آیت‌الله آملی لاریجانی

آیت‌الله آملی‌لاریجانی بر لزوم اقدام فوری دولت مستقر و دولت آینده برای رفع مشکلات معیشتی مردم بویژه قشرهای ضعیف و محروم تأکید کرد.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌الله آملی‌لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در جلسه امروز مجمع که به دلیل شرایط کرونایی بصورت حضوری - مجازی برگزار شد، با تبریک و تهنیت حلول ماه ذی‌الحجه و اعیاد مبارکه این ماه عظیم‌الشأن بویژه عید ولایت، این عید را از مواهب عِلوی برای همه بشریت دانست و اضافه کرد: از خدا می‌خواهیم که همه ما را از متمسکین به ولایت حضرت مولی‌الموحدین امیرالمومنین علی (ع) در همه ایام قرار دهد و در این ماه عزیز بویژه در روز عرفه که گرچه عنوان عید ندارد اما حقیقتاً عید است، به همه مسلمین توفیق و تسدید برای دعا خصوصاً در حق یکدیگر عطا کند تا ان‌شاءالله به برکت این دعاهای مستجاب، همگی راهی به سوی سعادت، نجات و مراتب عالیه بیابیم.

وی همچنین بر لزوم اقدام فوری دولت مستقر و دولت آینده برای رفع مشکلات معیشتی مردم بویژه قشرهای ضعیف و محروم تأکید کرد و از برگزاری جلسه‌ای ویژه در این زمینه و ارائه پیشنهادهای اعضای مجمع به محضر مقام معظم رهبری خبر داد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه خطاب به حجت‌الاسلام محسنی‌اژه ای که در جلسه امروز مجمع به عنوان رئیس قوه قضاییه حضور داشت، انتصاب وی از سوی مقام معظم رهبری به این سمت را بار دیگر تبریک گفت و با آرزوی توفیق برای رئیس جدید دستگاه قضایی اظهار کرد: ایشان را سال‌های طولانی است که به دیانت، فضل و اشراف به امور قوه قضاییه می‌شناسم و در اینجا شهادت می‌دهم در طول ایامی که در دستگاه قضایی حضور داشتم، هیچ کار مهم و دشواری نبود که از ایشان بخواهیم و با وجود همه سختی‌ها و وظایف گوناگونی که بر عهده داشتند، آن کار را نپذیرند. از خداوند متعال می‌خواهیم که به ایشان در انجام این وظیفه بسیار سنگین توفیق دهد و با شناخت از روحیات و شخصیت فرهیخته و فهیم ایشان مطمئنیم که ان‌شاءالله در این مسیر موفق خواهند بود.

آیت‌الله آملی‌لاریجانی در بخش دیگری از سخنانش به مشکلات معیشتی مردم اشاره و تأکید کرد: از دولت فعلی و دولت آتی می‌خواهیم که فکری عاجل برای کنترل تورم شدید و افسارگسیخته کنند و در راستای حل مشکلات معیشتی مردم بویژه اقشار ضعیف و محروم، اقداماتی فوری انجام دهند.

وی با اشاره به آیات و روایات متعدد بویژه توصیه امیرالمومنین علی (ع) خطاب به مالک اشتر مبنی بر لزوم رسیدگی به محرومان، این امر را از مهم‌ترین وظایف حکومت اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: امروز گذشته از یارانه نقدی، پرداخت‌های کلانی به صورت یارانه‌های پنهان خصوصاً در بحث حامل‌های انرژی پرداخت می‌شود که تقسیم آن به صورت عادلانه نیست. البته ما توصیه به افزایش یارانه نقدی نمی‌کنیم، زیرا این نوع از یارانه منتهی به خلق پول و به تورم بیشتر می‌انجامد، ما در هر حال معتقدیم در خصوص یارانه‌های پنهان که فراتر از یارانه‌های نقدی است و همچنین سایر مولفه‌های مربوط به معیشت مردم، باید فکری عاجل شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: گرچه بحث‌های بنیادین و مبنایی نظیر اصلاح ساختار بودجه، بهبود نظام مالیاتی، تغییر نظام بانکی و … بسیار مهم است اما هم از دولت فعلی و هم از دولت آینده مصراً و اکیداً می‌خواهیم که علاوه بر این بحث‌های مبنایی، فکری عاجل برای امروز و فردای معیشت مردم بویژه دهک‌های پایین جامعه کنند.

آیت‌الله آملی‌لاریجانی با اعلام آمادگی مجمع برای انجام هرگونه کمکی در این مسیر، اظهار کرد: ان‌شاءالله در آینده نزدیک، جلسه‌ای ویژه برای بحث و بررسی و جمع‌آوری پیشنهادهای اعضای محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص کمک به رفع مشکلات معیشتی مردم خصوصاً برنامه‌های عاجل، تشکیل خواهیم داد و ماحصل مباحث را خدمت مقام معظم رهبری تقدیم خواهیم کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان با اشاره به مشکلات مربوط به بیماری کرونا و پیک پنجم آن، ضمن تشکر از همه کسانی که در این زمینه به خدمت‌رسانی مشغولند، خصوصاً کادر درمان، بر تلاش و همکاری همه‌جانبه مردم و مسئولین برای مهار بیماری و تسریع در واکسیناسیون با اولویت استان‌های محروم همچون سیستان و بلوچستان تأکید کردند.

براساس این گزارش همچنین ادامه مباحث مربوط به تدوین سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی در دستور کار امروز مجمع قرار داشت که بندهای دیگری از این سیاست‌ها به تصویب اعضای مجمع رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 27
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    6 1
    یه طرف گود نشستن و میگن بیا لنگش کن! اعتقادی به اینچیزا ندارم... با اینا موج ایجاد نمیشه.
  • مهندس نفت IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    12 0
    حاج آقا میگم زمان روحانی هم مجمع تشخیص ، طرحهای معیشتی میداد؟!! یا الان که دولت روحانی به ..تاریخ پیوسته ، شما تکلیف برای دولت جدید میتراشید؟
  • IR ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    6 0
    فک کنم برای دولت مستقر کمی دیر شده
  • IR ۰۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    8 0
    تا حالا کجا بودین...
  • IR ۰۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    7 0
    ااگر دلسوز بودید و می خواستید دراین هشت سال یک کاری می کردید چرا از رهبری هزینه می کنید؟؟؟ باور نخواهم کرد چون صداقتی وجود نداشت و ندارد
    • IR ۰۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
      4 0
      آیا دربرابر فساد معاون خود اکبر طبری و قضات آلوده که سالیان سال در کنار شما بودند و به نظام و دستگاه قضا اسب زدند مسولیتی ندارید ؟
  • سلام IR ۰۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    6 0
    حاج آقا همون قوه قضاییه گل و بلبل واسه هفت پشتمون بسه.طبری یادت نره.بعضی. وقت ها خاموشی خیلی بهتره.آقای رییسی کارشو بلده.
  • IR ۰۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    2 0
    چرا از یارانه نقدی که بهترین شکل برای مدیریت یارانه هاست می ترسند
  • IR ۰۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    5 0
    لازم نکرده! وظیفه ی مجمع طرح دادن، لایحه دادن، تز دادن و ... نیست. همون ادامه ی استراحت را پیگیری کنید!
  • عطاءالله IR ۰۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    3 0
    آقای رییسی به اندازه‌ی کافی تخصص و تجربه برای انجام امور دارند و انشاالله موفق خواهند شد بهتره یادی کنیم از اکبر طبری.....
  • IR ۰۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    2 0
    زحمت نکشید خود آقای رییسی بهتر از هر کسی میدونه برای رفع مشکلات مردم چه کاری بکنه فقط در راه ابراهیم آقا سنگ اندازی نکنند خدمت کردن به مردم رو بهتر از همه یاد داره.درودبر رییسی بت شکن.
  • یوسف GB ۰۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    0 0
    چقدر شبیه است
  • من IR ۰۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    0 0
    از این بسته ها زیاد ارسال شد نتیجش شد این ...
  • IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    1 0
    مجمع باید تحرک داشته باشد
  • IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    2 0
    هشت سال مردم در رنج و عذاب هستند ، ایشون تازه یاد مشکلات معیشتی مردم افتادن ، دولت مستقر که عمرش تمومه ، دولت آینده هم که هنوز مستقر نشده .
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    3 0
    ثروت ملی ملت که بوسیله امثال هاش... و نعمت زاده ها و000000000 غارت شده است. اگر به خزانه دولت وملت بر گردد .معیشت مردم درست می شود. با تشکیلات جدید و ستاد و سیمی نهار ها هم کاری از پیش نمی رود
  • اسد IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    2 0
    اعتماد اقای ریسی به اصلاح طلبان و غربگراها که خود باعث اوضاع رقت بار کنونی هستند ااشتباهی بزرگ است. خانواده اقای لاریجانی اصولا قابل اعتماد نیستند نمونه ان در برجام و قوه قضاییه و... تجربه کردیم. جای تاسف است که اقای رییسی این گروههای مشکوک را به همکاری فرا میخواند و قول مشارکت در دولت جدید را به ایشان میدهد.این افراد در اینده به دلیل خوی غربگرایانه و خیانت بار خود جریان دولت را به بیراهه و امید مردم را به یاس و نا امیدی خواهند کشید.فراموش نکنیم حضور اینها در حاکمیت همیشه نکبت بار بوده و خواهد بود.
    • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
      0 0
      جناب اقای رئیسی جدا باید مراقب باشند که اختاپوس پیچیده عناصر سیاسی- امنیتی نفوذی های غربگرا که چهل و اندی سال است که برای کشور و انقلاب و اسلام و مردم جدا اخلال و معضلات فراوان اقتصادی و فرهنگی و امنیتی ایجاد کرده اند با سالوسی و هفت خطی که دارند دوباره وارد حوزه های مهم مدیریتی دولت ایشان نشوند .
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    3 0
    تو چکاره ای ؟ مجمع تحت ریاست تو چکاره هست که پیشنهاد معیشتی میده؟ مردم به سید ابراهیم رییسی رای دادند .به تو. رای ندادن.
  • IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    3 0
    جناب حجه الاسلام لاریجانی از مساعی شما برای پیشنهاد اوضاع معیشتی مردم سپاسگزاریم ولی حالا که 8 سال از مصائب و رنج و فشار بر مردم میگذرد و دولت غربگرای روحانی در حال رفتن است و دولت مردمی و انقلابی اقای رئیسی در شرف امدن است چرا؟! چرا این 8 سال به یاد رنج و فشار حد اکثری بر مردم و ارئه چنین طرحی نبودید ؟ چرا حالا یکدفعه معیشت مردم به یادتان افتاده؟ انسان هرچه به اطراف قضیه فکر میکند نمی تواند فعال شدن شما را حمل بر صحت کند ! امدی جانم بقربانت ولی حالا چرا بی وفا حالا که من افتاده ام از پا چرا
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    3 0
    حجه الاسلام دکتر لاریجانی لطفا چوب لای چرخ دولت انقلابی و مردمی اقای رئیسی نگذارید .
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    2 0
    حضرت حجه الاسلام جناب اقای لاریجانی با کمال احترام و ادب و برادرانه به عرض عالی میرسانم با توجه به بعضی اظهار نظرات عجیب و عجولانه شما بنظر میرسد در مسائل پیچیده سیاسی تجربه لازم را نداشته و پخته نیستید گرچه در مواردی حسن فاعلی هم داشته باشید اما ... و همچنین زود تحت تاثیر قرار میگیرید . جدا مراقب باشید مشاورین کذایی در تحلیل و تصمیمات و اظهار نظرات حضرتعالی اخلال وارد نکنند . و به جایگاه و شخصیت ممتاز علمی شما لطمه وارد نسازند . و حضرتعالی را قربانی مطامع و منافع سیاسی و جناحی خود نکنند . سربلند و پاینده باشید .
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    1 0
    حضرت حجه الاسلام جناب اقای لاریجانی با کمال احترام و ادب و برادرانه به عرض عالی میرسانم با توجه به بعضی اظهار نظرات عجیب و عجولانه شما بنظر میرسد در مسائل پیچیده سیاسی تجربه لازم را نداشته و پخته نیستید گرچه در مواردی حسن فاعلی هم داشته باشید اما ... و همچنین زود تحت تاثیر قرار میگیرید . جدا مراقب باشید مشاورین کذایی در تحلیل و تصمیمات و اظهار نظرات حضرتعالی اخلال وارد نکنند . و به جایگاه و شخصیت ممتاز علمی شما لطمه وارد نسازند . و حضرتعالی را قربانی مطامع و منافع سیاسی و جناحی خود نکنند . سربلند و پاینده باشید .
  • علی IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    1 0
    کمک کردنشونم فتنه است، تا حالا یاد مردم مستضعف نبودن، الان دولت داره عوض میشه فیلشون یاد هندستون کرده باور کنید واسه اینه که چوب لای چرخ آقای رئیسی بزارن، از همین الان ارباب فتنه کارشو شروع کرده، میخواد دولتو ببره تو حاشیه این کارا وظیفه مجلسه که داره کارشو میکنه، ولی مجلس دهم داداشتون جز لابی واسه منافع خودشون دلشون واسه مردم نمیسوخت، حالا شما اومدی بجای مجلس کار کنی لطفا ساکتتتتتت
  • حقیقت IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    1 0
    این لاریجانی ها نمیتونن ساکت بشینن تو هر کاری دخالت میکنن اگر نیت خدمت به مردم دارین رئیس گمرک رو عوض کنید تا آشفتگی ودزدی تموم بشه
  • حسن IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    0 0
    اقای املی لاریجانی دولت مستقر تا نامه شما اماده بشه رفته سیاسی بازی ممنوع
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    1 0
    خیلی ببخشید، اگر در مسائل بنیادین و مبنایی نظیر اصلاح ساختار بودجه، بهبود نظام مالیاتی، تغییر نظام بانکی و … جدی و صادق باشند، ما مردم صبر کردن بلدیم!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس