کد خبر 1247283
تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۸
اقدامات جبران ناپذیر وزارت ورزش در تنیس روی میز/ از بی برنامگی و کاهش سهمیه‌ تا رواج ناعدالتی

دبیر سابق فدراسیون تنیس روی میز معتقد است که آثار اقدامات وزارت ورزش در این رشته، از کاهش سهمیه‌ها و بی برنامگی گرفته تا رواج ناعدالتی، سال‌ها غیرقابل جبران باقی خواهد ماند.

به گزارش مشرق، محمود نظری در مورد شرایط تنیس روی میز کشور اظهار داشت: دوره فعلی وزارت ورزش و جوانان تا چند روز دیگر به پایان می‌رسد، اما متاسفانه این وزارتخانه ضربه بدی را به این ورزش در حال رشد زد که دلیل آن هم عدم شناخت از عوامل اصلی موفقیت های این رشته و یک طرفه کردن انتخابات و در نهایت غیر پاسخگو بودن و بی رقیب بودن فرد منتصب؛ نه منتخب.

وی ادامه داد: در مجمع فدراسیون عنوان شد که وزارت ورزش توقع داشت تعداد سهمیه‌های تنیس روی میز در المپیک توکیو به اندازه سهمیه‌های المپیک ریو باشد، اما این اتفاق نیفتاد و سهمیه از ۳ به یک تنزل یافت که این زنگ خطری برای بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ است. آن زمانی که انتخابات تنیس روی میز در زمستان ۱۳۹۸ مهندسی شد، باید این فکرها می‌شد؛ نه حالا. وزیر ورزش باید برای کسی حکم سرپرستی می‌زد که بی طرف باشد، اما متاسفانه همان فرد منتصب به یک کاندیدا بود. جالب اینکه همان سرپرست بعد از انتخابات پاداشش را با سمت نایب رئیسی مجددش گرفت.

 *وزارت ورزش باید قبلا به فکر اتفاقات تنیس روی میز می‌افتاد

دبیر سابق فدراسیون عنوان کرد: تک کاندیدا کردن، عجله در برگزاری انتخابات، چینش منتخبین صنوف مختلف مجمع در همان انتخابات یک طرفه، اعلام مواضع رسمی اسبقیان مسئول امور مجامع وزارت و مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها در رابطه با اعلام رضایت از یک کاندید آن هم قبل از انتخابات، مواردی بود که اتفاق افتاد. وزارت ورزش آن زمان که تیم در انتخابی المپیک شرکت می‌کرد و فدراسیون باید برای بالا بردن رنکینگ نوشاد عالمیان کاری می‌کرد، می بایست به فکر این مسائل می بود؛ نه الان.

اقدامات جبران ناپذیر وزارت ورزش در تنیس روی میز

* مستعدین برتر ایران در آرزوی یک تجربه بین المللی‌اند

نظری گفت: معاون وزیر ورزش در مجمع اعلام کرد که ما باید علاوه بر فعالیت‌های همیشگی، به فکر تغییر نسل و استفاده از بازیکنان جوان نیز باشیم اما سوال این است که چقدر هم در رابطه با جوانگرایی به حرف شما حتی بعد از همین صحبت هایتان گوش کردند؟ به عنوان مثال ورزشکار ۳۵ ساله که حالا دو سه سالی است نفر اول و دوم بانوان هم‌ نیست، با حدود ۱۰۰‌ میلیون تومان هزینه به قهرمانی آسیا قطر می‌رود. چرا؟ چون این ورزشکار دائما برای حمایت از رئیس فدراسیونش که همشهری‌اش است، بیانیه حمایتی صادر می‌کند.

بیشتر بخوانید:

فدراسیونی که به فکر حفظ ستاره‌هایش نیست

وی ادامه داد: از آن طرف بازیکنان دختر زیر ۱۸ سال تشنه حضور در میادین بین المللی و ارتقای رنکینگ هستند و همگی معطل مانده‌ان. یا نوجوانان، نونهالان و مستعدین برتر ایران در آرزوی یک تجربه بین المللی اند اما پول‌ها برای همراهان اعزامی قطر، چین و آلمان هزینه می‌شود. از طرف دیگر نفرات اول و دوم انتخابی تیم ملی مردان بزرگسال که زیر ۲۰ و زیر ۲۳ سال هم هستند، قرار نیست در مسابقات جهانی بازی کنند. متاسفانه در این قضیه وزارت ورزش باز گذاشتن دست فدراسیون برای انجام چنین اقداماتی، مجوز شورای برون مرزی صادر می‌کند تا فدراسیون تبدیل به آژانس مسافرتی شود. باید در زمان صدور مجوز شورای برون مرزی به فکر نظارت و بررسی فنی و الزام فدراسیون ها بر اجرای سیاست های کلان ورزش و صرفه جویی و عدالت مندی بود؛ نه پس از اینکه ناکامی‌ها اتفاق افتاد.

* فدراسیون از تعامل با چین به سمت تعامل با قطر رفته است

دبیر سابق فدراسیون تنیس روی میز با اشاره به اینکه گفته می‌شود فدراسیون باید تعامل خود را با قدرت‌های دنیا اعم از بازیکن و مربی بیشتر کند، تاکید کرد: متاسفانه به این مسائل توجهی نمی‌شود و فدراسیون از تعامل سال‌های قبل با چین به سمت قطر یکی از قدرت‌های جدید جهانی! رفته تا سطح تنیس روی میز ایران را ارتقا پیدا کند.

* آثار اقدامات وزارت ورزش در تنیس روی میز غیرقابل جبران خواهد بود

نظری تصریح کرد: خانواده تنیس روی میز با آمدن دولت جدید، امیدوار به تغییر در وزارت ورزش است، اما آثار اقدامات صورت گرفته بر بی برنامگی و غیر پاسخگو بودن فدراسیون و از دست دادن سهمیه های المپیک و رواج ناعدالتی‌ها در انتصابات، احکام کمیته‌های انضباطی، انواع مهندسی انتخابات استانی در سال‌های اخیر تا سال‌ها در این ورزش باقی و غیر قابل جبران‌می ماند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس