عبدالله

رییس شورای مصالحه ملی افغانستان گفت: آخرین فرصت‌ها برای رسیدن به یک توافق سیاسی و تأمین صلح عادلانه و پایدار باقی است.

به گزارش مشرق، «عبدالله عبدالله»، رییس شورای مصالحه ملی افغانستان با اشاره به اوضاع جاری در این کشور می‌گوید که آخرین فرصت‌ها برای رسیدن به یک توافق سیاسی و تأمین صلح عادلانه و پایدار باقی است و مردم افغانستان انتظار دارند، با تسریع مذاکرات از این فرصت استفاده شود.

عبدالله، روز دوشنبه، بیست‌وهشتم تیرماه با انتشار پیام عید به‌مناسبت عید قربان، می‌گوید که با خروج نیروهای بین‌المللی از افغانستان، هیچ بهانه‌ای برای تداوم جنگ و خشونت وجود ندارد و ادامه کشتار، خون‌ریزی و نابودی زیرساخت‌ها و دارای‌های‌ عمومی، دستاوردهای مردم افغانستان، به‌معنای دشمنی آشکار با پیشرفت، آبادی و عزت افغانستان می‌باشد.

وی با اشاره به سفرش به دوحه گفت که در دیدار با طالبان دیدگاه‌های خود را در مذاکرات دوحه با این گروه به روشنی مطرح کرده و از آنان خواسته تا مشکلات را از طریق‌ گفت‌وگو و مذاکره حل و به جنگ و خون‌ریزی در افغانستان پایان دهند.

از سویی دیگر، او تأکید کرده که در حالی‌که برای رسیدن به صلح تلاش می‌کند اما دفاع از نظام و کشور را حق مشروع مردم افغانستان دانسته و در این مسیر در کنار نیروهای دفاعی و امنیتی و مردم می‌ایستد.

وی خاطرنشان کرده که جنگ و درگیری راه حل بحران افغانستان نیست و هیچ گروهی را به نتیجه‌ دلخواه نمی‌رساند.

به گفته عبدالله، راه حل بحران ۴۳ ساله افغانستان گفت‌وگوی سازنده و معنادار و دستیابی به یک تفاهم سیاسی می‌باشد.

وی گفت که تأکید بر گزینه نظامی و مسلحانه نشان دهنده این است که از منازعه بیش از چهار دهه درس لازم گرفته نشده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    0 0
    سلام.خود دولت حال حاضر افغانستان با چسباندن خودن به امریکا یکی از بدترین ظلم ها رو در حق مردم افغانستان کرده اند. بنابراین تا زمانی که این وابستکی و نوکری ارباب باشد. دولت افغانستان مشروعیت بسیار پایینی خواهد داشت.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس