محسن آرمین

محسن آرمین گفت: کف خیابان راه حل نیست بلکه معضلات و مشکلات را پیچیده‌تر، آزادی ‌ها را محدودتر می‌کند و هزینه‌هایی فراتر از ظرفیت‌های جامعه به جامعه تحمیل می‌کند.

به گزارش مشرق، محسن آرمین، فعال چپ و از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ به تازگی طی اظهارات جالب توجه گفته است که تندروی دیگر نتیجه نداده و مردم از افراطی ها رویگردان شده اند.این سخنان از جانب یکی از فرماندهان اصلی و میدانی اغتشاشات نشان می دهد محفل رادیکال اصلاح طلب پس از انتخابات و رای دو میلیونی نامزد مطلوب، وزن خود را سنجیده و برآورده های جدیدی را ثبت نموده است.

این اظهارات از سوی آرمین با سخنان او تا همین دو ماه قبل اختلاف ۱۸۰ درجه ای دارد.آرمین مدتی قبل به ایسنا گفته بود که شرایط اجتماعی و سیاسی انتخابات ۱۴۰۰ با شرایط  سالهای ۹۲ و ۹۶ متفاوت است و اگر روند برگزاری انتخابات بگونه‌ای طراحی شد که اصلاح‌طلبان از گزینه‌ای محروم شدند لزومی به شرکت آنان در انتخابات نیست!

محسن آرمین در زمره کسانی است که قائل به حفظ هویت اصلاح‌طلبی و زائل‌نکردن آن به پای سیاست ائتلاف با نیروهای غیراصلاح است؛ در این طرح رادیکال ها می توانند از هر وسیله ای از جمله فشار خیابانی برای حفظ موقعیت میدانی و سیاسی استفاده کنند. البته به زودی مشخص می شود که اظهار نظر جدیداصلاح طلب رادیکال از سر تاکتیک برای ماندن در حیات سیاسی ایران است، یا آنکه او شور دیگری در سر دارد.

در ادامه بخش های مهم گفتگوی محسن آرمین با برنا را می خوانید:

** عرصه سیاست عرصه رقابت میان گفتمان‌های سیاسی است نه رقابت احزاب سیاسی. گفتمان‌ها هستند که با هم رقابت می‌کنند. مادام که یک گفتمان قادر به پاسخ گویی به مبرم ترین نیازهای جامعه باشد و در حل مشکلات و رفع موانع کارآمد و راهگشا باشد، به حیات خود ادامه می‌دهد. این که گفتم قادر به پاسخگویی به مبرم‌ترین نیازهای جامعه باشد و در حل مشکلات راهگشا باشد البته امری نسبی است یعنی نسبت به گفتمان‌های رقیب چنین توانمندی و کارآمدی را داشته باشد. حال اگر گفتمان رقیبی پا به عرصه بگذارد و به نیازهای اساسی‌تر و مبنایی تر بپردازد و در راهگشایی و ارائه طریق، توانمندتر و کارآمد تر عمل کند خواه ناخواه گفتمان اول را از میدان به درخواهد کرد و طرفداران بیشتری جذب خواهد کرد. در حال حاضر من گفتمان رقیبی و آلترناتیوی که دارای چنین توانمندی و کارآمدی باشد برای اصلاحات نمی‌شناسم. راه حل کارآمدتری برای حل مشکلات جامعه نسبت به صندوق رأی نمی‌شناسم.

** تجربه کف خیابان تا نون جز هزینه‌های سنگین بر اقشار جامعه، فروبردن جامعه به حالت انفعال برای مدتی طولانی، پراکنده شدن و خروج نیروها از کشور چه نتیجه‌ای داشته و کدام مشکل را توانسته حل کند؟ هیچ نیرویی قادر به کنترل کف خیابان و تبدیل کردن آن به نیرویی برای گفت و گو و وادار کردن رقیب به تمکین در برابر مطالبات مردم نیست. بلکه بر عکس می‌توان حدس زد که جرقه اولیه حرکت‌های کف خیابان دقیقاً توسط نیرویی زده می‌شود که بعد توسل به خشونت و اسلحه به کنترل و سرکوب آن می‌پردازد.

**  نیازمند این هستیم که کاملاً مسؤلانه و از موضع التزام به مصالح ملی و منافع جامعه به تفکر و گفت و گو بپردازیم. ممکن است نهایتاً به این نتیجه برسیم که پس از انتخابات ریاست جمهوری اخیر، وارد شرایط و مرحله‌ای شده‌ایم که گفتمان اصلاح طلبی نیز قادر به تأمین مطالبات جامعه نیست بسیار خوب آن گاه اصلاح طلبان باید به انتظار سربرآوردن نیروهای اجتماعی جدید باگفتمانی جدید باشند یا خود حامل چنین گفتمان نوینی شوند. در حال حاضر چنان که گفتم تصوری از چنین گفتمان آلترناتیوی ندارم.

**اصلاح طلبان از جامعه عبور نکرده‌اند که به آن بازگردند. آن چه رخ داده است بی اعتمادی جامعه به اصلاح طلبان است. این بی اعتمادی البته بیش از آن که ناشی از بد بینی و قضاوت‌های منفی در باره اصلاح طلبان باشد نتیجه ناامیدی و بی اعتمادی نسبت به نظام است!

**

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    38 3
    کلا همتون رو اعصابین اصلاح طلب و اصولگرا و تند رو و کندرو نداره
    • IR ۰۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      4 4
      نوکران امریکا و انگلیس و طرفداران ربع پهلوی و منافقین چطور؟ اونها رو دوست داری؟
    • IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      6 0
      به هرحال ملت ما امروز دیگر از هرچه اصلاح طلب و نان به نرخ روزخور و منافق در هر لباس و سمت و نوکر بیگانه و دستیار کدخدا و غرب پرست، منزجر و متنفر است! چه کسانی که برای ضدیت با نظام پشت این جماعت بودند و خدا رسوایشان کرد و امروزه از این جماعت ناامیدشان کرده است و چه کسانی که از ابتدا این جماعت را به درستی شیطانی می دانستند و هرگز حاضر به تبعیت از یاوران ابلیس نبودند!
  • IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    16 2
    خسته نه!منزجر مشمئز بیزار
  • علی IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    12 6
    خیلی برای خودت کلاس گذاشتی!!! مردم خسته نیستند، متنفراز هرچی اصلاح طلب فاسد فاسق دروغگوی ریاکارخیانتکار به ایران و اسلام هستند... ... هرچه حضرت آقا گفت شما در این 8سال برعکس عمل کردید. جواب خون شهدا را چه می دهید؟؟؟؟ اللهم عجل لولیک الفرج، اللهم عجل لولیک الفرج، اللهم عجل لولیک الفرج
  • mojtaba SE ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    4 0
    آقای آرمین نظام با 20 میلیون ثابت تو کف جامعه است. هرج و مرج طلبها با 2 میلیون که نتونستن 20 میلیون سیاه لشکر کف جامعه رو هم حتی گول بزنند.و هیچ اعتقاد و امیدی هم ندارید به کارخانه دروغ سازیی خودتان برای گول زدن این 20 میلیون در انتخابات آینده !؟..سئوال اینست که چرا ام آی 6 با این اوضاع به شاگردهای بی عرضه اش پول بده ,فقط خواهشن یک وقت به خودتان بمب نبندین و برین میان مردم؟؟ پاینده ابر قدرت ایران پاینده رهبر عزیزم
  • IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    4 2
    ان شا الله به دعای شهدا و برکت خون شهدا، ریشه ی غربزدگی و وادادگی در مقابل استعمار می خشکد، اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
  • IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    3 0
    پیشنهاد میکنم برید به جایی که تعلق دارید، برید آمریکا و دیگر هم بر نگردید.
  • IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    4 0
    مگر زمان تاجزاده آقای کف خیابان ،همسرتان را کارمند رسمی وزارت کشور نکردید ،منظورتان چیه
  • IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    4 0
    ما از شما خسته نیستیم ما از شما متنفریم
  • IR ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    3 0
    والبته شما راه سرحال اوردن انها را باکمک شیطان بزرگ بلدید که چگونه بعد از فتنه خسارت بار وخاعنانه هشتادوهشت ارای مردم فراموشکار ورقیق القلب را در انتخابات بعدش بدست اوردید وروحانی را باهشت سال سیاهی به مردم غالب کردید با داشتن شیطان ناامید نباشید
  • جلیل کرمانشاهی IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    1 0
    12 مرداد در تشیع جنازه جریان غربگرا افساد طلب دعوتید. به آقای محسن آرمین هم سر سلامتی بدید. یادتان نره!
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    0 0
    اقای محسن ارمین از عناصر کلیدی سازمان مجاهدین انقلاب و از نزدیکترین افراد و یاران اقای بهزاد نبوی است . بهزاد از وی بعنوان فیلسوف و اسلام شناس سازمان یاد میکرد .! ارمین از بازجویان ویژه و از ماموران سازمان مجاهدین انقلاب در زندانهای اول انقلاب بود . همچنین او شیفته مرحوم اقای منتظزی بود . وی در زمانی که گرایشات چپی داشت مدتی در روزنامه اطلاعات سرمقاله هایی تحت عنوان " خان گزیده ها " مینوشت از طرف وزارت ارشاد اقای خاتمی بعنوان مامور فرهنگی به یکی از کشورهای عربی مامور شد . اوهمچنین با تشکیل حلقه کیان به فرماندهی و مدیریت دکتر سروش و دکتر حجاریان جهت بازخوانی و تغییر ایدوئولوژی و پیوستن به اردوگاه غرب به این حلقه پیوست . و در تبیین مانیفست تغییر نظام اسلامی با این حلقه همکاری فعال تنگاتنگ داشت . در جریان فتنه های سیاسی و به اصطلاح براندازی نرم نظام اسلامی همراه با دیگر عناصر سازمان مخصوصا اقای مهندس بهزاد نبوی شرکت فعال داشت و توسط نیروهای امنیتی بازداشت و محکوم شد . انقلاب مظلوم و مقتدر اسلامی ایران در چهل سال گذشته با چنین جریانات و عناصر پیچیده و تشکیلاتی روبرو است که از طرفی با حضور در راس هرم قدرت استفاده حد اکثری از فرصت ها و امکانات و بیت المال را کرده و میکنند و از طرفی نقش اوپوزیسیون و بر انداز نظام را بعهده دارند . مثلا همین اقای مهندس بهزاد نبوی ده ها مسئولیت خطیر سیاسی - اجرایی (وزارت و وکالت و... )- اقتصادی - امنیتی و اطلاعاتی و... را بعهده داشته است .
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    0 0
    کلا دیگه از اسم های تکراری خسته ایم. مهم هم نیست مال چه طیفی باشند. خب چرا نمیرن خونه هاشون بشینند چهارتا آدم تازه بیاد؟
  • IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    0 0
    غیرت سلطنت طلبها از اصلاح طلب جماعت بیشتره
  • محمد IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    0 0
    انتخاب مردم برای تغییر قابل احترام است و نمی‌توان تلاش یک ملت برای تغییر نادیده گرفت،

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس