محمد جواد شکوری مقدم

حال شما چگونه می توانید با تفسیر به رای،اتفاقات غیراخلاقی که در سریال «زخم کاری» رخ می دهد را با استفاده نادرست از کلام خدا تطهیر کنید را نمی دانیم!

به گزارش مشرق، محمدجواد شکوری‌مقدم مدیرعامل فیلیمو پس از حواشی اخیر سریال زخم‌کاری گفت:در قرآن کریم‌ خداوند بهترین قصه‌ها را چنین می‌گوید: زلیخا زن شوهر دار بود و به پیامبر خدا یوسف دست‌درازی کرد و در انتها هم خداوند به‌دلیل صادق بودن در عشقش، او را جوان کرد و به عقد ایشان درآورد. آیا خدا می خواسته عادی‌سازی کند؟ آیا این داستان بنیان خانواده‌ها را سست می کند؟ آیا نتیجه‌گیریِ اخلاقی این است که اگر زن شوهرداری و در عشق صادق باشی می‌توانی این گونه عمل کنی و در انتها هم از نجات‌یافتگان باشی؟

سیدرضا اورنگ فیلمنامه‌نویس، منتقد و مدرس سینما در کانال برنامه «شب‌سینما» در واکنش به اظهارات اخیر محمدجواد شکوری نوشت:

اگر به آیات نورانی قرآن دقت می کردید،متوجه می شدید که زلیخا از روی هوس دست درازی کرد،نه عشق.برای همین رسوا شد و حتی شوهرش عزیز مصر نیز آن را از کید زنان دانست.نکته ای که ملتفت نشدید،این بود که یوسف عاشق بود و خداوند به درخواست یوسف زلیخا را جوان کرد،نه عشق پاک زلیخا!این اتفاق هم بعد از مرگ عزیز مصر اتفاق افتاد و مصایبی که زلیخا کشید.حال شما چگونه می توانید با تفسیر به رای،اتفاقات غیراخلاقی که در سریال «زخم کاری» رخ می دهد را با استفاده نادرست از کلام خدا تطهیر کنید را نمی دانیم!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    6 31
    مردم بیجا می کنند غیر از سریال های فاخر ستایش و دلنوازان سریال دیگه ای ببینند.
    • IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
      21 1
      2030 به شدت در حال پیگیریه، همونطو که خود یارو هم گفت از هر چی بگذره از 2030 نمیگذره، شماها تصور کردین 2030 سند اموزشی استعماری ایی هست که فقط در مدارس قراره اجرایی بشه اما داستان پیچیده تر از این حرفاست!
  • IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    28 0
    زلیخا بعد از آنکه عاشق خدای یوسف شد جوان شد نه وقتی که دنبال خیانت بود
  • IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    15 2
    یعنی میفرمایید حضرت یوسف علیه السلام عاشق زلیخا شده بود؟!!!
  • IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    8 23
    والا اگه قرار بود داستان يوسف زليخا رو خدا براي مجوز پيش شما بفرسته قطعا سانسور اسلاميش ميكردين
    • IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
      21 3
      خب تو همین زخم کاری ها رو ببین. چند سال دیگه وضع خودت و خونواده ات رو با زخم هایی که بر خواهی داشت می بینیم. بیا همینجا و گزارش کن
    • IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
      2 13
      مثل اینکه فعلا شما خانوادتون زخم شدین که اومدی گزارش میدی
  • IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    18 1
    تمام مصائب وبلاهایی که بر سر حضرت زهرا وامیرالمومنین وبچه هاش آوردن باهمین حربه تفسیر به رای قرآن بود، حالا ماجرای یوسف وزلیخاو سوءاستفاده ازآیات الهی که دیگر بماند.
  • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    17 2
    تا جلوی فیلم سازی هومن سیدی و مهدویان و هادی و... گرفته نشه روز به روز وضع سریالها بدتر از این میشه حتی مهران مدیری رفته سمت اینا سریال دراکولارو نگاه کنید
    • IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
      3 11
      شما حتی با واقعیت های جامعه هم نمیخواهید روبرو بشید.بعد حرف از آزادی بیان میزنید.زخم کار قصه خانواده ای پولدار اما بدون فرهنگ و دلخوشی رو نشون میداد قصه ی خانواده که پولشو از راه جرم و جنایت بدست میاره.ولی تنها هنر شماها اینه که سانسور کنید و بگید همه چی گل و بلبله.
  • IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    0 1
    عجب! عجب..
  • IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    7 0
    می بینی وقتی می گیم خطر منافق و نفاق همینه هیچ اعتقادی به دین نداره حتی اخلاق هم نداره بگه بابا برای مردم کشورم نگران باشم یک آدم دنیا دوسته کثیفه عشق پول هر وری هم باد بیاد همراه هستن با این فرقی نداره انگار روی تن فاسد یک ظاهر محجبه بپوشانی تازه بدتر هست این دیگه خود دشمنی و دهن کجی به واقعا شعور مردم و دین هست که دقیقا تو آمریکا آشغال هم نگاه کنید همین مورد دستور کار هست که یک محجبه یا مسلمان ظاهری مثلا یک نقش خراب فیلم باشه یا ببخشید حتی فیلم های مبتذل همون دین جدا مابقی زندگی هم جدا هر فسادی انجام بده کنارش نماز هم بخون این دقیقا وظیفه الان آپارت شده البته این پلتفرم واقعا لجن اولین بارش نیست بار ها بنده با استناد به مدرک در سایت پینود های وزارت ارشاد و حتی وزارت اطلاعات گزارش دادم نه فقط اینا تبلیغ تجزیه طلبی ،محتوا های سخیف نژادپرستانه ،محتوا ضد قانون صریح کشور ،حتی تبلیغ خشونت و اوباشی گری رو دادم ولی خوب انگار خرش برو داره داخل کشور که کسی حتی پیگیری نکرده و هنوز هم اون محتوا هست اینا که کار های دم دستی این لجنزار آپارته دشمن کاری نمی تونه بکنه هرچی هست همین بین خودمون هست آره هر بار هم بگی پشت نقاب داخلی و تضعیف توان داخل یک مشت منافق قایم می شن پس اگر واقعا نگران مردم هستید برخورد کنید نه فقط با محتوا بلکه با همین عنصر اصلی مدیر آپارات یکبار برخورد درست کنید حساب کار می یاد دستشون آمریکا با اون ولنگاری سر ماجرای عین الاسد به یوتوب اجازه نداد حتی کلیپ های زمان حمله تا مدتی که دوست داشتن پخش بشه بعد هم جسته و گریخته نه کامل چون عراقیا هم کلیپ های انتشار دادن ولی داخل یوتوب نبود نه آپلود نشه من خودم یکی نمی زاشتن سریع اکانت رو می بستن به دلیل مثلا مسخره نشر تروریسم یا خشونت چون تازه فقط وجهه آمریکای به دروغ ابر قدرت رو خراب می کرد بین مردمشون و حقیقت رو نشان می داد ولی اونا دوست نداشتن ولی اینجا چی راحت در آسایش داخل کشور ضد ایران هر اقدامی می کنن انگار نه انگار.
  • علی IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    8 1
    کجای قران گفته زلیخا دوباره جوان شد و به عقد یوسف درامد.
    • رمضانعلی محمدیان IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
      0 0
      بسم الله. سلام علی آقا درست فرمودید سند معتبری بر اینکه رلیخا اینگونه شد وجود ندارد بله در اسناد هست که پیر زنی که نشان داد مکان تابوت حضرت یوسف را به حضرت موسی علیهما و علی نبینا آلاف التحیة والثناء جوان شدن را هم جزئئ درخواستهای دیگری از حضرتش خواست که با دعای حضرت جوان شد و روایت آن هم از رسول الله الاعظم صل الله علیه و آله می باشد اگر این آقایان سعی میکردند بجای استناد به فلان سریال سند از مرجع معتبری ارائه بدهند اختلافشان حل می شد
  • IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    1 3
    خخخخخ والا اگه شماها هستید اگر خدا ی نسخه کامل عشق زلیخا و یوسف رو بفرسته باز میشینید سانسور میکنید.البته توقعی هم نداریم به هر حال هنر شما گرفتن دلخوشی های مردمه
  • IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    6 1
    جالبه که معلوم میشه نه شکوری مقدم و نه اورنگ، حتی یک بار سوره یوسف رو نخوندند جوان شدن زلیخا و ازدواجش با حضرت یوسف کلام خدا نیست چون در آیات قرآن بهش اشاره نشده بلکه در برخی داستانها آمده
  • IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    5 0
    تازه قضیه ازدواج حضرت یوسف علی نبینا و علیه السلام و زلیخا اولا در قرآن نیامده و ثانیا بر طبق روایات هم قطعی نیست. هر چند در فیلم این قسمت آورده شده بلحاظ تصور اجماعی و عوامانه است اما قطعی یقینی و مسلم نیست.
  • هادی IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    1 0
    آقای شکوری داستان رو ناقص نقل میکنه! تردیدی نیست که روایت قرآن کاملا عفیفانه است و طلیخارو فردی خطاکار عنوان می کند نه اینکه بی طرف بایستد و قضاوتو به عهده مخاطب بگذارد!!
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    0 0
    این سریال یه جور آسیب شناسیه. یعنی اینا رو نشون ندن که مردم یاد نگیرن؟ انگار تو این جامعه زندگی نمی کنی. کجای کاری؟! فساد همه جا رو گرفته. در ثانی با نشون ندادن نمیتونی چیزی که تو جامعه ات رایجه. انکارش کنی. نمیتونی سرتو تو برف کنی بگی نمی بینم چون نیست. هست و باید اسیب شناسی بشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس