کد خبر 1247472
تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱
کتاب صوتی حضرت هاجر(س) منتشر شد

«سعی هشتم» زندگی داستانی هاجر (س) همسر حضرت ابراهیم (ع) توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار شد.

به گزارش مشرق، «سعی هشتم» زندگی داستانی همسر حضرت ابراهیم (ع)، توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار شد.

یکی از زنان بزرگ و مؤمن در تاریخ که به عنوان الگویی برای زنان و مردان مؤمن، صبور و پرهیزکار شناخته می‌شود حضرت هاجر سلام‌الله علیها است. بانویی که به عنوان همسر حضرت ابراهیم علیه‌السلام و مادر حضرت اسماعیل علیه‌السلام شناخته می‌شود.

این بانوی گران‌قدر و عظیم‌الشأن دارای ایمانی است که شناخت درجات و مراحل آن نیازمند انس عمیقی با سیره و سبک زندگی اوست تا بدانیم چگونه یک زن به همراه کودک خردسالش به تنهایی وارد سرزمین بی آب و گیاهی می‌شود، بدون اینکه در برابر امر و اراده خدای متعال بهانه‌ای بگیرد و عذری بیاورد. ایمانی که زمینه پرورش فرزندی شد که به عنوان ذبیح‌الله شناخته می‌شود و البته باید بدانیم که پیغمبر اسلام صلی‌الله علیه و آله نیز از نسل آن بانوی گران‌قدر است.

کتاب صوتی حضرت هاجر(س) منتشر شد

تصور ما این است که رسیدن به درجات والای قدسی و تقرب به پروردگار هستی از ما انسان‌های معمولی دور است اما هستند افرادی که خواستند و توانستند. هاجر، آن بانویی که به ظاهر کنیزی مترود بود چنان خالصانه در راه توحید گام برداشت که قدم‌گاهش معبر انبیاء و اولیاء گشت...

کتاب «سعی هشتم» که اولین و تنها کتاب داستانی با محوریت زندگی این بانوی مکرمه است به تازگی به صورت صوتی آماده و از طریق سایت طاقچه قابل عرضه است، همچنین این اثر ارزشمند که روایت جذاب و پر کششی را دارد  با توجه به نزدیک بودن به ایام سالروز رحلت حضرت هاجر خواندن آن به دوست داران کتاب پیشنهاد می‌شود.

در قسمتی از کتاب می‌خوانیم:
آب را چون چشمه‌ای جاری بر فراز تپه‌ای می‌بینم که بارها بر آن شدم و هیچ نیافتم. دل سنگ شکافته و آبی پرخروش از آن جوشش یافته. همراه آب میوه‌های الوان بر زمین گسترده می‌شوند. بلبلان فرود می‌آیند و چهچه سر می‌دهند. از زمین خشک علف می‌روید و به چشم بر هم زدنی زمین سبز می‌شود و از آن گُل و ریحان می‌دمد. درخت تنومند شاخه‌هایش را در هم می‌پیچاند و سایه‌اش را می‌گستراند و همزمان میوه‌هایش می‌رسند. سیب و انار با هم، تین و زیتون، نارگیل و رطب و... دست می‌برم تا هلویی آب‌دار بچینم و برای اسماعیل ببرم...

کتاب صوتی «سعی هشتم»؛ زندگی داستانی همسر حضرت ابراهیم علیه‌السلام جناب هاجر سلام الله علیها در قطع رقعی و ۱۷۶ صفحه به قلم توانای سیدمحسن امامی همزمان با ایام ذی‌الحجه توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس