بابک زنجانی

وکیل بابک زنجانی ضمن اعلام این مطلب که حکم اعدام موکلم قطعی نیست به تشریح رای دیوان عالی کشور پرداخت.

به گزارش مشرق، رسول کوهپایه‌زاده، وکیل بابک زنجانی، در واکنش به سخنان حجت‌الاسلام مرتضوی‌مقدم رئیس دیوان عالی کشور در ارتباط با قطعیت حکم اعدام بابک زنجانی اظهار کرد: بر اساس دادنامه قطعی صادره از دیوان عالی کشور، چنانچه موکل وجوه مربوطه را مسترد و مطالبات شرکت نفت را پرداخت کند، از مقررات ذیل ماده ۱۱۴ قانون مجازات اسلامی که به عفو و بخشودگی اشعار دارد، بهره‌مند خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

حکم اعدام بابک زنجانی قطعی است

وی ادامه داد: همان رأی قطعی و مرجعی که مجازات اعدام را برای موکل من تعیین کرده، بلافاصله پس از این تعیین مجازات به صراحت در رأی خود به عفو و بخشودگی که از تأسیسات مهم قانون مجازات اسلامی مصرح در ماده ۱۱۴ قانون مربوطه است، تصریح کرده است.

وکیل بابک زنجانی افزود: ازاین‌رو موکل اقدامات قابل توجهی را انجام داده که اولاً طی وکالت رسمی بلاعزل تفویضی، تمامی اموال و دارایی خود را در ایران به شرکت نفت ملی جمهوری اسلامی منتقل کرده است.

کوهپایه‌زاده گفت: ثانیاً اقدامات مناسب و همکاری مؤثر و قابل توجهی در جهت انتقال اموال و وجوه خارج از کشور خودش انجام داده که مسئولان ذیربط از کم و کیف آن مطلع هستند.

وی گفت: بنابراین از آنجایی که دادنامه صادره صراحت در این موضوع دارد و عاری از هرگونه شک و شبهه است، با توجه به اقدامات انجام شده چنانچه وجوه مربوطه مسترد شود، قطعاً موکل مشمول عفو و بخشودگی خواهد شد و درواقع همه باید در مقابل قانون و آرای قطعی مراجع ذی‌صلاح تمکین کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • GB ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    3 1
    اعدامش کنید.
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    3 0
    اصل کاریا رو بگیرین.
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    1 1
    انگارفقط وکیل زنجانی نیست.ماموریت جدیدش نمایش کوتاه اومدن قوه قضائیه درمقابل مجرمین قطعیه.لطفااعدامش کنیدوشماهم قاطعیت رابه نمایش بگذارید.مفسدفی الارضه.
    • ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      1 1
      برو رد کارت با اون مغز آشفتت
    • IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      2 0
      ازنظرشماهرکی جلوی کدخداگردن کج کردوبله قربانگوش بودمغزش درست کارمیکنه.ازنظرماکه اینطورنیست.توحالاهر حرفی میخوای بذن.کنتورکه نمیندازه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس