کد خبر 1246183
تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۰
کلاهبرداری

رئیس پلیس فتای استان زنجان گفت: در شگرد جدید مجرمان سایبری با جعل آدرس اینترنتی سامانه ثبت‌نام الکترونیک قوه‌ قضاییه و با ارسال پیامکی با محتواهایی نظیر ثبت شکوائیه، کلاهبرداری می‌کنند.

به گزارش مشرق، محمدعلی آدینه‌لو اظهار کرد: مجرمان سایبری با جعل آدرس اینترنتی سامانه ثبت‌نام الکترونیک قوه‌ قضاییه و با ارسال پیامکی با محتواهایی نظیر ثبت شکوائیه، ابلاغ حکم و غیره کاربران را به آدرس جعلی هدایت و با درخواست کسر وجه، از حساب کاربران برداشت غیرمجاز می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه شهروندان باید دقت کنند که پیامک ارسالی از سوی قوه قضاییه فاقد لینک است، اضافه کرد: به هیچ وجه برای مشاهده ابلاغ قضایی، نیاز به واریز وجه نبوده و پیامک مذکور، هرگز با شماره سیمکارت شخصی ارسال نمی‌شود.

آدینه‌لو ضمن تأکید بر توجه بیشتر شهروندان به نکات سایبری منتشر شده از سوی پلیس فتا بیان کرد: آگاهی داشتن از قوانین و همچنین نحوه فعالیت در فضای مجازی موجب کاهش کلاهبرداری می‌شود.

رئیس پلیس فتای استان زنجان همچنین ضمن تاکید بر آگاه‌سازی کودکان بیان کرد: در بررسی‌های صورت گرفته بر پرونده‌های تشکیل شده در پلیس فتا، علت و علل وقوع جرائم سایبری، اعتماد بیش از حد کودکان و نوجوانان در فضای مجازی به افراد آنلاین و سوءاستفاده مجرمان سایبری از اعتماد آنان بوده است.

وی گفت: متاسفانه سهل انگاری در برقراری ارتباط در فضای مجازی و به خصوص شبکه‌های اجتماعی و اعتماد بیش از حد به غریبه‌های آنلاین نتیجه‌ای جز نقض حریم خصوصی و امنیت برای کودکان نداشته است، به طوری که تبعات و مشکلات فراوانی برای خانواده‌ها به وجود آورده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    0 0
    با شماره تلفن شخصی تلفن همراه کد یکی از شهرستان ها ه من دو بار با همین محتوا بابت تخلیه حساب و کلاهبرداری از من پیامک دادند شماره تلفن آن شخص دارم من متوجه شدم و در دام این شیاد یا شیادان نیوفتادم اگر جایی هست میتونم شماره تلفن و پیامک رو نشان بدهم پیگیری کنند ولی من هیچ شکایتی ندارم چون ضرری نکردم !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس