عراق

عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق اعلام کرد که اقدامات خصمانه ترکیه در شمال عراق، زیانهای امنیتی و انسانی به بار آورده است.

به گزارش مشرق به نقل از العهد، بدر الزیادی عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق اعلام کرد که اقدامات خصمانه ترکیه در شمال عراق، زیانهای امنیتی و انسانی به بار آورده است.

وی افزود: حملات روزانه ترکیه به شمال عراق موجب آواره شدن هزاران خانواده ا ز خانه و کاشانه شان شده است و به هزاران خانه آسیب وارد کرده است.

این نماینده پارلمان عراق گفت: ترکیه باید به اصول جنگی که بر حفاظت از جان غیرنظامیان و دارایی های آنها تاکید دارد، پایبند باشد و از حملات بی رویه دست بردارد.

وی تاکید کرد: دولت عراق باید به شورای امنیت متوسل شد و خواستار پایان دادن به دخالت آشکار ترکیه در شمال عراق شود.

گفتنی است که حملات ترکیه به شمال عراق به ویژه استان دهوک تاکنون سبب آواره شدن شمار زیادی شده است.

شمال عراق مدتی است که عرصه تاخت و تاز نظامیان ترکیه است و این در کنار حملات جنگنده‌ها و پهپادهای ترکیه‌ای به مواضعی در شمال عراق است.

ارتش ترکیه بخش‌هایی از شمال عراق را در اشغال خود دارد و بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ نیروی ارتش ترکیه در پایگاه «بعشیقه» در شمال عراق مستقر هستند که در ۱۲ کیلومتری از مرکز شهر «موصل» مرکز استان «نینوا» قرار دارد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • علی IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    1 8
    ترکیه تصمیم دارد جریان اوکراین را در عراق پیاده سازد و به همین دلیل در مرز خود با ایران وسوریه دیوار کشیده ولی در مرز عراق این عمل را انجام نداده است در صورتی که ارتباط بین کردهای ترکیه و عراق به مراتب بیشتر از دیگر کشورهای همسایه است و به اسم مبارزه با کردهای مخالف ترکیه چشم طمع به کردستان عراق دوخته تا در فرصتی مناسب این سرزمین ها را ضمیمه خاک خود کند .
    • US ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
      12 1
      برو جلوشونو بگیر. البته اگه طعمه پهپاد نشدی. خخخخخ
  • IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    15 4
    عضو کمیسیون غلط کرد. عرضه ندارید کشورتونو اداره کنید براتون اداره اش میکنه. عوض تشکره؟؟؟!!!!
    • IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
      3 9
      شما خودت غلط کردی تبعه تورچیه هستی اینجا چه غلطی میخوری ؟!؟ ببینم نمایندهدکشور بیگانه در مشرق هستید ؟!؟!؟
    • علی IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
      10 2
      والا همینو بگو. چهل ساله چارتا تروریست پ ک ک رو نمیتونه جمع کنه تو خاک کشورش بعد میگه ترکیه تو هم کاری نکن
  • GB ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    13 1
    تروریست های پ ک ک از خاک عراق به ترکیه حمله می کنند ترکیه به کجا شکایت کنه
  • IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    5 1
    دم ترکیه گرم. وقتی از شمال عراق پ ک ک بهش حمله میکنه از خودش دفاع میکنه. اما از همون شمال عراق پژاک سالی چند بار مرزبان های ما رو شهید می‌کنه نه صدایی از مقامات ما در می آید نه همین نماینده های عراق.
  • ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    5 1
    شکایت خوب است اما داوری آنجا تحت نفوذ آمریکا ست و نتیجه نخواهد داد پس مناسب ترین راه مذاکره با دولت ترکیه است اگر به نتیجه رسیدند منطقه هم امن می شود البته امن بودن منطقه هم به ضرر امریکا و روسیه و اروپا و اسراییل است و این دور تسلسل ادامه دارد پس اتحاد مسلمین تنها راه حل است. نباید بازیچه صلیبی ها و صهیونیست ها شد. صلیبی ها نا امنی خاور میانه را می خواهند و طوری برنامه ریزی می کنند که همیشه جنگ و خشونت در منطقه باشدو منطقه روی آرامش نبیند تا به غارتگری خود ادمه دهند و مانع پیشرفت جمیع مسلمین شوند
  • IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    2 1
    البته خوب است این نماینده عضو کمیسیون امنیت عراق در حیطه وظایف خود اول امنیت مناطق شمالی این کشور را برقرار کند. بعد اگر حمله ای از طرف سایر کشورها بدون حمله اولیه از خاک عراق شد ادعای شکایت داشته باشد. در حقیقت این ترکیه و ایران هستند که باید از اشخاصی مثل ایشان شکایت کنند.
  • ایرانی IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
    1 0
    تا جایی که من می دونم در معاهده 1923 اوزان مناطق کرد نشین شمال عراق به مدت 100 سال به عراق واگذار شده و باید بعد ا ز 100 سال به ترکیه داده شود سال 2023 این تمایم تمام می شود و ترکیه در فکر گرفتن سرزمین خود مانند کاری که چین در مورد هنگ کنگ کرد هستش و عراقی ها هم این را به خوبی می دانند و سازمان ملل در اون زمان این معاهده را تصویب کرده و قبول کرده است که میان انگلیس و عراق تازه استقلال یافته و جمهوری ترکیه امضا شده است شما دیگه چرا ناراحت هستید حقشو می خواهد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس