کد خبر 1245581
تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۱
محمدحسن قوسیان مقدم سخنگوی جمعیت هلال احمر شد

به بهانه پخش مستند شرکت‌های زیرمجموعه جمعیت هلال احمر کشور از صدا و سیما چند سؤال جدی مطرح است:

به گزارش مشرق، محمدصادق اسلامی فارسانی عضو شورای عالی جمعیت هلال احمر کشور طی یادداشتی در روزنامه جوان نوشت: به بهانه پخش مستند شرکت‌های زیرمجموعه جمعیت هلال احمر کشور از صدا و سیما چند سؤال جدی مطرح است:

اولاً سفارش‌دهنده تهیه، تولید و پخش این مستندها از صدا و سیما چه کسی است، جمعیت هلال احمر یا صدا و سیما؟ ثانیاً اگر جمعیت هلال احمر سفارش‌دهنده این مستندهاست، میزان هزینه انجام شده برای تهیه، تولید و پخش این مستندها چه میزان بوده‌است؟ ضرورت و نیاز تهیه چنین مستندهایی توسط کدام واحد از جمعیت هلال احمر صورت گرفت و این مستندها قرار است کدام گره از مشکلات و معضلات جمعیت هلال احمر را باز کند؟

در حالی که جمعیت هلال احمر از کمبود اعتبارات رنج می‌برد، به نظر این مستندها این مطلب را به ذهن مسئولان تنظیم اعتبارات اعم از مجلس و دولت متبادر می‌نماید که وضع مالی جمعیت هلال احمر خوب است! آیا اینچنین است؟ یعنی حتی مسئولان ارشد جمعیت هلال احمر از بدیهی‌ترین تشخیص‌ها هم غافل بوده‌اند؟

با توجه به کسری بودجه جمعیت هلال احمر در بخش‌های گوناگون تهیه، تولید و پخش این مستندها چه ضرورتی داشته است و در راستای کدام وظایف و بر اساس کدام مجوز صادره بوده‌است؟ اگر صدا و سیما این مستندها را به طور خودجوش و رایگان تهیه، تولید و پخش نموده‌است، آیا صدا و سیما از وضعیت مالی شرکت‌های زیرمجموعه جمعیت هلال احمر کشور و میزان سود و زیان آن‌ها مطلع است؟ تهیه، تولید و پخش این مستندها چه کمکی به اوضاع جمعیت هلال احمر می‌نماید و باعث رشد و رفع نقص کدام قسمت از عناصر جمعیت هلال احمر می‌شود؟

آیا صدا و سیما از به کارگیری افراد خاص در جمعیت هلال احمر آگاه هست؟ تا کی قرار است سرمایه‌های اجتماعی را به دلیل مماشات از دست بدهیم، آن هم در زمانی که امدادگرانی سال‌هاست با کسب رتبه‌های ایثار در صف استخدام ایستاده‌اند؟ آیا صدا و سیما می‌داند که جلسات شورای عالی جمعیت هلال احمر به عنوان یکی از ارکان جمعیت از سوی رئیس جمعیت هلال احمر کشور برگزار نمی‌شود؟ آیا ضرورت عدم تشکیل جلسات شورای عالی از سوی صدا و سیما به عنوان دستگاه ملی مطالبه‌گر ایجاد نشده‌است؟ و چندین و چند پرسش دیگر که نوشتن از همه آن‌ها مطلب را به درازا می‌کشاند.

در حقیقت «موریانه‌ها» این‌بار به یکی از دموکراتیک‌ترین نهادهای کشور زده‌اند. در حالی که دولت جدید در حال انتخابِ مدیران جدید است، افرادی هم در این تصورند که خود را از ویترین عرضه عقب نیندازند و در این رقابت عرضه بهترین تاکتیک به صورت زیگزاگی عمل کردن است؛ یعنی هم دولت فعلی را داشت، هم چشم به دولت آینده! هم به امدادگران گفته شود که مشکل جمعیت به شورای عالی بر می‌گردد، هم به اعضای شورای عالی گفته شود که دزدیدند و بردند و خوردند و فقط ما سالم هستیم، هم جلسات قانونی شورای عالی و مجمع را تشکیل نداد، هم …

این‌ها داستان همان «موریانه» است که از درون می‌خورد و می‌پوساند و سرمایه‌های اجتماعی کشور را می‌سوزاند و کسی باید پاسخگوی تمامی این سوء‌مدیریت‌ها باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • تهرانی IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    4 1
    سلام بی در و پیکر تر از مدیریت و اداری ساختمان مرکزی هلال احمر تهران و ... در کشور نداریم. مدیریت ، مهندسی ، اداری و ... هر چی دکتر بی کاره را جمع کرده اند دور خودشان.
  • معصومه IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    5 2
    تشکر از مهندس محمد صادق اسلامی مدیری دلسوز ومردمی
  • اسماعيل مومني IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    4 1
    سلام و درود بر مهندس محمد صادق اسلامي از بهترين و دلسوزترين مديران كشور
  • م FR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    1 1
    سلام و درود بی کران و عرض خسته نباشید خدمت جناب اسلامی،مدیریت دلسوز و تفکر انقلابی ایشان.
  • IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    0 1
    سلام.سازمان هلال احمر، مگه جزو سازمان ملل و بازوی ها کشور امریکا نیست؟! اصلا چرا ما باید سازمان هلال احمر داشته باشیم!. می توانیم یک نهاد دیگه داشته باشیه،که به سازمان ملل هم کمک کنه! این چی،که سیستم غربی امریکایی رو برداشتن اوردن اینجا!. باید در زمینه دو سازمان محیط زیست! و حلال احمر بسیار دقت کرد! . وقتی انقلاب اسلامی شکل گرفت! نباید میار و هنجار ها کسان دیگر رو بیاریم اینجا بذاریم! و به دشمن خدمت کنیم! .. باید از تمدن اسلامی استفاده کرد و اون رو توسعه داد،نه به سیستم فچل غربی توسل پیدا کرد!
  • IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    1 1
    سلام و درود به جناب آقای اسلامي که یک تنه در مقابل چندین گروه موریانه ایستاده ومی خواهد. حق و عدالت را به تنهای به هلال احمر بر گرداند.. سپاس از شما برادر مومن
  • CZ ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    1 1
    سلام و خسته نباشید خدمت اقای اسلامی گرامی،محبوب و متدین و عدالتخواه.جمعیت به حضور شما و امثال شما نیاز جدی داره.خداوند پشت و پناهتان.حامی حق پایمال شده مظلومان خداقوت
  • نبی الله باستان فارسانی IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    1 1
    درود، موریانه‌ها در بخش‌های بسیار زیادی از سیستم مدیریتی کشور رخنه کرده‌اند و مهمترین دلیلش هم وجود حفره‌های تاریک و غیرقابل دسترس در بدنه سیستم است. این سیستم نیاز به صافکاری دارد.
  • بهروز اسلامی IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    2 1
    احسنت بر مهندس محمد صادق اسلامی عزیز دلسوز،مومن،متدین،باتجربه،مردمی و.....
  • خان بختیاری FR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    0 1
    نامردا استخدامی چی شد؟؟؟
  • علی محمد ملک محمودی US ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    0 0
    باسلام صمیمانه از موضع بحق برادر عزیز،جناب مهندس اسلامی فارسانی تشکر میکنم.انشاالله که اقدامات موثر از سوی مسئولین نسبت به سازمان هلال احمر اتخاذ گردد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس