طالبان: القاعده و داعش در افغانستان نیستند/ خواستار روابط خوب با همه کشورها هستیم

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در دوحه با تاکید بر این که القاعده و داعش در افغانستان وجود ندارند، اظهار داشت که این گروه نیز خواستار روابط خوب با همه کشورها است.

به گزارش مشرق، «محمد نعیم» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر اعلام کرد که این گروه خواستار روابط خوب با همه کشورها است و برای توسعه آن تلاش می‌کند.

وی با اشاره به القاعده و داعش در افغانستان تاکید کرد که این گروه‌ها در این کشور حضور ندارند.

نعیم همچنین خاطرنشان کرد که طالبان خواستار روابط خوب با همه کشورها است و این روابط را بر اساس دین، منافع ملی خود گسترش خواهد داد.

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان اضافه کرد که همان طور که به دیگران اجازه دخالت در امور افغانستان را نمی‌دهیم، در امور دیگر کشورها نیز دخالتی نمی‌کنیم.

وی نسبت به حضور نیروهای ترکیه برای تامین امنیت فرودگاه کابل نیز گفت که حضور نیروهای خارجی تحت هر عنوانی پذیرفتنی نیست و اشغال محسوب می‌شود.

نعیم درباره روابط با چین نیز تصریح کرد که «چین برای ما یک کشور همسایه است و ما می‌خواهیم با کشورهای همسایه، منطقه و کشورهای جهان رابطه مثبت داشته باشیم، ما نمی‌خواهیم روابط با با یک کشور علیه کشور دیگری باشد. روابط طولانی مدت با چین داریم و ما به هیچ طرفی اجازه نمی‌دهیم که از خاک افغانستان علیه امنیت و منافع هر کشور دیگری استفاده کند».

درحالی که توافق آمریکا برای ادامه حضور نظامیان ترکیه در کابل در آستانه نهایی شدن است، طالبان روز گذشته نیز در بیانیه‌ای تصریح کرد: «ادامه حضور نیروهای خارجی در کشور ما، از هر کشوری و با هر نامی که باشد اِشغال است و با اشغالگران برخورد می‌شود».

در این بیانیه آمده که «خروج همه نظامیان خارجی از افغانستان از مفاد توافقنامه قطر است که سازمان ملل و جامعه جهانی از جمله ترکیه که وزیر خارجه آن در مراسم امضای توافقنامه حضور داشت توافقنامه را تائید کرده‌اند».

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • کوروش بزرگ IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    1 2
    طالبان = تروریست + صادرات مواد مخدر
    • IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
      1 2
      طالبان= به صفر رساندن تولید و صادرات مواد مخدر+ بیرون انداختن اشغالگران امریکایی و ناتو+ نابود کردن داعش و سایر تروریستهای عبری، عربی، تُرکی
    • IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
      1 1
      سلام.باشه،شما راست میگید. مبدا فقط مواظب باش،سر سوزنی در رابطه امریکا و غرب صحبت نکنی.اصول رو رعایت کن! راستی شما بگویی چه جوری از توی قبر بیرون اومدی؟! ..
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    1 3
    اینجوری اگر پیش بره چند سال یا ماه بعد ایرانی جماعت صف میکشند برای کار در افغانستان و اروپایی میشه و تحریم میکنه و ویزا نمیده.
  • امین IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    2 0
    اونوقت نظر تین گروه در مورد رژیم اشغالگر صهیونیستی چیه ؟
    • IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
      2 1
      طالبان رژیم صهیونیستی رو اشغالگر میدونه و اون رو قبول نداره.
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    2 3
    نظرشون راجع به دانشگاه رفتن زنها چیه .. نظرشون راجع به جمهوریت چیه ؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!! نظرشون نسبت به تکفیر چیه ؟
    • IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
      2 2
      طالبان قطعاً یک گروه تکفیری نیست. در مورد مسائل دیگری که گفتید هم باید واقعیت های جامعه افغانستان رو در نظر گرفت. بخش بزرگی از مردم دیدگاههای مذهبی طالبان رو قبول دارند.
    • IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
      1 1
      سلام.اگر بجایی اینکه علاقه داری مطلب بنویسی،یکم! نه خیلی زیاد،جستجو میکردی خیلی راحت توضیحات رو پیدا میکردی و میخوندی. شما نمیخواد نگران زنان باشید! شما بگید زمان جنگ ایران و عراق، کجا بودی؟! اون سالها که در ایران انقلاب شد،چه کمکی کردی! و سوابقت بگو! اگر راست میگی مردش هستی....
  • محمد IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    1 2
    طرف رفته جنگل و گفته این درختها مانع شدند جنگل را ببینم داعش و القاعده در وجود تک تک خود طالبان است کهَ توسط مدارس وهابی ال سعود انوزآموزش دیده اند
    • IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
      1 1
      اشتباه نکنید. آن فردی که داعش و القاعده و تک تک گروهکهای تروریست و سلفی و تکفیری یکجا در او متجلی شده اند عالیجناب اردوغان است.
    • IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
      1 1
      سلام.خوب اگر مال عربستان! چرا با حکومت کاملا غربگرا و غلام حلق به گوش افغانستان می جنگن! ..؟! عربستان با نوکران امریکایی چه کار داره! خودش درد کشیده همین راهه که! منافق کافر همدیگر رو خوب درک میکن!
  • IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    1 2
    موضع بسیار خوبی گرفتند. امریکا و دهها هم پیمانش در ناتو در بیست سال حریف طالبان نشدند؛ آن وقت این متوهم (اردوغان) چه غلطی می خاد بکنه؟ البته امیدوارم این مرد چنین حماقتی بکنه و پس گردنی سختی از طالبان دریافت کنه.
    • IR ۰۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      2 1
      تو مواظب خودت باش. زیاد از این وعده های باتلاقی در مورد ترکیه تو سوریه چه ادلب چه عفرین و تو لیبی و قره باغ دادید و پوزتون خورد ولی باز ادعا میکنید. باشه اینم میبینیم. ببینم بعدش چه بهانه ای دارید؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس