چین

وزیر خارجه چین اعلام کرد پکن برای بررسی دلیل اصلی انفجار اتوبوس در پاکستان که منجر به کشته شدن ۹ کارگر چینی شد، یک تیم تحقیقاتی به اسلام آباد می‌فرستد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، وزارت امور خارجه چین اعلام کرد یک تیم تحقیقاتی را به منظور کمک برای به نتیجه رسیدن دلیل اصلی انفجار اتوبوس که منجر به کشته شدن ۱۳ نفر از جمله ۹ کارگر چینی شد، به پاکستان می‌فرستد.

ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: چین در این تحقیقات همکاری نزدیک با پاکستان خواهد داشت.

وزیر خارجه چین این انفجار را یک بمب گذاری خوانده بود اما پاکستان نقص مکانیکی که باعث نشت گاز شده بود را علت اصلی حادثه دانست.

وانگ‌یی، دیپلمات ارشد چینی با شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان ملاقات کرد و از مقامات این کشور خواست که درباره این انفجار تحقیق کنند.

چین به پاکستان درباره اینکه این انفجار بمب گذاری و یا یک حمله تروریستی بوده باشد، هشدار داد.

کارگران چینی کشته شده در این اتوبوس در پروژه برق آبی داسو، بخشی از کریدور اقتصادی چین و پاکستان (CPEC) و یک طرح سرمایه گذاری ۶۵ میلیارد دلاری با هدف اتصال غرب چین به بندر گوادر جنوب پاکستان استخدام شدند.

سخنگوی وزارت خارجه چین از اسلام آباد خواست امنیت شهروندان چینی و موسسات و پروژه‌های چینی را در این کشور تضمین کند.

او در ادامه گفت: امنیت کارمندان چینی که در پروژه‌های ساختمانی در پاکستان کار می‌کنند مدت هاست که برای پکن نگران کننده شده است. همچنین چین در سال‌های اخیر میلیاردها دلار در کشوری که با آن ارتباط نزدیک دارد سرمایه گذاری کرده است.

انفجار روز چهارشنبه باعث سقوط اتوبوس به دره‌ای در استان خیبرپختونخوا در شمال غربی پاکستان شد، جایی که چندین سال است مهندسان چینی در پروژه‌های برق آبی کار می‌کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس