داد: ولی ما می‌گوییم که نبرد شمشیر قدس زلزله‌ای در سطح امنیتی، نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی ایجاد کرد و قوانین درگیری جدیدی را برای رژیم صهیونیستی ترسیم کرد. به واسطه آن، مقاومت فلسطین، قوانین درگیری جدید بر رژیم اشغالگر تحمیل کرد.

با توجه به ارزیابی وضعیت ارتش رژیم اشغالگر، غزه قبل از شمشیر قدس و در مقایسه با جبهه‌های دیگر مانند لبنان، سوریه و ایران، پاشنه آشیل این رژیم بود، اما پس از رویارویی اخیر به نظر نمی‌رسد دستگاه نظامی اسرائیل نوار غزه را با همان چشم ببیند.

«احمد الشقاقی» تحلیلگر سیاسی فلسطینی می‌گوید: آشکار است که مقاومت فلسطین توانست، در نبرد شمشیر قدس قوانین درگیری جدیدی را تثبیت کند که مهمترین آنها  تحقق نوعی بازدارندگی است که پیشتر در قبال رژیم اشغالگر وجود نداشت.

وی افزود: به عبارت دیگر، امروز رژیم اشغالگر نمی‌تواند به فلسطینیان نه تنها در غزه بلکه در هر نقطه و منطقه فلسطینی‌نشین تعدی کند و این مرهون شمشیر قدس است که باعث شد، قدرت مقاومت، اینجا در نوار غزه در تمام پرونده‌ها و در رأس آنها شهر قدس و مسجد الاقصی حضور داشته باشد و این با پیشرفت توانمندی‌های مقاومت چه موشکی و یا عملکرد نظامی و نقشه‌ها و راهبردهایی حاصل شد که بتوانند ارتش اشغالگر را درهم بکوبند.

به اعتقاد ناظران، دستاوردهای شمشیر قدس جریانی معکوس از بازدارندگی ایجاد کرد. بازدارندگی که رژیم اشغالگر را وادار کرد تا شش میلیون نفر از ساکنان (صهیونیست) را وارد پناهگاه‌ها کند و خروج از آن در گرو دستورالعمل‌های مقاومت فلسطین بود.

ناظران بر این باورند که نبرد اخیر غزه فقط آزمودن دکترین بازدارندگی اسرائیل نبود، بلکه آزمایش عامل پدافندی و دفاعی آن بود، بعد از آنکه مقاومت در انتقال تاکتیک انتقال جنگ به میدان دشمن موفق شد و رژیم اشغالگر مجبور شد، منتظر انفجار در عمق خود باشد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    0 0
    بخاطر همین کابوسه که صهیونیست‌ها هر روز به قدس اهانت و یورش میبرند؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس