دیدار

همزمان با انتشار خبرهایی درباره استقرار سپر موشکی گنبد آهنین در شبه جزیره کره، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و رئیس جمهور کره جنوبی با یکدیگر تلفنی گفتگو کردند.

به گزارش مشرق، «نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و «مون جائه این» رئیس جمهور کره‌جنوبی برای نخستین بار از زمان نخست وزیر شدن بنت، تلفنی با یکدیگر گفتگو کردند.

این گفتگو در شرایطی انجام شد که در روزهای اخیر خبرهایی درباره استقرار سپر موشکی گنبد آهنین در شبه جزیره کره در رسانه‌ها منتشر شده است.

کره جنوبی ماه گذشته اعلام کرد که قصد دارد حدود ۲.۵ میلیارد دلار برای تحقیق و توسعه در زمینه استقرار گنبد آهنین هزینه کرده و سیستم جدید را تا سال ۲۰۳۵ مستقر خواهد کرد.

«سوه یونگ وون» سخنگوی اداره برنامه اکتسابی دفاع کره جنوبی در این رابطه گفت: آنچه که ما می‌خواهیم بسازیم برای رهگیری توپ‌های دوربرد کره شمالی است که با توجه به شرایط امنیتی فعلی، به سطح بالاتری از فناوری نیاز دارد. به همین دلیل انتظار می‌رود هزینه سیستم کره جنوبی بسیار بیشتر از سیستم اسرائیلی باشد.

بر اساس این گزارش، سیستم رهگیر توپخانه کره جنوبی باید به طور قابل توجهی توانایی بیشتری نسبت به سیستم اسرائیلی داشته باشد. رژیم صهیونیستی این گنبد به اصطلاح آهنین را در برابر مردم و گروه‌های مقاومت فلسطینی به کار گرفته اما سئول قصد استفاده از این گنبد را در برابر حملات احتمالی کره شمالی دارد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس