«دور دنیای فلسفه در ۸ روز» منتشر شد

سام قریبیان کتاب صوتی «دور دنیای فلسفه در ۸ روز» نوشته دِیو ‌رابینسون و ری‍چ‍ارد آزب‍رن ترجمه شهاب‌الدین عباسی را خواند.

به گزارش مشرق، کتاب صوتی «دور دنیای فلسفه در هشت روز» در اولین تجربه همکاری سماوا با نشر خزه با صدای سام قریبیان منتشر شده‌است.

سام قریبیان در مورد این همکاری گفت: کتاب دور دنیای فلسفه از طرف بچه‌های سماوا به من پیشنهاد شد و بسیار خوشحالم که این کتاب را خواندم.

وی در ادامه تاکید کرد: با توجه به اینکه اسامی فیلسوفان هندی ژاپنی غربی و … دارای تلفظ خاص و سخت است برای کسانی که این کتاب را گوش می‌دهند مفید خواهد بود تا تلفظ های صحیح و درست را بیاموزند.

این هنرمند در باره تجربه گویندگی کتاب صوتی گفت: با توجه به شرایط زندگی امروز و تمایل نسل جدید به کتاب دیجیتال و صوتی از یک سو و استفاده آسان از این کتاب‌ها در شرایط رانندگی و استراحت و ورزش و صرفه‌جویی در وقت از سوی دیگر، تولید کتاب صوتی در همه دنیا، اهمیت روزافزونی پیدا کرده‌است و امیدوارم در ایران نیز تولید و استفاده از کتاب‌های صوتی خوب و با کیفیت روز به روز افزایش یابد.

قریبیان در باره تجربه همکاری با سماوا گفت: بسیار لذت بخش بود و به‌نظرم سماوا راه درستی را در پیش گرفته است خوشحالم که باعث شدند چند کتابی که را که قصد مطالعه‌اش را نداشتم هم مطالعه کنم هم برای مردم بخوانم امیدوارم مردم هم گوش کنند و بهره مند شوند.

کتاب «دور دنیای فلسفه در هشت روز» که سال گذشته توسط انتشارات خزه چاپ شد، با عنوان فرعی «سفری به چند هزار سال تاریخ اندیشه در غرب و شرق» تاریخ فلسفه را به دو جغرافیای شرق و غرب جهان تقسیم می‌کند. این‌کتاب، شامل ترجمه‌ دو کتاب مجزا از مجموعه‌ای است که انتشارات آیکن به چاپ رسانده است: «تاریخ فلسفه‌ غرب» نوشته‌ دیو رابینسون و «تاریخ فلسفه شرق» اثر ریچارد آزبرن. بخش تاریخ فلسفه غرب، از تعریف فلسفه و تشریح فلسفه‌ورزی نزد یونانیان و مصریان باستان آغاز می‌شود و با تبیین اندیشه‌های ساختارگرایان و پست‌مدرنیست‌ها به پایان می‌رسد. در بخش تاریخ فلسفه شرق هم ابتدا با تعریف این‌نوع فلسفه و ویژگی‌های ‌اصلی‌اش آغاز می‌شود که پس از گشت‌وگذاری تاریخی در مکاتب و آیین‌های فکری هندیان، چینی‌ها و ژاپنی‌ها، سرانجام به زمان معاصر و تشریح مائوئیسم مارکسیستی می‌رسد.

این کتاب صوتی در کتابخوان سوره مهر و فیدیبو در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    1 0
    اما از فلسفه ابن سینا و شیخ اشراق و ملاصدرا هیچ خبری نیست... با اینکه فلسفه واقعی اینها هستند نه توهمات غربی یا شرقی..
    • IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
      0 0
      جالبه، کلا نشخوار غربی ها رو به خوردمون میدن! نه که بد یاشه ها اما خب به متفکران خودمون هم برسین! بعد توقع داریم هلیا قمه دست نگیره! :/

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس