انتقاد کرملین از برخورد سیاسی غرب با واکسن روسی کرونا

دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه از برخورد سیاسی و ایجاد مانع ازسوی برخی کشورهای غربی در مسیر پیشبرد واکسن های روسی کرونا انتقاد کرد.

به گزارش مشرق، پسکوف روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: پیشبرد واکسن های روسی کرونا درخارج از روسیه با برخوردهای سیاسی مواجه می شود که آن را بسیار منفی ارزیابی می کنیم.

وی در این رابطه به سخنان اخیر هایکو ماس وزیر خارجه آلمان اشاره کرد که گفته بود روسیه و چین در موضوع تحویل واکسن کرونا به کشورهای دیگر ملاحظات سیاسی دارند. 

 سخنگوی رئیس جمهوری روسیه گفت: ما به هیچ وجه این مساله را سیاسی نمی کنیم و معتقدیم که پیشبرد واکسن روسی کرونا در خارج از روسیه با برخوردهای سیاسی مواجه می شود. 

وی افزود: روسیه به شدت مخالف اعمال ملاحظات سیاسی در مساله واکسن کرونا است و چنین اقدامی را نمی پذیریم. 

مقامهای روس بارها از سیاست های غرب بویژه اتحادیه اروپا در مورد واکسن اسپوتنیک وی (واکسن اصلی کرونا در روسیه) انتقاد کرده و خواستار تایید هر چه فوری این واکسن از سوی بروکسل شده است. 

روسیه درخواست دادگاه اروپا در مورد ازدواج همجنس گرایان را رد کرد

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه در ادامه سخنان خود درخواست دادگاه حقوق بشر اروپایی برای آزادی ازدواج همجنس گرایان را رد کرد. 

پسکوف گفت: در قانون اساسی روسیه بطور قطعی و صریح تشریح شده است و نیازی به کسب توافق در مورد ثبت ازدواج همجنس گرایان وجود ندارد.

دادگاه اروپایی حقوق بشر خودداری روسیه از ثبت ازدواج همجنس گرایان را غیرعادلانه خواند و توصیه کرد که روسیه مراحل حقوقی برای آزاد کردن و ثبت چنین ازدواجی را آغاز کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس