مناسک حج تمتع با محدودیت‌های کرونایی آغاز شد

اعمال حج تمتع ۱۴۴۲ از امروز یکشنبه ساعت ۶:۳۰ صبح آغاز شده و زائران خانه خدا بر اساس زمان بندی مشخص به بیت الله الحرام مشرف می‌شوند.

به گزارش مشرق، با آغاز موسم حج از امروز یکشنبه خانه خدا میزبان تعداد محدودی از حجاج بیت الله الحرام جهت انجام مناسک حج شد.

اعمال حج تمتع ۱۴۴۲ از امروز یکشنبه ساعت ۶:۳۰ صبح آغاز شده و زائران خانه خدا بر اساس زمان بندی مشخص به بیت الله الحرام مشرف می‌شوند. اعمال حج تمتع از هشتم تا سیزدهم ماه ذی الحجه انجام می‌شود و امسال با توجه به اعلام سعودی‌، سه‌شنبه ۱۰ ذی الحجه مصادف با عید سعید قربان است. بنابراین از امروز زائران حج تمتع سال جاری که همه واکسن کرونا زدند، باید با ماسک در مناسک حج حضور یابند.

دانلود

همچنین به منظور رعایت فاصله اجتماعی امسال هم روی زمین مسجدالحرام و سایر مناطقی که زوار حضور دارند، برچسب‌هایی قرار داده شده تا زائران در آن نقاط حضور یافته و فاصله اجتماعی را رعایت کنند. همچنین به دلیل وجود گرما از چترهایی سبز رنگ برای سایبان استفاده می‌شود. همچنین وجود ربات‌هایی برای پخش آب معدنی و ضدعفونی کردن محیط از دیگر وجوه حج امسال است

امسال ۶۰ هزار نفر از افراد ساکن عربستان در بازه سنی ۱۸ تا ۵۰ سال به حج تمتع مشرف شدند که البته بر اساس آمار ارائه شده از سوی سعودی‌ها بیش از ۶۰ درصد زائران را جوانان ۱۸ تا ۴۰ ساله تشکیل می‌دهند امسال نیز ایرانیان برای حضور در بیت الله همچون سال گذشته بازماندند و حج تمتع نیز برای افراد محدودی از زائران برگزار و حجاج سایر کشورها با توجه به تصمیم سعودی‌ها از تشرف به حج تمتع بازماندند.

تصاویری از آغاز مناسک حج در بیت الله الحرام

تصاویری از آغاز مناسک حج در بیت الله الحرام

تصاویری از آغاز مناسک حج در بیت الله الحرام

تصاویری از آغاز مناسک حج در بیت الله الحرام

تصاویری از آغاز مناسک حج در بیت الله الحرام

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس