بازدید

جنبش مقاومت اسلامی «حماس» سفرای کشورهای خارجی را برای مشاهده اوضاع انسانی فاجعه بار در غزه به بازدید از این منطقه فراخواند.

به گزارشر مشرق به نقل از فلسطین الیوم، «باسم نعیم» عضو دفتر روابط بین الملل جنبش مقاومت اسلامی «حماس» در سخنانی تاکید کرد: دشمن صهیونیستی از طریق محاصره، نوار غزه را همانگونه که سازمان ملل هم اعلام کرده است، به مکانی نامناسب برای زندگی و به بزرگ‌ترین زندان جهان تبدیل کرده است.

بر اساس این گزارش، نعیم اشاره کرد که این محاصره ظالمانه که یک مجازات دسته‌جمعی علیه فلسطینیان است، طبق قوانین بین‌الملل یک جنایتی جنگی است که فلسطینیان را از حقوق اساسی خود و در رأس آن برخورداری از یک زندگی شرافتمندانه محروم می‌کند.

وی تاکید کرد که بیش از ۷۰ درصد از جمعیت نوار غزه را کودکان و جوانان تشکیل می‌دهد و مردم این منطقه از آب شرب، برق و دارو محروم هستند و بیش از ۸۰ درصد آنان زیر خط فقر هستند و نرخ بیکاری از ۵۰ درصد فراتر رفته و ساکنان این باریکه حتی اجازه سفر به خارج از آن را هم ندارند.

نعیم گفت: من از سفرای کشورهای خارجی که به اراضی اشغالی سفر کرده‌اند، دعوت می‌کنم که به نوار غزه سفر کنند تا از نزدیک شاهد اوضاع انسانی فاجعه‌بار این منطقه در نتیجه محاصره ظالمانه ۱۵ ساله رژیم صهیونیستی باشند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس