کد خبر 1246416
تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱
افزایش ۴۰۰ درصدی مواد اولیه تولید قارچ/صنعت قارچ رو به نابودی است

رییس انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی از افزایش ۴۰۰ درصدی قیمت مواد اولیه تولید قارچ در کمتر از ۶ماه و اقتصادی نبودن تولید این محصول به دلیل بالا رفتن هزینه های تولید خبر داد.

به گزارش مشرق، مهدی رجبی در پاسخ به این سوال که آیا قیمت قارچ در روزهای اخیر افزایش یافته است یا خیر، گفت: قارچ افزایش قیمتی نداشته است و در حال حاضر قیمت آن به صورت عمده و فله کیلویی ۳۵ هزارتومان و به صورت خرده  فروشی و بسته بندی حدود ۵۵ هزارتومان است.

وی ادامه داد:ابتدای سال ۲۰ درصد افزایش قیمت داشتیم که البته منطقی نبود، زیرا هزینه های تولید به حدی بالا رفته است که این میزان افزایش قیمت، هزینه های تولیدکنندگان را پوشش نمی دهد.

رییس  انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی با بیان اینکه تولید قارچ اقتصادی نیست و برخی از تولیدکنندگان دست از کار کشیده اند، افزود: در کمتر از ۶ ماه در مواد اولیه افزایش قیمت ۴۰۰ درصدی داشته ایم. کلش که برای بستر رویش قارچ استفاده می شود از کیلویی ۱۵۰۰ تومان در فروردین ماه به کیلویی ۴۵۰۰ تومان در اردیبهشت ماه رسیده و خاک بیش از ۲ برابر افزایش قیمت داشته است. همچنین به دلیل کاهش جوجه ریزی تولید کود مرغی نیز کاهش یافته است.

وی در ادامه گفت: متاسفانه دلالان بازار را در اختیار خود گرفته اند. برخی استان ها کلش مازاد دارند ولی اجازه خروج آن را از استان ندارند. در نتیجه دلالان این کلش ها را دپو کرده اند تا در ماه های آینده با چندین برابر قیمت به تولیدکنندگان بفروشند.

رجبی در پایان گفت: افزایش هزینه های تولید تولیدکنندگان را به ورشکستگی کشانده است و اگر فکری برای این شرایط نشود صنعت قارچ نابود خواهد شد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    8 1
    صنعت قارچ را هم نابود کردم علی برکت الله!!!!!از اقدامات دیگر دولت تدبیر و امید !!!!
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    4 0
    ای کاش مملکت ما اصلا مسئول نداشت.واقعا ملت امیدشان از مسئولان بی لیاقت این کشور بریده است. به امید فرج آقا.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس